Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 4. mars 2010

Jeg sier en ting til politiet: Hvis dere ikke hadde tatt fra unggutter lappen, for å drikke litt hjemme i stua si i helga, så hadde han kanskje bremsa

jeg sier en ting til politiet

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=593959

PS.

Noen som skriver kommentarer på bloggen, tror jeg mener fyllekjøring.

Men nei, jeg mener han unggutten på Sørlandet, (med flere), som har mista lappen, for å sitte hjemme i sin egen stue, en lørdagskveld, og drikke.

Det ser jeg på som ren mobbing og trakassering fra politiet.

Jeg har skrevet om det sånn tidligere, at politiet oppfører seg, som om de var bestemora di, et slags 'bestemor-politi' eller moral-politi.

Jeg skal se om jeg finner en link til mer om dette.

Vi får se.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Her er mer om dette:

http://johncons-mirror.blogspot.com/2010/01/jeg-skrev-om-bestemor-politiet-pa.html

PS 3.

Og her er en link til en artikkel om dette, hos Dagbladet.no:

mister lappen fordi de drikker

http://www.dagbladet.no/2010/01/20/nyheter/innenriks/trafikksikkerhet/10015220/?commentId=4084643#comment_4084643

PS 4.

Det virker fra kommentarene på bloggen, som at han som kjørte på politimannen, kom ut av en sving, og ikke hadde noe særlig sjangs til å bremse, siden han kjørte i 150 km. i timen.

Hvis det var sånn, så skjønner jeg jo det, at han antagelig ikke kjørte på politimannen med vilje.

Så da kan man jo ikke tenke sånn, som jeg gjorde, og si at hvis politiet ikke hadde mobba tilfeldige unge folk, som drakk hjemme i helgene, og straffa de, uforståelig nok, (vil jeg si ihvertfall, som er fra Østlandet, hvor omtrent alle drikker i helgene), med å ta fra de lappen, så ville gjerningsmannen kanskje ha bremset.

Det blir jo ikke så fornuftig i dette tilfelle da, og skrive det sånn.

Hvis gjerningsmannen ikke hadde mulighet til å bremse, siden han kom ut av en sving, og dette kanskje må sies å være en ren ulykke.

Så da beklager jeg det, hvis jeg har misforstått dette, for sånn som jeg skjønte det først, så var dette en forbryter som med vilje hadde kjørt ned en politimann.

Men det er mulig at dette egentlig var en ulykke pga. høy fart, når man kom ut av en sving da.

Det er mulig.

Vi får se.

Beklager isåfall!

PS 5.

Hvorfor la politiet spikkermattene rett etter en sving, i en tunnel?

Prøvde de å drepe vedkommende råkjører?

Burde de ikke ha lagt spikkermattene på ei slette?

Hvem vet, jeg er ikke akkurat noe ekspert på dette, men kanskje noen andre kan forklare dette bedre.

Vi får se.

PS 6.

Her kan man se at politiet muligens var litt dumme.

De skulle nok ha lagt spikkermattene et sted der det var bedre sikt, sånn at de kunne ha sett det i tide, når han råkjøreren dukket opp.

Men disse politifolka var kanskje litt klønete, og ikke vant til sånne her biljakter i 150 km/t osv., det er mulig.

Vi får se.

Her er mer om dette:

politiet var litt dumme

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=593959

PS 7.

Ja, det virker som at det er litt uklart, hva som har skjedd.

Kjørte råkjøreren ned politimannen med vilje, eller ikke?

Så jeg konkluderte kanskje litt raskt ja, jeg syntes det så ut som, fra nettsidene til VG, som at råkjøreren hadde kjørt ned politimannen med vilje.

Men jeg tror vi får avvente etterforskningen og rettsaken mm., for å finne ut mer nøyaktig hva som har skjedd her.

Så får jeg heller oppdatere mer, etterhvert, når det kommer mer informasjon om denne saken, i forbindelse med politiets etterforskning og den rettsaken, som jeg regner md at det nok vil bli en del publisitet om.

Vi får se.

Takk til alle som har skrevet kommentar ihvertfall, og beklager hvis jeg kom med litt forhastede konklusjoner.

Beklager dette igjen, og igjen takk til de som har kommet med kommentarer og oppdateringer om dette!

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter