Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 14. mars 2010

Gjerderuss 89

Jeg skrev om Svelvik-ordføreren, Knut Erik Lippert, som var Sande-russ 88 og med i strippekonkurranse.

Jeg var Gjerde, (i Drammen), russ-89.

Og jeg var overalt, vil jeg si.

Jeg var i Holmestrand, jeg var i Kongsberg, jeg var i Drammen selvfølgelig, Hokksund, Oslo.

Ja, det var kanskje alle stedene.

Hvem vet.

Det var russekroer det her da.

Og på en av russetilstelningenen, som var langt uti mai.

Så møtte jeg tilfeldigvis min fars stesønn, Jan Snoghøj, Christell Humblen sin halvbror.

Og han ga meg tyn, for at russedressen min var så rein.

Og det var enda at jeg hadde vært på så godt som alle russetilstelningene.

Og jeg prøvde å ta kassa, et døgn også, men det ble 4-5 flasker for mange.

Jan var jo åtte år eldre enn meg, eller noe, men han var vel på noe russegreier fordet vel.

Mulig at det var på russedåpen vår, for den var ute i Sande der, mot Berger, av en eller annen grunn.

Så sånn var det.

Bare noe jeg kom på.

Og det sa mora mi, eller om det var mormora mi.

At mora mi trengte nesten ikke bytte klær på meg, for jeg grisa aldri til tøyet.

Mens Pia måtte få nye klær hele tida.

Fra da vi var unger da.

Bare noe jeg kom på.

Så sånn var det.

Det er ikke sånn nå da, for nå røyter jeg litt hår fra huet, og spiser litt mer mat og sånn, så må jeg nesten ha reine klær hver dag.

Hvis jeg ikke er fattig flyktning da, som jeg har vært de siste årene.

Da har jeg ikke alltid klart å få til det.

Men men.

Bare noe jeg kom på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter