Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 1. mars 2010

Jeg sendte en ny e-post til Landsarkivet for Sjælland




Google Mail - Fortrolighetserklæring/Fwd: Til Michael Dupont/Fwd: Skiftesags-nummer for dødsbo etter Holger baron Adeler/Fwd: Skiftesags-nummer/Fwd: 2010-000293










Google Mail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Fortrolighetserklæring/Fwd: Til Michael Dupont/Fwd: Skiftesags-nummer for dødsbo etter Holger baron Adeler/Fwd: Skiftesags-nummer/Fwd: 2010-000293











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Mon, Mar 1, 2010 at 12:39 PM




To:
mid@lak.sa.dk






Hei,

jeg fikk et brev fra dere i dag, hvor det opplyses at det skal betales på forskudd, ved bestillinger fra utlandet.

Men, skulle dette blitt opplyst, i det brev jeg fikk fra dere, 12. februar?


Er dette noe slags trakassering, lurer jeg på.

Det brevet jeg fikk i dag, er også undertegnet med rødt blekk, så dette er noe tull, vil jeg si.

I Norge så heter det at man skal undertegne med enten svart eller blått blekk, (også på tippekupongene til Norsk Tipping i Hamar, er det forbudt å bruke rødt blekk).


Så dette vil jeg gjerne klage på, jeg venter en stor arv etter min danskfødte mormor, og mange problemer i vår familie, (at vi/jeg blir tullet med av diverse lands myndigheter), kan muligens skyldes dette slektskapet med Holger baron Adeler, og svaret på gåten kan kanskje ligge i nettopp disse dokumenter, så derfor ville jeg gjerne klage på denne trakasseringen, og håper det er greit at jeg betaler når jeg får min arv etter min mormor, Ingeborg Ribsskog født Heegaard, i Danmark, oldebarn av den kjente Anker Heegaard, industriherren.


Håper dette er i orden!

Mvh.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2010/2/12
Subject: Fortrolighetserklæring/Fwd: Til Michael Dupont/Fwd: Skiftesags-nummer for dødsbo etter Holger baron Adeler/Fwd: Skiftesags-nummer/Fwd: 2010-000293
To: mid@lak.sa.dk



Hei,

mange takk for brev som jeg fikk i dag, angående min oldeonkel, (min oldemor, Karen Margrethe Nyholm, sin svoger), Holger baron Adeler, sitt testamente.

Jeg synes det hørtes litt mye ut, at det skulle være på 300 sider, men da står det kanskje mye interessant der om slekta osv., tenkte jeg, så det blir veldig spennende å se hva det står der!


Jeg sender med kopi av fortrolighetserklæring, som jeg fikk i posten i dag.

Håper dette er i orden!

Mvh.

Erik Ribsskog



---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2010/1/25

Subject: Til Michael Dupont/Fwd: Skiftesags-nummer for dødsbo etter Holger baron Adeler/Fwd: Skiftesags-nummer/Fwd: 2010-000293

To: mid@lak.sa.dk


Hei,

nå fikk jeg endelig tak i det riktige saksnummeret, for boet etter Holger baron Adeler.

Det skal være SKS 4-537/79.


Opplyser skifteretten i Lyngby.


Håper dere har alle opplysningene dere trenger nå, for å eventuelt få kikke på kopi av testamente osv., siden min mor fikk arven etter Holger og Magna Adeler f. Nyholm, fra sin mor, Ingeborg Ribsskog f. (Nyholm) Heegaard, og jeg er min mor, Karen Ribsskog, (som døde i 1999), sitt eldste barn, og min mormor døde i sommer, dessverre.


Håper dette er i orden.

Mvh.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Skifteretten i Lyngby <skifte.lyngby@domstol.dk>

Date: 2010/1/25
Subject: SV: Skiftesags-nummer for dødsbo etter Holger baron Adeler/Fwd: Skiftesags-nummer/Fwd: 2010-000293
To: "eribsskog@gmail.com" <eribsskog@gmail.com>



Tak for Deres mail.



Sagsnummeret i boet efter Holger Adeler er SKS 4-537/79.



Med venlig hilsen



Retten i Lyngby

Skifteretten

Lyngby Hovedgade 96

2800 Kgs. Lyngby



Tlfnr.: 99 68 48 00

Fax. 99 68 48 99

Email: skifte.lyngby@domstol.dk

________________________________________

Fra: Retten i Lyngby

Sendt: 20. januar 2010 14:44

Til: Skifteretten i Lyngby

Emne: VS: Skiftesags-nummer for dødsbo etter Holger baron Adeler/Fwd: Skiftesags-nummer/Fwd: 2010-000293



________________________________________

Fra: Erik Ribsskog [eribsskog@gmail.com]

Sendt: 20. januar 2010 14:39

Til: Retten i Lyngby

Emne: Skiftesags-nummer for dødsbo etter Holger baron Adeler/Fwd: Skiftesags-nummer/Fwd: 2010-000293



Hei,



min mormor, Ingeborg Ribsskog f. Heegaard, som døde i sommer, arvet i

1979, ekteparet Holger baron Adeler og Magna Adeler, siden Magna

Adeler var hennes tante, og baronen var enebarn, og ekteparet døde

barnløse.



Hun og hennes ektemann, Johannes Ribsskog, (min morfar), satt pengene

inn i et hus, for min mor, Karen Ribsskog, i Larvik.



(Jeg skal sende med kopi av en side i min mormors testamente, som viser dette).



Jeg har senere forstått at Holger baron Adeler, var baron etter Cort

Adeler i Norge.



(Og jeg har overhørt i Oslo, i 2003 og 2004, at jeg er forfulgt av noe

de i Oslo kaller 'mafian', og lever derfor i landflyktighet, i

England, uten å få noe hjelp, av hverken norsk eller britisk politi).



Min mormor var også oldebarn av Maren Gjedde, som hun fortalte en god

del om, så jeg har drevet med noe slektsforsking osv.



Min mormor var også oldebarn av Anker Heegaard, industriherren.



Så jeg prøver å finne ut hvorfor min mormor flyttet til Norge, og

hvorfor hun ikke flyttet tilbake til Danmark, etter at min morfar

døde, midt på 80-tallet.



Og jeg lurte også på om det står noe i baronens testamente, om

baron-titler og hvilke andre arvinger han hadde.



For da kunne jeg ha kontaktet de andre arvingene, og prøvd å finne ut

mer om dette.



Og da sa Landsarkivet i København, at de gjerne kunne finne disse

papirene, men de trengte helst et skiftesaks-nummer.



Og da trodde jeg først at baron-paret bodde i København, siden jeg

leste min mors grandtante, Magna Adeler f. Nyholm, var begravet i

København, og de vel begge var født der.



Men det viser seg at Holger baron Adeler, bodde i Virum, som vel er

nabokommunen til København, og de sa i København skifterett, at dette

hører inn under Lyngby skifterett.



Så da lurte jeg på om jeg kunne være så snill å få

skiftesaks-nummeret, for dødsboet til Holger baron Adeler, også skal

jeg sende med en kopi fra min mormors testamente, hvor man kan se at

det stemmer at hun arvet disse, for å vise at det er riktig.



Så håper jeg at det er i orden!



Mvh.



Erik Ribsskog





---------- Forwarded message ----------

From: Skifteretten i Københavns byret <skifte.kbh@domstol.dk>

Date: 2010/1/20

Subject: SV: Skiftesags-nummer/Fwd: 2010-000293

To: "eribsskog@gmail.com" <eribsskog@gmail.com>





Vi har nu undersøgt sagen nærmere. afdøde boede i Virum ved

dødsfaldet. Sagen hører nok under Lyngby Skifteret.



Med venlig hilsen







Skifteretten i København

Hestemøllestræde 6

1464 København K.



________________________________

Fra: Københavns Byret

Sendt: 19. januar 2010 09:10

Til: Skifteretten i Københavns byret

Emne: VS: Skiftesags-nummer/Fwd: 2010-000293





________________________________

Fra: Erik Ribsskog [eribsskog@gmail.com]

Sendt: 18. januar 2010 20:01

Til: Københavns Byret

Emne: Skiftesags-nummer/Fwd: 2010-000293



Hei,

jeg sendte dere en e-post 2. januar, om testamentet, etter Holger

baron Adeler, siden han var ektemannen til min mors grandtante, og min

mor fikk derfor en arv, videre fra sin mor, Ingeborg Ribsskog f.

Heegaard, da Holger baron Adeler døde, i 1979.

Så lurte jeg på om jeg kunne være så snill å få se det testamentet, om

det stod noe om baron-tittelen der, osv.

Og dere ba meg kontakte Landsarkivet for Sjælland.

Noe jeg har gjort.

Men de sier at de trenger skifte saksnummer, for det dødsboet da, heter det vel.

Så jeg lurte på om jeg kunne være så snill å få opplyst det nummeret.

På forhånd takk for eventuell hjelp!

Mvh.



Erik Ribsskog



---------- Forwarded message ----------

From: Michael Dupont <mid@lak.sa.dk>

Date: 2010/1/18

Subject: 2010-000293

To: "eribsskog@gmail.com" <eribsskog@gmail.com>





Landsarkivet i København har ganske rigtigt skifteretssagerne fra

1979, men vi har kun navneregistre til materialet til og med 1970.

Derfor skal du kontakte skifteretten og bede dem sende dig

skiftesagens nummer. Vi har i øvrigt set på internettet, at Holger

baron Adeler døde 30. juni 1979, dødsstedet er ikke nævnt.



Mvh.

Michael Dupont







-----------------------------



Michael Dupont

Overassistent og cand.mag. i Historie

Landsarkivet i København

Jagtvej 10

2200 København N



Telefon: 7226 5320











img316.jpg
544K






Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter