Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 4. mars 2010

Var med i bataljonsmesterskap, i AG 3-skyting, i 1992

Jeg vil også minne om det, at jeg var i infanteriet, i militæret, som geværsoldat.

Og jeg var så god til å skyte med AG 3, at jeg fikk skarpskyttermerke i bronse og sølv, og begge på det første forsøket.

Jeg fikk bronse på første gjennomføring og sølv på andre gjennomføring, den dagen.

Og det var vel bare to gjennomføringer, den dagen.

Og dette var første gang vi prøvde å ta det merket, som vi prøvde på to ganger, i løpet av førstegangstjenesten vel.

Og dette tror jeg var allerede under rekrutten, (altså i løpet av de tre første månedene), hvis jeg ikke tar helt feil.

Det var ihvertfall med fenrik Brødreskift, som sluttet etter et halvt år vel.

Så sånn var det.

Jeg var også blant de fem beste skytterne i troppen, (av kanskje 50 soldater).

Så jeg fikk være med som en av fem da, fra tropp 1, på bataljonsmesterskapet, i AG 3-skyting, på Terningmoen leir, høsten 1992, like etter at vi hadde vært på filminnspilling i Kvikne vel, for filmen Sekondløytnanten.

Nå skal det sies det, at jeg var rimelig spinkel, da jeg var i militæret, og veide kanskje noe sånt som 62-63 kg.

Og i bataljonsmesterskapet, så fikk vi ikke lov å bruke støtte.

Så da skøyt ikke jeg noe bra, for jeg hadde så tynne armer, å støtte geværet på.

Men Frisell, fra troppen, han hadde så tjukke armer, husker jeg, og han vant nesten hele greia, tror jeg.

Han skøyt ihvertfall dritbra, i det mesterskapet.

Så sånn var det.

Jeg var helt døsig, så jeg glemte å ta på meg hørselvern, på det første skuddet.

Så da hørte jeg en veldig rar lyd, som jeg aldri har hørt hverken før eller siden.

Som om det var noe krystaller eller noe sånt, som klirra liksom, inni øret.

Men men.

Så AG 3-gevær, de bråker litt, det er helt sikkert.

Så sånn er det.

Bare noe jeg kom på.

Mvh.

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter