Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 20. februar 2010

Jeg sendte en påminnelse til Fylkesmann i Oslo og Akershus, Hans Røsjordet




Google Mail - Påminnelse/Fwd: Klage på juridisk avdeling/Fwd: Til selveste Fylkesmannen/Fwd: Klage/Fwd: Påminnelse/Fwd: søknader om fritt rettsråd










Google Mail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Påminnelse/Fwd: Klage på juridisk avdeling/Fwd: Til selveste Fylkesmannen/Fwd: Klage/Fwd: Påminnelse/Fwd: søknader om fritt rettsråd











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Sat, Feb 20, 2010 at 1:38 AM




To:
hans-j.rosjorde@fmoa.no






Hei,

jeg kan ikke se at jeg har mottatt noe svar på denne e-posten, så jeg sender en påminnelse om dette.

Håper dette er i orden!

Mvh.

Erik Ribsskog



---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2010/1/11
Subject: Klage på juridisk avdeling/Fwd: Til selveste Fylkesmannen/Fwd: Klage/Fwd: Påminnelse/Fwd: søknader om fritt rettsråd
To: hans-j.rosjorde@fmoa.no



Hei,

jeg har forsøkt i to år nå vel, å få Fri Rettshjelp, etter at jeg har overhørt at jeg er forfulgt av noe 'mafian', i Oslo, i 2003 og 2004.

Jeg har blitt tullet med av HiO, Lånekassa, Rimi, Bertelsmann/Microsoft i England, og utallige norske og britiske myndigheter.


Jeg har blitt trakassert på nettet, og på omtrent alle de store norske nettavisenes debattforum.

Her er noen punkter, som jeg også skrev til din nestkommanderende vel, Rannveig Bjerkmo, i e-posten nedenfor:


Jeg nevner noen av tingene jeg har kontaktet dere om:

- Jeg har overhørt at jeg er forfulgt av noe som de i Oslo kaller 'mafian', som jeg ikke får hjelp av politiet med.


- Jeg har blitt lurt på arv, fra min mormor, Ingeborg Ribsskog, som døde i sommer.

- Jeg får ikke tingene mine, som er hos min onkel Martin Ribsskog, sendt over til England.


- Jeg ble forsøkt drept, av et jaktlag, på min onkel Martin Ribsskogs gård, i 2005, i Larvik.

- Jeg har blitt tullet med av Lånekassen, HiO, NHI/NITH, Ansa, og mange fler, sånn at jeg har mistet kontrollen over min privatøkonomi.


- Jeg har blitt tullet med av Rimi i Norge, og mobbet veldig mye på jobb, så jeg nesten jobbet meg ihjel, av Bertelsmann/Microsoft, i England, og blitt tullet med av politiet i England, ambassaden i London, og hele det britiske rettsystemet.


- Jeg blir tullet med og mobbet, organisert, hver gang jeg skriver på internett.

- Jeg har en sak om omsorgssvikt, mot faren min, som politiet i Drammen, mente jeg burde få Fri Rettshjelp til, for å dekke nødvendige utgifter til advokat, som de mente var nødvendig i slike saker.


Alt dette har jeg informert juridisk avdeling hos dere om.

Og det skal være de som gir meg Fri Rettshjelp, ettersom jeg er en flyktning, bosatt i utlandet, (England).

Hvordan kan dere nekte en person som blir så mye tullet med, som meg, Fri Rettshjelp.


Det er jo en skandale!

Hvor mange år skal dere fortsette å tulle med meg?

Jeg er i NITO og Heimevernet, (selv om det ikke skal ha noen betydning), jeg er arbeidsledig i England, og uten formue, og mener det er åpenbart at jeg bør få Fri Rettshjelp, siden jeg utvilsomt trenger advokat.


Det burde ikke være noe hokus-pokus dette.

Men det er det som deres juridiske avdeling gjør, det er at de lager hokus-pokus ut av en sak hvor det er helt åpenbart, at jeg burde få fri rettshjelp.


Så det her vil jeg gjerne klage på, og jeg håper dere kan rydde opp i dette kafka-aktige 'kommunist'-systemet deres, som selv Stalin ville vært stolt av, er jeg sikker på, og heller tenke på å la folk få sine rettigheter.


Mvh.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2009/11/27
Subject: Til selveste Fylkesmannen/Fwd: Klage/Fwd: Påminnelse/Fwd: søknader om fritt rettsråd
To: Rannveig.Bjerkmo@fmoa.no


Hei,



dere får sende dette til selveste Fylkesmannen.

Mvh.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2009/11/10
Subject: Re: Klage/Fwd: Påminnelse/Fwd: søknader om fritt rettsråd
To: Bjerkmo Rannveig <Rannveig.Bjerkmo@fmoa.no>


Hei,



jeg synes det er for ille, at jeg ikke skal få advokat.

Jeg nevner noen av tingene jeg har kontaktet dere om:

- Jeg har overhørt at jeg er forfulgt av noe som de i Oslo kaller 'mafian', som jeg ikke får hjelp av politiet med.


- Jeg har blitt lurt på arv, fra min mormor, Ingeborg Ribsskog, som døde i sommer.

- Jeg får ikke tingene mine, som er hos min onkel Martin Ribsskog, sendt over til England.


- Jeg ble forsøkt drept, av et jaktlag, på min onkel Martin Ribsskogs gård, i 2005, i Larvik.

- Jeg har blitt tullet med av Lånekassen, HiO, NHI/NITH, Ansa, og mange fler, sånn at jeg har mistet kontrollen over min privatøkonomi.


- Jeg har blitt tullet med av Rimi i Norge, og mobbet veldig mye på jobb, så jeg nesten jobbet meg ihjel, av Bertelsmann/Microsoft, i England, og blitt tullet med av politiet i England, ambassaden i London, og hele det britiske rettsystemet.


- Jeg blir tullet med og mobbet, organisert, hver gang jeg skriver på internett.

- Jeg har en sak om omsorgssvikt, mot faren min, som politiet i Drammen, mente jeg burde få Fri Rettshjelp til, for å dekke nødvendige utgifter til advokat, som de mente var nødvendig i slike saker.


Jeg kunne fortsatt i hele dag.

Jeg mistenker at dere må være med i denne 'mafian', hvis dere nekter å gi meg advokater.

Dere er en skam for landet Norge, og burde blitt dømt for landssvik.


Jeg mener det, dere får få ut fingeren og gi meg rettshjelp nå.

Dere gir Fri Rettshjelp til gærninger til French og Moland, men gode nordmenn de må råtne på rot i utlandet, pga. det jævla hippie-styret vi har i Norge.


Det blir landssvikprosess mot dere, hvis dere skal holdes til ansvar nå.

Du får sende det til sjølveste fylkesmannen.

Erik Ribsskog



2009/11/10 Bjerkmo Rannveig <Rannveig.Bjerkmo@fmoa.no>




Jeg viser til Deres klager på vår
juridiske avdeling, hvor De bl.a. ber om at alle sakene De har søkt rettshjelp
for, blir sett i sammenheng.



Dette der da også blitt gjort, i de
tilfellene De har søkt rettshjelp samtidig for mer enn ett forhold.



De har imidlertid fremsatt flere ulike
søknader, og det er korrekt at det da ikke er foretatt noen vurdering av alle søknadene
samlet.



Den enkelte søknad er behandlet i tråd med
rettshjelplovens bestemmelser, og fylkesmannen har da ikke funnet hjemmel /
grunnlag for å tilstå Dem fri rettshjelp.



Fylkesmannen kan ikke se at sakene hadde
fått noen annen konklusjon, selv om man hadde vurdert disse samlet, da det
under alle omstendigheter vil bli en vurdering av om sakene er av en slik type
som loven gir hjemmel for å yte bistand til.



Fylkesmannen vil dessuten minne om at våre
vedtak har vært kontrollert av overordnet myndighet, hvor Statens
sivilrettsforvaltning under sin klagebehandling fant at fylkesmannen hadde
anvendt rettshjelploven korrekt.





___________________________________________

Med vennlig hilsen

Rannveig Bjerkmo, Ass. fylkesmann, dir.tlf. 22003504

Ledelsen, Fylkesmannen i Oslo og Akershus



Tenk på miljøet før du skriver ut denne e-posten











Fra: Erik Ribsskog
[mailto:eribsskog@gmail.com]

Sendt: 2. november 2009 14:58

Til: Bjerkmo Rannveig

Emne: Klage/Fwd: Påminnelse/Fwd:
søknader om fritt rettsråd




Hei,






jeg har sendt flere e-poster, til Martha Soldal, angående en klage på
Juridisk Avdeling.







Men jeg får ikke noe svar.






Så ringte jeg deres sentralbord, i dag, og fikk opplyst at det var du som var
fungerende Fylkesmann, til han er tilbake igjen, om en måneds tid, sa de på
sentralbordet.







Så da må jeg nesten sende dette til deg, som Soldals overordnede.







Jeg er til og med forfulgt av noe 'mafian', har jeg overhørt, i 2003,
også skal jeg ikke få Fri Rettshjelp.






Det er jo bare helt idiotisk.






Og jeg har også sendt masse andre søknder, i forbindelse med arbeidssaker i
Norge og Storbritannia, og omsorgssvikt fra faren min, under oppveksten, jeg
har blitt tullet med av HiO og Lånekassa i forbindelse med studier i utlandet,
jeg blir tullet med av alt som heter myndigheter i Storbritannia i forbindelse
med en arbeidssak mot Bertelsmann/Microsoft.







Det er så mye, så jeg orker nesten ikke å oppsummere det, men jeg har
sendt så mye dokumentasjon om hva som foregår, til Juridisk Avdeling hos dere,
(Ragnøy), og hennes overordnede svarte ikke på mine henvendelser, så derfor
sendte jeg det til Soldal.







Så fikk jeg svar fra Ragnøy, men hun er det jo som jeg har klaget på,
så det er jo meningsløst, vil jeg si.







Så jeg vil at dere i ledelsen hos Fylkesmannen, ser gjennom all
dokumentasjonen jeg har sendt dere, og setter dere inn i min situasjon, hvor
jeg blir forfulgt og tullet med av myndighetene, og bruker deres empati til å
forstå det, at jeg trenger advokat da.






Håper dette er i orden!







Mvh.






Erik Ribsskog











---------- Forwarded message ----------

From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2009/10/16

Subject: Påminnelse/Fwd: søknader om fritt rettsråd

To: marta.soldal@fmoa.no





Hei,






jeg etterlyser igjen svar på mine henvendelser, til Fylkesmannens
kontor, fra 14.9, 26.9 og 8.10, hvor jeg klager på Juridisk avdeling.







Det skal vel ikke være sånn at man må ha advokat, for å få advokat, når
man trenger det?






Mvh.






Erik Ribsskog






---------- Forwarded message ----------

From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2009/10/8

Subject: Re: søknader om fritt rettsråd

To: RagnøyToril <Toril.Ragnoy@fmoa.no>

Cc: marta.soldal@fmoa.no





Hei,






jeg forstår ikke hvorfor jeg får svar fra deg.






Jeg har klaget, først til leder av Juridisk avdeling, og så til selve
Fylkesmannen, på Jurdisk avdeling.






Da vil jeg gjerne ha svar fra Fylkelsmannen og, og ikke fra den første jeg
klaget på, det synes jeg ikke er riktig, ifølge det jeg har lært av
organisasjonsteori og høflighet.







Hvorfor har ikke Fylkesmannens kontor svart selv?






Jeg sender derfor en kopi av denne e-posten til Fylkesmannens assistent, Marta
Soldal, og etterlyser svar fra Fylkesmannens kontor, sånn at jeg vet at dette
har foregått riktig.







Mvh.






Erik Ribsskog






2009/10/8 RagnøyToril <Toril.Ragnoy@fmoa.no>








Vi har mottatt en mengde e-post fra deg. Det du sier nå sist
er at sakene dine må sees i sammenheng.




Vi vil da fortelle at sakene dine er sett i sammenheng, og
behørig behandlet av både fylkesmannen og av Statens Sivilrettsforvaltning som
er klageinstans.







Du har fått avslag fordi alle dine saker er uprioriterte i
rettshjelpssammenheng. Du må gjerne slå opp i rettshjelpsloven § 11 første og
annet ledd og se hva slags saker som er prioriterte. Rettshjelpsloven § 5
sier noe om at dersom det er mulig å få bistand gjennom forvaltningen eller
andre steder, så gis ikke fri rettshjelp. Rettshjelpsloven § 12 sier noe om
bistand i utlandet. Her føres det også en veldig restriktiv praksis.







Jeg ser at du har sendt oss en søknad om bistand i arvesak.
Dette er heller ikke noen prioritert sak, og du må forvente et avslag på den
også, dessverre, jf. rettshjelpsloven § 11 tredje ledd.







Vi håper at du forstår at din klage ikke har ført fram, og
at det derfor ikke er mulig å få fri rettshjelp i de sakene du har søkt om
bistand til.






Med vennlig hilsen

Toril Ragnøy, førstekonsulent

Juridisk avdeling, Fylkesmannen i Oslo og Akershus

Postboks 8111 Dep, 0032 OSLO

Dir.tlf.: 22003583

Mailto:Toril.Ragnoy@fmoa.no

http://www.fylkesmannen.no/OsloOgAkershus


































Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter