Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 15. mars 2010

Jeg sendte en ny e-post til LABO




Google Mail - VS: Karen Ribsskog overførte penger til dere/Fwd: VS: Påminnelse/Fwd: Eier av Hestehavna 10, på Tagtvedt, fra 1983 til 1985 ca.










Google Mail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




VS: Karen Ribsskog overførte penger til dere/Fwd: VS: Påminnelse/Fwd: Eier av Hestehavna 10, på Tagtvedt, fra 1983 til 1985 ca.











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Mon, Mar 15, 2010 at 12:23 PM




To:
Anette Gullaksen <anette@labo.no>






Hei,

ja men moren min døde i 1999 skjønner du.

Så den arven som foredelse nå, er etter min mormor, Ingeborg Ribsskog, som døde ifjor.

Så jeg vet ikke om skifteretten kan få innsyn hos dere da?


De kan kanskje det?

Eller må jeg kontakte Tingretten der mora mi da hu døde, vil du si?

Jeg vet jeg maser mye.

Mvh.

Erik Ribsskog



2010/3/15 Anette Gullaksen <anette@labo.no>



Beklager jeg kan dessverre ikke hjelpe deg!


Jeg anbefaler at du tar kontakt med skifterette – de skal kunne
svare på alle transaksjoner!



Mvh Anette Gullaksen


Tlf: 33 13 85 14




Fra: Erik Ribsskog
[mailto:eribsskog@gmail.com]

Sendt: 15. mars 2010 13:17

Til: Anette Gullaksen

Emne: Fwd: VS: Karen Ribsskog overførte penger til dere/Fwd: VS:
Påminnelse/Fwd: Eier av Hestehavna 10, på Tagtvedt, fra 1983 til 1985 ca.




Hei,






igjen takk for hjelp som jeg har fått tidligere!






De kunne ikke se at moren min hadde bodd hos dem i Holmestrand.






Men jeg prøver å løse dette mysteriet, siden det er i forbindelse med morsarven
min.







Så jeg lurte på hvem som har fått pengene.







Du vet ikke dato og beløp for overførselen til
boligbyggelaget i Holmestrand, forresten?







Beklager hvis det blir mye
spørsmål!




Mvh.



Erik Ribsskog






---------- Forwarded message ----------

From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2010/3/15

Subject: Re: VS: Karen Ribsskog overførte penger til dere/Fwd: VS:
Påminnelse/Fwd: Eier av Hestehavna 10, på Tagtvedt, fra 1983 til 1985 ca.

To: Kari Hjerpåsen <kari.hjerpaasen@usbl.no>





Hei,






ok, jeg lurer litt på det her skjønner du, for det er i
forbindelse med arv, (som jeg blir snytt for, må jeg nesten si, for mora mi er
død, og hennes søsken vil ikke gi meg min del etter min mor, så jeg blir snytt
for morsarven da, hvis det er noe som heter det).







Jeg kontakter de på Tagdvedt, i Larvik, hvor mora mi bodde,
og hører hva beløpet var, og hvilken dato det ble sendt.






Så kanskje jeg kontakter dere igjen, hvis de kan hjelpe meg i Larvik.






I tilfelle dere kan hjelpe da.






Mange takk for svar!







Mvh.






Erik Ribsskog









2010/3/15 Kari Hjerpåsen <kari.hjerpaasen@usbl.no>








Hei



Jeg har sjekket navnet til din mor, og
så langt jeg kan se har hun ikke bodd i noen borettslag som vi er
forretningsfører for.


Så vi kan dessverre ikke hjelpe deg.




Med vennlig
hilsen


Boligbyggelaget
Usbl


avd.
Holmestrand


Kari
Hjerpåsen


Tlf. 33 09 90
60


e-mail: kari.hjerpaasen@usbl.no







Fra: Anette
Gullaksen

Sendt: 15. mars 2010 08:56

Til: Kari Hjerpåsen

Emne: SV: Karen Ribsskog overførte penger til dere/Fwd: VS:
Påminnelse/Fwd: Eier av Hestehavna 10, på Tagtvedt, fra 1983 til 1985 ca.





Vi kan dessverre ikke hjelpe han mer –
det er det jeg vet! Kan du sjekke om moren hans har eid noe og svare han på det
også får du bare si i fra at dere heller ikke kan hjelpe han mer – Resten må
han jo ta med skifteretten. ;)




Mvh Anette Gullaksen


Tlf: 33 13 85 14






Fra: Kari
Hjerpåsen

Sendt: 15. mars 2010 08:20

Til: Anette Gullaksen

Emne: VS: Karen Ribsskog overførte penger til dere/Fwd: VS:
Påminnelse/Fwd: Eier av Hestehavna 10, på Tagtvedt, fra 1983 til 1985 ca.





Hei


Oversender denne til deg, da vi ikke
kjenner noe til dette. Vi ser at du har vært i kontakt med vedkommende
pr. mail.



Med vennlig hilsen


Boligbyggelaget Usbl avd. Holmestrand


Kari Hjerpåsen




Fra: Erik
Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]


Sendt: 12. mars 2010 12:32

Til: Kari Hjerpåsen

Emne: Karen Ribsskog overførte penger til dere/Fwd: VS: Påminnelse/Fwd:
Eier av Hestehavna 10, på Tagtvedt, fra 1983 til 1985 ca.




Hei,






jeg
lurer på om det er riktig at mora mi Karen Ribsskog, overførte penger til dere,
i 1985, som Labo skriver.







Mora
mi flykta til noen venner i Svelvik, og havna så på institusjon, nede i
Vestfold, så noe må ha foregått.








jeg prøver å finne ut hva som har foregått, for jeg har overhørt at jeg er
forfulgt av noe som blir kalt 'mafian', og det virker som om mora mi muligens
ble forfulgt og, siden hu flytta og bodde i Larvik, Drammen, Larvik igjen,
Holmestrand, Svelvik, Nøtterøy og Drøbak, og det var bare etter at hu ble skilt
i 1973, og fram til hu døde i 1999.








hadde satt pris på om dere kunne svare, jeg er fra Berger så jeg kjenner Trond
Gurrik, fra Holmestrand, han gikk i klassen min på Sande videregående, han
kjenner dere sikkert.






Og stesøstra mi, Christell Humblen gikk på skole i Holmestrand, på
videregående.






Men, jeg vokste ikke opp i samme hus som henne, men måtte bo alene, fra jeg var
ni år, i min fars gamle leilighet, da han flytta ned til mora til Christell.







Og
de har slekt i johanitterordenen, så det kan være de som tulla med mora mi.






Jeg har også slekt fra Sande, Inger Olsen, (jeg husker ikke fødenavnet), som er
i Jehovas Vitner, og søstra til mora mi, Ellen Savoldelli f. Ribsskog, er i
Rudolf Steiner-bevegelsen, så jeg har nok av rare sekter og ordener i slekta,
så jeg prøver å finne ut hvem som tuller med meg, og noen tulla nok også med
mora mi.






Så jeg håper at dere ihvertfall kan se på om det stemmer at mora mi, Karen
Ribsskog, bodde hos dere.






Mvh.






Erik Ribsskog






----------
Forwarded message ----------

From: Anette Gullaksen <anette@labo.no>

Date: 2010/3/12

Subject: SV: VS: Påminnelse/Fwd: Eier av Hestehavna 10, på Tagtvedt, fra 1983
til 1985 ca.

To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>




Ved salget av leil 51 i tagtvedt brl ser
det ut som om overskuddet har gått til å kjøpe noe i holmestrand og omegn bbl
da den største oppgjøre gikk dit dette var i 24/10-85 så da tror jeg ikke det
skal med i bo oppgjøret.




Mvh Anette Gullaksen


Tlf: 33 13 85 14





Fra: Erik
Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]


Sendt: 11. mars 2010 11:34






Til: Anette Gullaksen

Emne: Re: VS: Påminnelse/Fwd: Eier av Hestehavna 10, på Tagtvedt, fra
1983 til 1985 ca.








Hei,






jeg
bor i England, så det er +44 151 236 3298.







Mvh.






Erik Ribsskog






2010/3/11
Anette Gullaksen <anette@labo.no>




Hva er tlf nr. ditt




Mvh Anette Gullaksen


Tlf: 33 13 85 14





Fra: Erik
Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]


Sendt: 10. mars 2010 14:35






Til: Anette Gullaksen

Emne: Re: VS: Påminnelse/Fwd: Eier av Hestehavna 10, på Tagtvedt, fra
1983 til 1985 ca.








Hei,






det
jeg har funnet er skifteattest etter min mormor, som er det boet som gjøres opp
nå.






Der kommer det fram at jeg er min mors eldste barn, og at min mor var min
mormors eldste barn.






Jeg har også skifteattest etter min mor, men der står min søster oppført som
ansvarlig, og det var fordi hun var arbeidsledig da, mens jeg var travel
butikksjef i Rimi, og det var heller ikke noen store midler i boet etter min
mor, så Tingretten i Drøbak bare ga det til søster, uten å høre med meg og
lillebroren vår, ettersom jeg husker det, Tingretten i Drøbak var ihvertfall
ikke i kontakt med meg, enda det var jeg som kjørte mora mi til Holterveien i
Drøbak, den gangen hu skulle se på leiligheten, som hu leide.







Men
men.






Så du får se om det er nok til å sende meg det dokumentet du nevnte.






Det er fordi jeg gjerne ville finne ut hvem som fikk pengene, etter leiligheten
på Tagtvedt, om det var mora mi eller mormora mi, fordi mormora mi er litt
unøyaktig når det gjelder de pengene, i testamentet, så hu huska kanskje
dårlig, eller hva det kan ha vært.






Jeg sender ihvertfall med alle papirene etter min mormor og min mor, så kan du
se om det er bra nok.






Mvh.






Erik Ribsskog






2010/2/23
Anette Gullaksen <anette@labo.no>




Bare hyggelig ;)




Mvh Anette Gullaksen


Tlf: 33 13 85 14





Fra: Erik
Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]


Sendt: 22. februar 2010 17:11

Til: Anette Gullaksen

Emne: Re: VS: Påminnelse/Fwd: Eier av Hestehavna 10, på Tagtvedt, fra
1983 til 1985 ca.






Hei,






ja,
jeg skal kontakte tingretten i Moss, blir det vel, og få oversendt kopi av
skifteattest, etter min mor.






Jeg regner med jeg står som ansvarlig der, selv om søsteren min og min mormor
ordnet mye, siden jeg hadde en travel jobb som butikksjef, på Rimi Nylænde, på
Lambertseter, i Oslo.







Jeg
tar kontakt igjen senere, når jeg hører mer fra skifteretten!






Igjen takk for svar!







Mvh.



Erik Ribsskog










2010/2/22
Anette Gullaksen <anette@labo.no>




Jeg fant noe på det , men jeg vil gjerne
at du kommer inn med skifteattest på Karen Ribsskog



Jeg har kopiert dokumentet.


Så lenge du står som ansvarlig på boet
kan vi gi dette ut.




Mvh Anette Gullaksen


Tlf: 33 13 85 14






Fra: Janne
Andersen

Sendt: 22. februar 2010 08:48

Til: Hilde Merete Ramberg; Anette Gullaksen

Emne: VS: Påminnelse/Fwd: Eier av Hestehavna 10, på Tagtvedt, fra 1983
til 1985 ca.







Med hilsen



Janne Andersen


Labo


Dir.tlf: 33 13 85 23


ja@labo.no



Fra: Erik
Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]


Sendt: 20. februar 2010 02:14

Til: Larvik_labo

Emne: Påminnelse/Fwd: Eier av Hestehavna 10, på Tagtvedt, fra 1983 til
1985 ca.




Hei,






jeg
kan ikke se at jeg har mottatt noe svar på denne e-posten, så jeg sender en
påminnelse om dette.






Håper dette er i orden!




Mvh.



Erik Ribsskog






----------
Forwarded message ----------

From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2010/1/4

Subject: Eier av Hestehavna 10, på Tagtvedt, fra 1983 til 1985 ca.

To: labo@labo.no





Hei,






min
mormor Ingeborg Ribsskog, døde i fjor sommer.






Og min mor Karen Ribsskog, døde i 1999.






Og jeg har ennå ikke fått arv etter min mormor, som jeg skulle ha fått siden
min mor døde i 1999.







Det
stod i min mormors testamente, at 131.000 ble satt inn i min mors leilighet, i
Hestehavna 10, i 1983, var det vel.






Men hvem fikk pengene, da Hestehavna 10 ble solgt, i 1985 eller 1986, lurer jeg
på.






For min mormor har tulla med gaver til meg, og tatt de tilbake, ved en eller to
anledninger, så jeg lurte på om hun gjorde det samme med arv til mora mi.






Så derfor håper jeg at dere kan svare på hvem som fikk pengene da huset mora mi
bodde i, ble solgt.







Siden
det har å gjøre med et kronglete arveoppgjør.






På forhånd takk for hjelp!







Mvh.



Erik Ribsskog






















































Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter