Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 22. mars 2010

Jeg sendte en ny e-post til Larvik kommune, angående gjeldsrådgivning




Google Mail - Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: VS: Kommunal gjeldsrådgiver










Google Mail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: VS: Kommunal gjeldsrådgiver











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Mon, Mar 22, 2010 at 11:35 AM




To:
sissel.tindeland@larvik.kommune.no






Hei,

jeg bare tenkte at jeg kunne sende dere en ny oppdatering, siden det er snart et halvt år siden jeg sendte den forrige.

Jeg er fortsatt arbeidsledig i England, og prøver å få kommet meg på en del kurs osv.


Men jeg kontakter dere igjen, så fort jeg har fått en fast jobb her, og jeg kan begynne å betale på en nedbetalingsordning.

Håper dette er iorden!

Mvh.

Erik Ribsskog



---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2009/8/11
Subject: Oppdatering/Fwd: VS: Kommunal gjeldsrådgiver
To: sissel.tindeland@larvik.kommune.no


Hei,

jeg sender en oppdatering igjen, angående gjeldsproblemer og gjeldsrådgivning osv.


Jeg er fortsatt arbeidsledig i England, dessverre, men nå skal jeg ta et kurs i PHP, (et datakurs), som

det er stor etterspørsel etter, og jeg har studert fire år på datahøyskole også, så da blir utdannelsen min
litt mer oppdatert, og da regner jeg med å få en bra betalt jobb, etter at det kurset er ferdig, som er på tre

måneder, og starter i oktober.

Så da kommer jeg tilbake med en ny oppdatering, om ikke så lenge, når jeg vet mer om dette.

Bare sånn at jeg har kontrollen på gjeldsproblemene i Norge også.


Håper dette er i orden, og igjen takk for hjelpen!

Mvh.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2009/1/10
Subject: Fwd: VS: Kommunal gjeldsrådgiver
To: sissel.tindeland@larvik.kommune.no


Hei,



nå er jeg arbeidsledig her i England, for øyeblikket.



Så jeg bare sender en oppdatering om det, så får jeg heller kontakte

dere igjen når jeg har litt bedre øknonomi her.



Med vennlig hilsen



Erik Ribsskog





---------- Forwarded message ----------

From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2008/8/21

Subject: Fwd: VS: Kommunal gjeldsrådgiver

To: sissel.tindeland@larvik.kommune.no





Hei,



jeg sender denne e-posten, bare for å vise, at jeg ikke har glemt bort dette.



Men jeg har ikke så bra økonomi fremdeles, men jeg får se om jeg går

noe opp i lønn,

i løpet av de neste månedene, så kontakter jeg dere igjen.

Håper dette er i orden!



Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog



---------- Forwarded message ----------

From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: Feb 22, 2008 11:43 AM

Subject: Re: VS: Kommunal gjeldsrådgiver

To: Sissel Tindeland <sissel.tindeland@larvik.kommune.no>





Hei,



mange takk for e-post!

Nå bor og jobber jeg i England nå da, så takk for at du satt meg opp

på time, men det blir litt

vanskelig.



Jeg har ikke så god råd at jeg har råd til å dra tilbake til Norge for

å finne ut av gjeldsproblemene.



Og jeg har egentlig ikke noe ekstra penger enda, å betale hver måned,

jeg må vente til jeg går

opp i lønn, og har betalt ned en del husleie jeg skylder, fra noen

måneder tilbake.



Jeg var arbeidsledig et par måneder i fjor, og jeg har også drevet med

en arbeidssak, og klagesaker

til myndighetene i Norge og Storbritannia, i forbindelse med at jeg

ikke har fått hjelp, i forbindelse med

at det virker som om jeg har blitt brukt som en slags

spion/'target-guy', av politiet, mot forskjellige nettverk

i Norge og utlandet osv.

Så ting var egentlig enklere når jeg bodde i Larvik, i Jegersborggt.

osv., husker jeg, men sånn er det vel.



Så jeg får nesten vente til jeg får litt mer lønn, og til at politiet

har sluttet å misbruke mine rettigheter, og

bruke meg som spion og target-guy mot mafia osv.

Det er som om dem later som at folk ikke har noen egen vilje og rettigheter.



Så det er helt sinnsykt.

Så jeg får heller ta kontakt tilbake når politet er ferdig med det

vettaløse greiene de holder på med.

Så får vi se hvor lang tid det tar.



Jeg ble jagd vekk fra gården til onkelen min, på Løvås, i Kvelde, 25.

juli 2005 forresten, av noen folk

som hadde våpen og hunder.



Det var på 35 årsdagen min, så jeg lurer på om det kan ha vært noe

juridiske greier, om at politiet

mente de kunne drepe meg eller jage meg da, siden jeg hadde fylt 35 år(?)



Jeg mener vel at menneskerettighetene er universale, og at det ikke

står noe i Norges lover heller,

at de kan jage verden rundt og drepe folk som er 35 år.

Men nå kjenner jeg kanskje ikke Norges lover bra nok eventuelt.



Men jeg vet ikke helt hvor store forhåpninger det er til at det skal

bli noe bedring med myndighetene,

så jeg tørr ikke helt å love alt mulig.



Men jeg skal gjøre det beste for å gå opp i lønn i jobben her i

England osv., så tar jeg kontakt igjen

med en oppdatering, innen sommeren, hvis det er i orden.



Håper dette er i orden, og sorry at jeg skrev om problemene med

myndigheter og kriminelle nettverk

osv., men det virker som om det er noen som har klikka helt i Norge og

også England, så da prøver

jeg å få noe fokus på det, så da tok jeg med det i samme slengen.



Men er det ikke langt unna at det klikker for meg også det må jeg

innrømme, så jeg får bare ønske

god bedring til myndighetene i Norge, og da mener jeg ikke

lokalmyndighetene i Larvik.



Håper dette er i orden!



Mvh.

Erik Ribsskog





On 2/22/08, Sissel Tindeland <sissel.tindeland@larvik.kommune.no> wrote:

>

> Jeg har satt deg opp på time

> torsdag 10.april - kl. 09.30

> Jeg har kontor i kommunens administrasjonsbygg; Feyersgate 7 i 1.et.

>

> Du må ha med forslaget til selvangivelse for 2007 (som du skal ha mottatt før timeavtalen)

> Ta også med alt du har dokumentasjon på gjeld/ubetalte regninger

>

> Dersom tidsounktet ikke passer må du gi meg tilbakemelding og vi kan finne en ny tid.

>

> Hilsen

> Sissel E. Tindeland

> gjeldsrådgiver

>

>

>

> ________________________________

> Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

> Sendt: 26. januar 2008 16:12

> Til: Sissel Tindeland

> Emne: Re: VS: Kommunal gjeldsrådgiver

>

>

> Hei,

>

> mange takk for svar, og godt nytt år tilbake, beklager at jeg er sen til å svare!

>

> Det jeg lurte på, er at nå jobber jeg som selvstendig næringsdrivende, og jeg har ikke så bra inntekt for

> øyeblikket, så jeg har egentlig ikke råd til å betale så mye pr. måned nå.

> Men jeg regner med at om 6-12 måneder, så burde jeg ha klart å få en del høyere lønn, sånn at jeg kan

> starte å betale et beløp pr. måned for å dekke gjeld osv.

>

> Burde jeg da ta kontakt med gjeldsrådgiver nå, eller burde jeg vente til jeg har fått bedre økonomi eventuelt?

>

> Det er kanskje best å ta kontakt allerede nå, sånn at man viser at man gjør noe med gjelds-problemene?

>

> På forhånd takk for svar!

>

> Mvh.

> Erik Ribsskog

>

>

> On 12/28/07, Sissel Tindeland <sissel.tindeland@larvik.kommune.no> wrote:

>>

>>

>> ________________________________

>> Fra: Sissel Tindeland

>> Sendt: 28. desember 2007 10:32

>> Til: 'eribsskog@mail.com'

>> Kopi: Øystein Løberg

>> Emne: SV: Kommunal gjeldsrådgiver

>>

>>

>> Beklager at dette har tatt tid.

>>

>> Larvik kommune har 2 gjeldsrådgivere.

>> Det er mulig å få timeavtale med en av oss; ventetid på time kan være fra 4-8 uker.

>> Ønsker du råd og veiledning via mail, må du være mer konkret vedrørende hva saken dreier seg om.

>> Skal en kunne gi konkrete råd må en vite noe om total gjeld og hva slags type gjeld (forbrukslån, skattegjeld, straffe/erstatningsansvar mv.)

>>

>> Utgangspunkt for en eller annen form for varig ordning er avhengig av at du enten har full jobb eller er fullt trygdet. Dette fordi det framgår av loven at du skal være "varig ute av stand", og inntektssituasjonen din skal være avklart.

>>

>> Lovens hensikt er at en først skal prøve selv eller ved hjelp av kommunale rådgivere å få til en ordning/avtale med sine kreditorer. Lykkes ikke det kan man søke gjeldsordning, som i såfall vil stå i Lysningsbladet, og bli registrert i Brønnøysundregisteret.

>> Dersom en må søke gjeldsordning etter gjeldsordningsloven - www.lovdata.no , - er det via landets Namsmenn.

>>

>> Tjenestene i forbindelse med gjeldsordning er gratis både den kommunale rådgivningstjenesten og hvis en eventuelt må til Namsmannen. (I Larvik er det kommunens lensmann som er Namsmann, og de har kontor i Politihuset)

>>

>> Ønsker du å avtale en time med en av oss kommunale gjeldsrådgivere er det bare å sende oss en ny mail

>>

>> Ønsker deg et godt nyttår!

>>

>> hilsen fra

>>

>> Sissel E. Tindeland

>> gjeldsrådgiver

>> Larvik kommune

>> tlf. 33171027/33171000

>>

>>

>>

>> ________________________________

>> Fra: Liv Vabog

>> Sendt: 27. desember 2007 12:26

>> Til: Sissel Tindeland

>> Emne: VS: Kommunal gjeldsrådgiver

>>

>>

>> Sender denne direkte til deg - en som venter på tilbakemelding.

>>

>> Liv V

>> ________________________________

>> Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

>> Lagt inn: 22. desember 2007 08:16

>> Lagt inn i: SAM Samfunnskontakt

>> Diskusjon: Kommunal gjeldsrådgiver

>> Emne: Fwd: Kommunal gjeldsrådgiver

>>

>> Hei,

>>

>> jeg prøver å sende denne e-posten på nytt, for jeg klarer ikke å se at jeg har fått noe svar, fra September.

>>

>> Jeg mener det var snakk om at noen skulle kontakte meg tilbake, men jeg har ikke hørt noe.

>>

>> Håper dette er i orden!

>>

>> Mvh.

>> Erik Ribsskog

>>

>> ---------- Forwarded message ----------

>> From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

>> Date: Sep 3, 2007 10:30 PM

>> Subject: Kommunal gjeldsrådgiver

>> To: samfunnskontakt@larvik.kommune.no

>>

>>

>> Hei,

>>

>> jeg er registrert i folkeregisteret med adresse i Larvik, og jeg fant e-post adressen deres på

>> Larvik kommune sin hjemmeside.

>>

>> For tiden bor jeg i England, hvor jeg har en korttidskontrakt-jobb for øyeblikket.

>>

>> Men jeg har vært i kontakt med Norge.no (forsynings og administrasjonsdepartementet), angående en

>> kriminalsak først, og siden angående problemer jeg har hatt med gjeld osv. i Norge, mye i forbindelse

>> med denne nevnte kriminalsaken.

>>

>> Fra Norge.no, viste meg til noe informasjon ang. gjeldsordning, og der fremgikk det at jeg burde kontakte

>> den kommunale gjeldsrådgiveren i kommunen hvor jeg er registrert i folkeregisteret.

>>

>> Den jobben jeg har for øyeblikket er ikke så utrolig bra betalt, men jeg satser jo på å få mere midler

>> etterhvert, og det har vært mye å ordne i forbindelse med den nevnte kriminalsaken, så jeg har ikke

>> hatt så mye til til å drive med gjeldsordninger osv.

>>

>> Men nå tenkte jeg at jeg skulle gjøre et forsøk, siden jeg allerede var i kontakt med Norge.no, og siden

>> det vel er på tide for meg å prøve å se litt mer på problemet med gjeld osv.

>>

>> Så jeg lurte på om dere har noen opplysninger om hvem det er jeg skal kontakte i Larvik kommune angående

>> gjeldsordning osv.

>> Det står i Norge.no sin informasjon at det skal være en kommunal gjeldsrådgiver, så jeg lurte på om dere

>> kanskje har informasjon om f.eks. en e-post adresse eller telefonnr. til en kommunal gjeldsrådgiver.

>>

>> Håper dette er i orden!

>>

>> På forhånd takk for hjelp!

>>

>> Med vennlig hilsen

>>

>> Erik Ribsskog











Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter