Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 26. mars 2010

Mellomhagen, hvor jeg bodde fra jeg var fem til syv år, lå mellom Tjøllingveien og Kaupangveien. (K. var Norges første by). Der tror jeg de var norske

mellomhagen østre halsen

PS.

I Mellomhagen der, ned mot Tjøllingveien, så var det noen unger som pleide å leke.

Men de var som en mob altså.

For vi leika sisten, og da var det noen unger som var ledere, og fortalte de andre ungene, hvem som skulle mobbes da.

Og det var jeg og ei lyshåra jente.

Vi ble mobba sånn at vi alltid fikk sisten, enda jeg var ikke av de treigeste ungene, men de andre ungene samarbeida da.

Og i den moben så var også søstra mi, mener jeg at jeg husker, litt vagt, men jeg mener jeg husker det likevel.

Og hu lyshåra jenta, hu ble så nedbrutt, av at hu alltid fikk sisten, at hu begynte å grine, husker jeg, mens vi lekte.

Så jeg ville ikke leke mer med den gjengen som lekte ned mot Tjøllingveien der.

For de var ikke noe snille.

Men jeg tror at søstra mi leika med dem.

Vi måtte si fra til mora vår, hvem vi skulle leke med, når vi gikk ut.

Og da hang jeg mest for meg selv der da.

Eller sykla rundt sammen med en annen gutt som nettopp hadde lært å sykle og da.

Men jeg syntes det var greit å henge for meg selv.

For hvis man ser i den forrige bloggposten, så ser man det, at da jeg var fire og fem år, så bodde vi i en øde hytte, ute i Brunlanes.

Og der var det absolutt ingenting å gjøre.

Ingen butikker, og det var ingen andre unger der, untatt meg og søstra mi.

Bortsett fra en fra Nord-Norge, som flytta dit seinere.

Men han sa 'dokke' hele tida.

'Hvor bor dokke'.

Så jeg likte ikke han.

For jeg syntes det var som at han snakka om dukker.

Og det var noe jente-greier, mente jeg.

Så jeg hang ikke så mye med han.

Jeg var mest vant til å gå litt rundt i skogen der for meg selv og sånn.

Og vi tegna og sånn.

Og jeg gikk ned til veien der og så, og sånn.

Og hadde plater om Robin Hood osv.

Pluss at jeg så på Plutti Plutti Pott, noe nisse-greier, på TV der, husker jeg.

Så sånn var det.

Bare noe jeg kom på.

Så det var ikke noe savn for meg, å være med i, eller bli erta av noe mob, i Mellomhagen.

Men jeg lurer på om søstra mi ble 'mob', mens vi bodde der.

Noe kommunistmob kanskje?

Skreppestad-blokkene lå like ved, så det kan kanskje være at noen kommunist-unger dro opp til Mellomhagen derfra.

Hva vet jeg.

Noe var det nok ihvertfall.

Så sånn var nok det.

Bare noe jeg kom på.

PS 2.

Her er mer om dette:

mellomhagen østre halsen mer om dette

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter