Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 8. april 2010

Den her var litt morsom

Photo 8968

Photo 8969

Photo 8970

Photo 8971

Photo 8972

Photo 8973

Photo 8974

Photo 8975

Photo 8976

PS.

En gang jeg var i Brighton, på språkreise, den sommeren jeg fylte 15.

Da klarte jeg å knuse en sånn melkeflaske.

En gang på kvelden da det var mørkt, og jeg hadde drukket litt.

Jeg så ut som jeg var 12 år, sa hun ene engelske hjelpelærerinna, hos STS, i Hove.

(Så hun trodde ikke noe på at jeg pleide å gå ut på byen, med noen svensker).

Men, jeg var på byen med noen svenske folk, (Fredrik fra Gøteborg, som jeg måtte dele rom med, som også var 15 vel), og noen andre svensker, som var 16-17 vel.

(For de svenskene hadde vært i Brighton, i en uke eller to allerede, og de dro meg med på byen, allerede fra første kvelden, som jeg var i England.

Og jeg ville jo være med de andre språkstudentene, (og ikke bare sitte hjemme hos vertsfamilien, og se på at han faren i vertsfamilien, satt og leste the Guardian), så jeg oppførte meg som de gjorde da, og ble med de og drakk og gikk på puber og barer osv.).

De spurte om jeg var 'syntare eller hårdrockare'.

Jeg var ingen av delen, jeg hørte på listepop.

Men men.

Og da fikk vi kjøpt drinker.

(De svenskene kjøpte for meg).

Så skulle jeg ha mer og drikke.

Så hadde jeg ikke mer penger.

Så gikk jeg halvfull hjem for å hente penger, var det vel.

Og sang 'God save the queen', med the Sex Pistols, som jeg hadde hørt på TV, og lest om i Vi Menn vel.

Så knuste jeg noen flasker da, (en eller to), da jeg skulle hente penger.

For de flaskene stod på trappa, og det var mørkt, (så jeg bare hørte at de knuste).

Men jeg fikk høre det dagen etter, av hun indiske mora i vertsfamilien, (faren var britisk og leste the Guardian).

Og på den tida, så var de flaskene av glass, og ikke av plast, som det ser ut som om de er lagd av nå.

Så sånn var det.

Og hvordan smaker sånn melk?

Jo, den er lunka, så den passer ganske bra å ha på frokostblandinga, sånn som Weetabix, som vi fikk der.

(Og som jeg ikke skjønte hvordan jeg skulle spise, de første gangene).

Og den har et lag av snerk, eller fløte, eller hva man skal kalle det, på toppen.

Men engelskmenna drikker melka til frokost, og får ny melk dagen etter.

Men hvis dette hadde vært i Rimi, så hadde man nok strøket på intern-kontrollen.

For matvarene skal være kjølt ned også under transport.

Og det ser det ikke ut som at er tilfelle her.

(Og det husker jeg også, fra Brighton, fra 80-tallet, at om sommeren, så er den melka, som melkemannen kommer med, ganske halvvarm).

Så sånn er det.

Bare noe jeg kom på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Her er mer om dette:

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter