Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 22. mars 2010

Jeg skrev mer om fra da jeg spilte bedriftsfotball med IT-akademiet, på Dagbladets kommentarsystem







Erik Ribsskog sa, i går, kl 19.23:



RE: Skader


Det kunstgresset i Valhall synes jeg var noe dritt å spille på.


(Jeg spilte bedriftsfotball for IT-akademiet).


Jeg synes det var tungt og trått og spille, ihvertfall i forhold til vanlig gress.


Sånn som jeg husker det.


Mvh.


Erik Ribsskog





1
anbefalinger


Ingebrigt Blaa sa, 5 timer og 39 minutter siden:



RE: Skader


Ribsskog. En gammel kjenning, der ja. Heisann =)


Anyways, kunstgresset på TA er bedre enn noe annet kunstgress du finner i hele Norge (muligens med unntak av det nylagte treningsfeltet rett ved siden av Nadderud Stadion som jeg tror er samme type). TA sitt kunstgress er rett og slett state-of-the-art (eller hvordan man enn skriver uttrykket).



TA sitt kunstgress er mykt som en god gressbane, henger ikke igjen og det er lett å utføre både rykk og stans. Ballen triller fort, jevnt og spretter ikke verken opp og ned eller til sidene. Det er rett og slett nesten bedre enn perfekt naturgress (klubben min sin bane var der landslaget betalte for å trene før, Hosle). TA er nesten bedre enn den, men bare nesten.






0
anbefalinger


Erik Ribsskog sa, få sekunder siden:



RE: Skader


Gammel kjenning, har du lest på bloggen min, eller hva jeg har skrevet på Dagbladets kommentarsystem?


Samme det.


Jeg skal ikke uttale meg om kvaliteten på Telenor Arenas kunstgress.


(Jeg har flyktet fra noe 'mafian' de har i Oslo, til England).


Og jeg slo opp en korsbåndskade i kneet, da jeg trente med IT-akademiet, på Voldsløkka, i 2001 vel.


Så jeg tror min bedriftsfotball-karriære er over før den tok av, dessverre.


Men den eneste gangen jeg kan huske å ha spilt på kunstgress var i Valhall.


Jeg trodde kunstgress var kunstgress jeg da.


Valhall ble vel bygget på slutten av 90-tallet, så de burde vel ha noe av det mest moderne innen kunstgress der.


Så jeg tenkte at jeg kunne dømme ut fra det kunstgresset.


Jeg ødela jo korsbåndet i venstre kne, første gang, da jeg spilte fotball i Frognerparken, sommeren 1995.


Og etter det, så var jeg travel leder i Rimi, fram til 2004.


Så jeg trente ikke nok fotball, til å være i form, i de kampene med IT-akademiet.


Jeg slet med den gamle kneskaden, og på kunstgress var det værst, syntes jeg, for det var tyngre å spille på, syntes jeg, for en utrent Rimi butikksjef.


Så jeg spilte egentlig ganske dårlig for IT-akademiet, må jeg si.


Men, jeg ble bare med, siden de trengte folk.


En kamerat, Magne Winnem, jobbet der, og jeg fikk en annen kamerat, Glenn Hesler, fra Skjetten, til å bli med der, samt Kjetil, låseansvarlig, fra Rimi Langhus, nå butikksjef på en Rimi i Pilestredet vel.


Men Espen Tokerud og de, virka litt sure på meg.


Og man fikk bare lov å sentre til en medspiller, noe jeg syntes var dumt, så jeg sentra til en annen.


Så den coachinga til IT-akademiet, i Valhall, var helt 'galematias', vil jeg si.


Mer da.


Jo, for jeg, som leder i Rimi, så jo bare på bedriftsfotball, som artig avkobling, fra jobb og mas.


(Og jeg tok det ikke så nøye, om jeg spilte så bra, jeg var bare med, for at dem skulle nok få nok folk liksom).


Mens andre, de så kanskje på bedriftsfotball, som veldig viktig, nesten som VM.


Sånn virker det litt, når jeg tenker tilbake.


Jeg lurer på om de gutta, Espen Tokerud osv., fikk avtalt med noen å skade meg, for å bli kvitt meg på laget, den siste gangen jeg var med å trene i Voldsløkka.


For sånn spilte de litt, at de var veldig coachede, og spilte på veldig avtalt måte.


Så de kunne nok sette opp en kneskade, gjennom coaching.


(Hvis de hadde motstanderlaget med på det, som vi trente mot. Som godt kan hende for hva jeg vet).


Så jeg mistenker veldig usportslig oppførsel, og wannabe VM-stjerne akitivitet fra Espen Tokerud & Co., hos IT-akademiet.


Så sånn er nok det.


Bare noe jeg tenkte på.


Mvh.


Erik Ribsskog











http://www.dagbladet.no/2010/03/20/sport/fotball/tippeligaen/stabek/10946371/?commentId=4479467#comment_4479467

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter