Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 12. mars 2010

Jeg lurer på om det her er hun Cathrine Gran, som var datter av min mors venninne på 70-tallet. Hun her heter visst Helle Cathrine Gran

helle cathrine gran

http://www.facebook.com/people/Helle-Gran/1466196863

PS.

Jeg lurer på om det er han her, som er lillebroren til Cathrine Gran, fra Stavern:

lillebroren til Cathrine Gran

http://www.facebook.com/profile.php?ref=sgm&id=1655036800

PS 2.

Det var han lillebroren til Cathrine Gran, som fikk meg til å begynne å bli interessert i engelsk fotball.

Vi var ganske ofte ute hos dem, i Stavern, fra jeg var fire år, til jeg var seks år vel.

Mora vår dro med meg og søstra mi.

Og han her, og kameraten hans, spurte meg, om jeg holdt med Nottingham eller Manchester, eller om det var Liverpool.

Så sa jeg bare noe.

Men jeg holdt egentlig ikke med noen engelsk klubb.

Jeg holdt med Norge, i vinteridrett og fotball.

Men, da syntes jeg, at jeg også måtte ha en favorittklubb.

Så så jeg på tippekampen, en uke eller to seinere, og da begynte jeg å holde med Everton, for jeg ville ikke holde med det samme laget, som han her, eller kameraten hans, for jeg likte ikke de guttene så godt.

Så sånn var det.

Men mora mi luska litt på meg da, når den tippekampen var.

Så noen ganger så lurer jeg på om den kampen var avgjort på forhånd, og at mora mi var med på et plott, for å få meg til å holde med Everton.

For da visste de at ingen i Norge omtrent, ville hjelpe meg, hvis det skjedde noe med meg.

For 'alle' i Norge, holder med Liverpool.

Så sånn var kanskje det.

Hvem vet.

Vi får se.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 3.

Nå lurer jeg på om det er Grans-familien som tuller med Ribsskog-familien, for han her Steinar Gran, ovenfor, han bor i samme veien som mormora mi, Ingeborg Ribsskog, bodde i, fram til hu døde i sommer.

Her er mer om dette:

steinar gran nevlunghavn

http://www.nettkatalogen.no/privat/steinar_gran/1.htm

PS 4.

Her kan man se at min mormor også bodde i Skoleveien, i Nevlunghavn:

img135 paint

PS 5.

Og den første vannsengbutikken, som faren min og hans nye samboer, Haldis Humblen, hadde på Strømsø, i Drammen, på 80-tallet, den leide de av Grans, mener jeg å huske.

Den butikken var ihvertfall like ved siden av Grans-butikken på Strømsø.

Så sånn var det.

Så der er det kanskje en link på tullinga.

Kanskje Grans-familien er med i johanitterordenen, sånn som Haldis og Christell og ihvertfall noen i slekta deres, (som jeg fant ut i Aftenpostens tekstarkiv)?

Hvem vet.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter