Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 22. februar 2010

Rektoren fra ungdomsskolen, var også i Svelvikposten. Han kjekke ordføreren er storebroren til Irene fra klassen min. Han har CP, men kler seg pent

rektor 2

http://svelviksposten.no/nyheter/kongens-solv-for-samfunnsengasjement-1.3514678

PS.

Jeg hadde EDB i valgfag, i 8. klasse.

Men, en dag var EDB-læreren syk.

Så måtte vi ha maskinskriving, istedet.

Og da var rektor Kjølås faktisk lærer for det valgfaget.

Og han sa til meg, husker jeg, at jeg ikke trengte å skrive 'touch', for jeg skrev så raskt med pekefingerne.

Og det er fordi jeg hadde skrevet på skrivemaskinen som stod i huset til besteforeldrene mine, på kontoret til Strømm Trevare.

Og fordi jeg hadde datamaskin da.

Men, da jeg begynte på Sande Videregående, på Handel og Kontor, i 1986 vel, da lærte jeg meg touch likevel da, siden det var et eget fag.

Så da måtte jeg nesten lære meg touch da.

Og da fikk jeg karakter 6, i maskinskriving, husker jeg, av en lærer fra Tønsberg, eller noe.

Som jeg også fikk karakter 6 av, i faget korrespondanse og dokumentlære, som vi hadde samme året.

Så sånn var det.

Bare noe jeg kom på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Her er mer om dette:

img031

PS 3.

Man kan se det, at som ungdom, så var jeg ganske nedbrutt, av at faren min flyttet fra meg, da jeg var ni år, og lot meg bo alene, frem til jeg ble myndig.

Man kan se at jeg ofte forsov meg eller ble hjemme fra skolen.

Så jeg var en nedbrutt og tynn og bleik og nesten sykelig ungdom.

Likevel, så skulle militæret absolutt ha meg inn i infanteriet, (som er det tøffeste), da jeg ble 18-19 år.

Jeg fikk utsatt det noen år, men det var tøft nok likevel.

Så jeg synes det er en underlig samfunnsform vi har i Norge, for det var ikke lett for meg, som tynn og underernært ung mann, som var preget av omsorgssvikt, under oppveksten, å kommer meg gjennom militæret.

Jeg vil si det er derfor jeg sitter her fattig i dag.

Det er fordi at militæret tullet i stykket livet mitt, og jeg fikk ikke fullført utdannelsen min, på datahøyskole, men måtte jobbe i Rimi i mange år, for å få penger til å betale mat og husleie.

Og jeg har aldri kommet meg såpass opp i lønn, at jeg har fått spart opp noen penger heller.

Så verneplikten, den kan tulle i stykker folks liv, avhengig av hvor mye støtte man får, fra familien.

Det blir litt urettferdig, synes jeg, for de som ikke får støtte av familien.

Så mens de er i etableringsfasen, så må de gjennom et års helvete, og bli tulla med ofte, av breiale befal, i månedsvis i strekk.

På en måte som kan ta mange år å komme seg over.

Så Norge er nesten som et skrekkabinett av et land, ifølge vestlig standard, vil jeg si.

Ihvertfall basert på min oppvekst og mitt liv.

Man kunne nesten ha plassert Norge, i skrekk-kjelleren hos Madame Tussauds, i London, vil jeg si.

Så sånn er nesten det.

Så sånn er nok det.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter