Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 20. mars 2010

Jeg har hatt mye ubehag med oppblåst mage, i England. Men svensk helkorn-kavring, gjør susen. Jeg tror det engelske kornet må være litt dårlig(?)

krisproll 2

PS.

Tysk pimpernikkel-brød, gjør også magen mye bedre, enn det engelske brødet.

Det er nesten det samme hvordan engelsk brød jeg spiser, like mye ubehag har jeg med oppblåst mage.

Så jeg må velge mellom svenske kavringer og tysk brød bakt uten gjær.

Men de kavringene er fra Syd-Sverige, står det, altså antagelig fra Skåne da.

Og de rensker skikkelig opp i tarmsystemet, merker jeg.

Så etter at jeg har begynt å spise de, så føler jeg meg som et nytt menneske nesten, så det er veldig bra.

Kanskje jeg har gluten-allergi, eller noe, tenker jeg nå.

Men det norske grovbrødet, som Birkebeinerbrød og Norsk Fjellbrød osv., fra Bakers, de brødene renska også opp i tarmsystemet, husker jeg.

Så hva det er med det engelske brødet, det veit jeg ikke.

Brødet i Sverige er også sånn, husker jeg, fra da vi var på camping-ferie, på Askim camping, i Gøteborg, sommeren 1991 vel.

Så jeg lurer på om det er forskjellige arter av mennesker, som bor i Norge og England og Sverige.

Jeg lurer litt ihverfall, for det virker ikke som at brødet i butikkene her og i Sverige, er lagd for meg, synes jeg.

Så det var litt raritet.

Bare noe jeg kom på.

Det er mulig jeg tar feil også, det er ikke så lett å måle hvor oppblåst magen ens er.

Men men.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Og prisen på de kavringene, som er 225 gram?

De koster litt over 70 pence.

Så altså 6-7 kroner posen da, i norske penger.

Så sånn er det.

Bare noe jeg kom på.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter