Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 5. mars 2010

Jeg sendte en ny e-post til Statens Arkiver




Google Mail - R I B S S K O G, Helga og Johan Martin










Google Mail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




R I B S S K O G, Helga og Johan Martin











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Fri, Mar 5, 2010 at 4:12 PM




To:
Barbara Berntsen <barber@arkivverket.no>






Hei,

takk for svar!

Jeg skal sende søknad om å få se dokumentene etter Helga Ribsskog f. Dørumsgaard, grunnet slektsforskning da.

Men i mellomtiden, har dere mulighet til å se om dere finner noe testament, eller lignende, etter min oldefar, Johan Ribsskog, siden han døde for mer enn 60 år siden, mener jeg.


På forhånd takk i såfall, og takk for hjelpen med å finne opplysningene om mine oldeforelde, på det nettstedet du nevnte, dis.no!

Mvh.

Erik Ribsskog



2010/3/5 Barbara Berntsen <barber@arkivverket.no>



Oslo


05.03.2010



Erik Ribsskog



Deres ref.: e-post mottatt 04.03.2010


Vår ref.: 2010/4747




R I B S S K O G, Helga og
Johan Martin



Vi viser til Deres henvendelse sendt 04.03.2010.2010 der De etterlyser
Johan Martin og Helga Ribsskog.



Helga Ribsskog og Johan Martin Ribsskog har
jeg funnet på dis.no, Gravminner i Norge med følgende opplysinger:



Johan Martin Ribsskog


Født: ukjent


Død: 1922, ingen dato registrert


Gravlagt i grav F02 R10 Gnr. 8 på Skedsmo i Lørenskog sogn
04.05.1922.




Helga Ribsskog


Født 16.08.1880


Død: 12.11.1974


Gravlagt i grav F02 R10 Gnr. 8 på Skedsmo i Lørenskog
sogn18.11.1974.



Helga Ribsskog døde i 1974. Det vanlige er at taushetsplikten
varer i 60 år (forvaltningsloven § 13 c) - og det er da opplysningens alder man
snakker om. Taushetspliktbestemmelsene er samlet i en egen paragraf om dette i
forvaltningsloven (§ 13).


At opplysninger er taushetsbelagte betyr ikke nødvendigvis at all
bruk av dem er utelukket. I hovedsak er det to unntak som gjelder:


1.
Partsinnsyn


2.
Forskeradgang


Med få unntak får alle se de opplysninger som gjelder en selv,
jf. forvaltningsloven §§ 13 a nr. 1, 13 b nr. 1 og 18 ff. En person som har
behov for å se taushetsbelagte opplysninger i en forvaltningssak for å kunne
ivareta sine egne interesser i saken, vil også på visse betingelser kunne få
se, eller til og med ha krav på å få se, taushetsbelagte opplysninger om andre
personer. Denne adgangen til å gjøre seg kjent med dokumenter kan utøves
gjennom fullmektig, for eksempel advokat.


Det
må alltid leveres skriftlig søknad om adgang til taushetsbelagt materiale. I en
søknad må det angis så nøyaktig som mulig hva man ønsker innsyn i. Gjelder det
partsinnsyn, må det gjøres rede for tilknytningen til saken. Dersom det gjelder
partsinnsyn kan søknaden avgjøres ved det arkivet som oppbevarer materialet.


Avslag på søknader kan alltid ankes til den overordnete instans.



Med hilsen,


Barbara J. Bach Berntsen, e.f.


førstekonsulent



Pb.4015
Ullevål stadion


0806
Oslo


E-post:
mailto:statsarkivet.oslo@arkivverket.no


webside: http://www.arkivverket.no/oslo/om.html


Telefon
+47 22 02 26 56 telefaks +47 22 23 74 89














Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter