Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 19. april 2010

Jeg sendte en ny e-post til Norsk Pasientskadeerstatning




Google Mail - Svar vedrørende dokument 169










Google Mail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Svar vedrørende dokument 169











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Mon, Apr 19, 2010 at 4:36 PM




To:
Cecilie Bakken Kristoffersen <Cecilie.Bakken.Kristoffersen@npe.no>






Hei,

jeg skriver om det her på blogg, skjønner du, så jeg vil gjerne ha det skriftlig.

Hva er dette dkoument 169, som dere skriver om forresten?

Mvh.


Erik Ribsskog


2010/4/19 Cecilie Bakken Kristoffersen <Cecilie.Bakken.Kristoffersen@npe.no>




Det er fint om du tar kontakt på tlf. 22 99 45 00 om du ønsker
ytterligere informasjon.



Med vennlig hilsen

Cecilie Bakken Kristoffersen

førstekonsulent


Norsk pasientskadeerstatning, Holbergs gate 1, Postboks 3 St.
Olavs plass, 0130 Oslo

Telefon: 22 99 45 00, Direkte: 22 99 45 97, Telefaks: 22 99 45 90

Internett: www.npe.no, E-post: Cecilie.Bakken.Kristoffersen@npe.no



P Vennligst tenk på miljøet før
du skriver ut denne e-posten.




Fra: Erik Ribsskog
[mailto:eribsskog@gmail.com]

Sendt: 16. april 2010 15:50



Til: Cecilie Bakken Kristoffersen

Emne: Re: Svar vedrørende dokument 169




Hei,






leste dere den første e-posten min forresten?



Syntes dere at det var en vanlig klage?







Mvh.






Erik Ribsskog









2010/4/16 Cecilie Bakken Kristoffersen <Cecilie.Bakken.Kristoffersen@npe.no>




Fastlegene omfattes av Norsk
pasientskadeerstatning.



For å bytte fastlege, må du kontakte
NAV.




Med
vennlig hilsen

Cecilie Bakken Kristoffersen

førstekonsulent




Norsk pasientskadeerstatning, Holbergs gate 1, Postboks 3
St. Olavs plass, 0130 Oslo



Telefon: 22 99 45 00, Direkte: 22 99 45 97, Telefaks: 22 99
45 90



P Vennligst
tenk på miljøet før du skriver ut denne e-posten.




Fra: Erik
Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]


Sendt: 16. april 2010 15:38

Til: Cecilie Bakken Kristoffersen

Emne: Re: Svar vedrørende dokument 169






Hei,






takk
for svar!






Du
spørr om det er noe mer jeg lurer på.







Jeg
lurte jo på det, om Fastlege-ordningen har sin egen klageordning.







Jeg
spurte jo dere, om dere kunne fjerne denne legen som min fastlege, i den første
e-posten jeg sendte.







Igjen
takk for svar!







Mvh.






Erik Ribsskog






2010/4/16
Cecilie Bakken Kristoffersen <Cecilie.Bakken.Kristoffersen@npe.no>



Vi
viser til din e-post av 13.04.2010.


Ut fra
de opplysningene vi har mottatt fra deg, er det ikke mulig å si noe konkret i
forhold til om du har krav på erstatning eller ikke. Før vi kan ta stilling til
dette spørsmålet, må saken utredes nærmere.



generelt grunnlag kan vi imidlertid si at for å ha rett til erstatning, må den
anførte skaden bl.a ha medført økonomisk tap av størrelsesorden minst kr 5000,-
eller medført varig medisinsk invaliditet minst tilsvarende 15%. Dersom du
mener følgen av anført behandlingsskade vil påføre deg et slikt økonomisk tap
eller varig invaliditet, vil vi anbefale å sende inn et skademeldingsskjema.
Skademeldingsskjema finner du på www.npe.no.


Foreldelsesloven
gjelder også for krav som fremmes gjennom NPE. Krav på skadeerstatning
reguleres av foreldelsesloven § 9. Denne bestemmelsen inneholder to
foreldelsesfrister på henholdsvis 3 år og 20 år. Saken vil være foreldet når
den første av disse fristene er utløpt. Hovedregelen er at et krav er foreldet
3 år etter at skaden har manifestert seg på en slik måte at pasienten har
foranledning til å fremme et erstatningskrav. Tidspunktet for når fristen
begynner å løpe beror på din kunnskap. Du må ha hatt kunnskap om at det
foreligger en skade som har ledet til et økonomisk tap samt kunnskap om den
ansvarlige. Når du har slik kunnskap vil fristen begynne å løpe, og saken vil
være foreldet.


Dersom
du ønsker ytterligere informasjon, kan du gjerne ta kontakt med undertegnede
eller gå inn på våre nettsider: www.npe.no.


Med vennlig hilsen

Cecilie Bakken Kristoffersen

førstekonsulent


Norsk Pasientskadeerstatning, Holbergs gate 1, Postboks 3 St. Olavs plass,
0130 Oslo

Telefon: 22 99 45 00, Direkte:, Telefaks: 22 99 45 90

Internett: www.npe.no, E-post: Cecilie.Bakken.Kristoffersen@npe.no























Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter