Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 26. april 2010

Det kan virke som at min tidligere assistent, på Rimi Kalbakken, Kjetil Prestegarden, har søkt seg til Rema, siden Reitan-gruppen 'googler' han

søkt seg til rema

PS.

En ting jeg tenker på, når jeg ser dette søket.

Det er det, at når man skal sende e-post til Rema/Reitan-gruppen, så blir man bedt om å sende det til et litt rart firma vel, som heter 'Gladengen Drift'.

Men man ser jo her, at Reitan-gruppen har egen kontorfunksjon, hvor de sitter og googler butikkfolk, osv.

Og jeg har ikke fått svar, på en klage jeg sendte, på Rema, til det firmaet da, som heter Gladengen Drift.

Så jeg synes at det kanskje er noe litt 'Lidl-aktig', over organisasjonen til Rema.

De har liksom 'outsourcet' kontorfunksjonen, virker det som.

Men samtidig har de også et 'ordentlig' kontor.

Men kundene får ikke lov å klage til det ordentlige kontoret.

Det blir litt som Lidl, synes jeg, i min bok.

Jeg har gitt mye tyn til ICA.

(Det ligger kanskje litt i ryggmargsrefleksen min, siden de er svenske.

(Selv om det meste jo er enkeltepisoder, som jeg har gitt tyn til Rimi om, på bloggen, som ikke har noe med hvilket land som eier firmaet, å gjøre).

Men er Reitan noe bedre?

Hva vet jeg).

Jeg synes det begynner å bli en del, som jeg har funnet ut, om Rema nå.

- Det var problemer, som jeg fikk, på Rema Furuset, i 1993, da Helene og Carmen, tidligere kassasjefer, fra Matland/OBS Triaden, jobba der.

Og jeg fikk en Pizza Grandiosa, som var 'hjemmelaget', vil jeg si, med noe kjøtt som lukta vondt på.

Dette var nok noe 'mafian'-plott, vil jeg si.

Så sånn var nok det.

For hu Helene reagerte på det, når hu satt i kassa, at jeg kjøpte Grandiosa hver dag.

Og så blir det tull med den ene Grandiosaen.

Da er det no gæernt, mener jeg.

Så sånn er det.

Mer da.

Jo, hu assistenten Hilde, fra Haugerud-området, som jobba på Rimi Nylænde, i 1994, før hu begynte som assisterende butikksjef, i Rema.

Hun tok med seg Rimi's hemmelige varebok, da hun skifta fra Rimi til Rema, husker jeg.

Så sånn var det.

Med butikksjef på Rimi Nylænde, Elisabeth Falkenbergs velsignelse, husker jeg.

Men men.

Og nå også dette, med at Rema har to kontor, og at kundene må klage til et 'liksom-kontor' de har, (Gladengen Drift).

Jeg synes dette begynner å bli litt mye.

Nesten som Lidl kanskje?

Eller tar jeg feil?

Vi får se.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter