Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 1. mars 2010

Ringte Marvin Bricen, lagfører fra militæret

Han begynte å prate om at vi ikke var på samme lag, enda vi var det.

Han trodde vinterøvelsen var i HV-leieren, på Terningmoen.

(Men den var på Lillehammer).

Og han prata om det 'datagreiene'.

Han prata om da vi var i HV-leieren, høsten 1992.

Mens jeg mente vinterøvelsen, i februar 1993.

Jeg tror at Bricen, sa det på en sånn underfundig måte.

Og det tror jeg må ha vært fordi at jeg ble så skuffa, når jeg ikke fikk den datajobben.

(Eller jeg fikk sparken etter en dag).

For jeg tenkte at jeg da ville lettere kunne få datajobb og etablere meg, etter militæret, hvis jeg hadde hatt praksis fra militæret innen data.

Så hadde jeg liksom fått igjen noe fra militæret jeg og, siden jeg hadde studert data i tre år, (hvis jeg tar med det siste året på videregående).

For jeg hadde jo ingen personer jeg kunne stole på, av familie osv., så jeg ønsket å etablere meg, for å klare å være uavhengig, etter militæret, og få meg hus og bil og sånn, selv om jeg ikke hadde noe støtte fra noen i familien.

Men, så ikke.

Jeg fikk sparken fra datajobben i militæret, etter en dag, uten noe ordentlig forklaring.

Og da ble jeg irritert, og sang anti-krigssanger, i HV-leieren på Terningmoen, hvor vi holdt til da, (for noen rep-befal, skulle ha kaserna vår, den tida de var inne på rep).

Så jeg ble skuffa rett og slett, og sang Johnny Hates Jazz osv., og 'I don't want to die for you', osv.

Og Frankie Goes to Hollywood, og 'war'.

Men militæret starta jo det her, med å kødde med meg da, og lot meg miste en datajobb jeg først fikk.

Og før det igjen, så kalte de meg inn til et års førstegangstjeneste, i infanteriet, som jeg ikke hadde bedt om, men som jeg måtte dra på.

Og så skal de kødde med meg resten av livet, for at jeg ble litt skuffa, når jeg fikk sparken fra en datajobb, som jeg kunne trengt etter militæret, uten å ha gjort noe galt.

Noen damer fortalte meg at militæret var Norges største barnehage, før jeg dro dit.

Og det har vist seg å stemme, vil jeg si.

Så sånn er nok det.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Men Bricen sa at han skulle sende e-post nå da, så vi får se om det dukker opp noe.

Vi får se.

PS 3.

Bricen sa også at jeg hadde 'store røde ører, med litt hvitt oppå'.

Og det tolker jeg som noe underverden-morsomhet.

Hvor hvitt liksom skal bety kristen.

Og rødt kanskje norsk da(?)

At jeg var egentlig norsk, og hadde store ører (overhørte mye), og litt hvitt oppå.

At jeg virka kristen på overflaten, men var norsk under?

Hva vet jeg.

Jeg har ihverfall aldri vært kristen, så det kan de bare glemme.

Bare se boka mi fra kristendomstimene på Berger skole.

Da tegna jeg så mye vitsetegninger der, at lærer Allum beslagla boka.

Men norsk, det har jeg nok alltid vært og kommer nok alltid til å være.

Så det er kanskje derfor at enkelte Oslofolk ikke liker meg da, som jeg syntes jeg kunne høre på tonen til Bricen.

Siden de kanskje er mer amerikanske osv.

Hva vet jeg.

Vi får se.

Hvit er ihvertfall kristen mob/Ku Klux Klan, vil jeg si, at de underverden-fargekodene, nok må bety.

Så sånn er nok det.

Vi får se hva som skjer.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter