Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 16. mars 2010

New Age-Jan

Nå kom jeg på noe om storebroren til Christell, Jan Snoghøj.

Han bodde jo på Gulskogen, hvor han tulla med hu Hege, som nå er kona hans, da hu var 15 og han var 24-25, eller noe.

Men men.

Hege var venninna til Christell nemlig.

Men men.

I leiligheten til Jan, der fikk jeg lov å være, av en eller annen grunn.

Det var det skoleåret jeg gikk på skole i Drammen, skoleåret 1988/89.

Og jeg jobba også i Drammen, så da hendte det at jeg lå over hos Jan på Gulskogen, når jeg skulle tidlig på jobb, på CC Storkjøp, på lørdagene.

Men, jeg måtte spørre for hver gang.

Faren min måtte godkjenne det, det var vel fordi at han og Haldis eide huset, hvor Jan hadde leilighet i andre etasje, og det tidligere hadde vært noe bedehus, eller lignende, i første etasje.

Så sånn var det.

Det var to soverom der vel, Jans soverom, og et kammers, like ved trappa.

Jeg sov oftest i stua, mener jeg.

På gulvet i stua, tror jeg det var.

Men men.

Mer da.

På noen madrasser dem dro fram da.

Men men.

Jo, også var de kameratene til faren min, må jeg nesten kalle dem, fra Berger der.

Erik Thorhallsson og Tom Bråten osv.

De var bare et par år eldre enn meg, de kameratene til faren min.

Faren min var nesten som en slags 'mob-leder' på Bergeråsen, vil jeg si, og solgte hjemmebrent, og kjente alle ungdommene, enten fordi han solgte hjemmebrent til de, eller fordi han kjente de gjennom Haldis sine sønner Jan og Viggo, eller fordi de jobba for han, borte på Strømm Trevare, fabrikken faren min hadde arva etter faren sin, sammen med broren sin Håkon.

Men men.

Mer da.

Jo, Jan hadde en dildo, i et skap ved TV-en, som søstra mi viste meg.

Han hadde ei dame boende på det kammerset, som var gæern etter Jan.

Og på soverommet sitt, så hadde han en kassettspiller.

Jan var New Age.

Så Jan, han drev med noe som ble kalt selv-suggesjon, tror jeg.

Altså selv-hypnose.

Så kameratene til Jan, (eller de var kanskje egentlig kameratene til faren min).

Jan jobba jo, (som kinesolog, eller naturmedisiner, dvs. noe slags hekseri da vel. Noe sånt).

Men de kameratene til faren min, de fikk lov å være der.

Og de satt på den kassetten.

Og da hørte man at Jan sa til seg selv.

(Dette var en kassett han satt på, når han skulle sove om natta).

Så hørte man på kassetten, noe sånt som:

Jan er fin.

Jan er grei.

Jan er kjekk.

Jan er alltid snill og grei.

Jan er veldig kjekk.

Osv., osv.

Sånn holdt det på, i en halvtime, eller noe.

Så kom Jan hjem da.

Så syntes jeg det var så artig med den kassetten.

Så jeg spilte den av, mens Jan var der.

Men men.

Men Jan var jo alltid snill og grei, (ifølge kassetten sin).

Så han sa ikke noe.

Men han har nok antagelig lagt meg for hat, etter denne episoden.

Så han er nok med på noe 'tullings', det tror jeg nok.

Så sånn er nok det.

Mvh.

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter