Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 5. mars 2010

Fire dørvakter har banket opp en gjest på Onkel Donald. Jan Henrik, som jobbet på Rimi Nylænde, da jeg ble butikksjef, begynte senere som dørvakt der

jan henrik rimi nylænde

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=597943

PS.

Han Jan Henrik var også litt rasist, husker jeg.

En berber vel, fra Nord-Afrika, satt i kassa hos oss, like etter at jeg begynte der som butikksjef.

(For Wenche Berntsen var vel søkmeldt da).

Og det fungerte greit, syntes jeg.

Men Jan Henrik likte ikke han berberen.

Jan Henrik sa til meg, en gang, (da jeg var butikksjef der, på Rimi Nylænde, i 1998 eller 1999, da), at han hadde lyst til å si til han berberen, at det ikke var noe ku i kassa.

(Han mente at han berberen ikke klarte å si 'kø i kassa', men sa 'ko i kassa').

Noe sånt.

Så sånn var det.

Bare noe jeg kom på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Nå skal det også sies det, at jeg ikke ga han berberen fast kontrakt, fordi han hadde blitt tatt for å stjele, i en securitas-kontroll, (eller hvilket selskap det var igjen).

En sånn 'mystery shopper'-kontroll da.

Så sånn var det.

Og han ringte meg seinere, og spurte om jobb han berberen, men jeg syntes nesten ikke at jeg kunne ansette han, siden han hadde blitt tatt i en sånn kontroll.

(Da hadde jeg nok fått problemer med sjefene oppover i systemet, hvis han hadde gjort noe mer galt seinere).

Så sånn var det.

Bare noe jeg kom på.

PS 3.

En som utga seg for å være 'WB', eller Wenche Berntsen, skrev en anonym kommentar, til denne bloggposten.

Men Wenche Berntsen var så uhøflig, så den kommentaren måtte jeg dessverre slette.

Så sånn var det dessverre.

Bare for å ta med om det og.

Så du får prøve å ikke være så uhøflig Wenche Berntsen.

Jeg husker da du og Henning Sanne, og jeg, stod inne på tellerommet, på Rimi Nylænde, rundt 1996 vel.

Så banna du og sa 'fitte' høyt, mens Henning og jeg stod der.

Og da reagerte Henning og klagde på deg, husker jeg, for han likte ikke at jenter brukte sånne ord, som han sa.

Og jeg holdt kjeft, som vanlig, for jeg prøvde å ta jobben litt seriøst.

Så sånn var det.

Så du må prøve å legge av deg det litt uhøflige du nok kanskje har ved deg Wenche.

Du får prøve å lære deg litt folkeskikk, som det heter.

Hvis du vil at jeg skal ta med kommentarene dine, mener jeg.

Bare for å forklare hvorfor jeg sletta.

Så sånn er det.

Så vi får se om det dukker opp noe mer fra Wenche Berntsen, fra Manglerud.

Vi får se.

PS 4.

Da jeg spilte fotball for Berger IL, på 80-tallet, på guttelaget vel.

Så spilte vi hjemmekamp, i en cup, mot Manglerud Star.

Og da hadde de med ei jente, som dusja sammen med gutta, husker jeg.

Og det husker jeg at vi reagerte litt på.

Så det er kanskje litt urettferdig mot Wenche Berntsen det her, for damer fra Manglerud, de blir nok behandla ganske likt som gutta, kan det kanskje virke som.

Men men, vi får se hva som skjer.

Vi får se.

PS 5.

Det stemmer.

Wenche Berntsen er forresten 'bannet', fra å skrive kommentarer på bloggen.

For hun kom med en trussel, at hun skulle gjøre et eller annet ubeskrivelig stygt, med forhuden(!) min, forrige gang hun skrev her.

Så hun får ikke lov å skrive fler kommentarer, e.l., på johncons-blogg uansett om hun begynner å skrive høflig, eller ikke.

Så sånn er det.

Bare noe jeg kom på.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter