Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 16. februar 2010

Jeg skrev om den dårlige vannkvaliteten i Oslo, på Dagbladets kommentarsystem







Erik Ribsskog sa, 2 timer og 48 minutter siden:



Alle bakterier dør ved 86 grader


Det har jeg lært på Food Hygiene-course her i England.


Så når hun i vannverket sier at de fleste bakterier dør av å kokes, så mener jeg at hun ikke veit hva hun prater om.


_Alle_ bakterier dør av å kokes, såvidt meg bekjent.


Mvh.


Erik Ribsskog





12
anbefalinger


Evil Fish sa, 2 timer og 25 minutter siden:



RE: Alle bakterier dør ved 86 grader


mange alger og baktierier lever i kokende vann






1
anbefalinger


Erik Ribsskog sa, 2 timer og 12 minutter siden:



RE: Alle bakterier dør ved 86 grader


Hei,


nei, jeg har lært det på kurs ihvertfall, at bakterier dør ved 86 grader.


Du tenker ikke på sporer da?


Mvh.


Erik Ribsskog


PS.


Her er mer om kurset jeg var på:


http://johncons-mirror.blogspot.com/search/label/'Basic%20Food%20Hygiene%20Course'






3
anbefalinger


Erik Ribsskog sa, 1 time og 19 minutter siden:



RE: Alle bakterier dør ved 86 grader Valgt innlegg


Jeg har tenkt litt mer på det her nå.


Jeg vil ihvertfall si det sånn, at vi lærte på det kurset, at alle _patogener_, dvs. skadelige bakterier, dør ved 86 grader.


Og jeg mener at loven i Storbritannia, sa at mat måtte varmes til i hvertfall 75 grader, da døde de farligste bakteriene.


Men ved 86 så mener jeg de sa at alle bakterier døde.


Så sånn er nok det.


Mvh.


Erik Ribsskog





0
anbefalinger


Erik Ribsskog sa, få sekunder siden:



RE: Alle bakterier dør ved 86 grader


Det her minner meg om da jeg jobba som assisterende butikksjef, på Rimi Bjørndal, fra 1996 til 98.


Så skulle jeg ta bestilling på baguetter, var det vel.


Så dukka det opp ei tilbakestående, ung dame, som hadde Downs, eller noe, som var i butikken sammen med foreldrene sine, og som noe sånt som at, 'de baguettene der, de er kjempefine, og de kan du være helt sikker på at det ikke er noe galt med, for de er de vi, (noen tilbakestående antagelig), som jobber med å smøre, der og der.



Så sånn var det.


Så jeg vet ikke om det er bra, at de folka som har Downs blir satt til å smøre baguetter og smørbrød?


Er det en riktig ting i samfunnet?


Hvem vet.


Vi får se.


Mvh.


Erik Ribsskog











http://www.dagbladet.no/2010/02/16/nyheter/innenriks/vann/helse/10426852/?commentId=4283449#comment_4283449

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter