Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 3. april 2010

Jeg sendte en ny e-post til Coop




Google Mail - Spørsmål om medlemskap i organisasjoner/Fwd: VS: Referanse fra OBS Triaden










Google Mail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Spørsmål om medlemskap i organisasjoner/Fwd: VS: Referanse fra OBS Triaden











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Sat, Apr 3, 2010 at 4:08 PM




To:
Arild.Johannessen@coop.no


Cc:
Register Høyre <Register.Hoyre@hoyre.no>


Bcc:
bjorn.kolby@lo.no






Hei,

men hvorfor er det at dere absolutt skal vite det?

Jeg syntes at jeg måtte skrive noe, for ellers så jeg dum ut.

Det er var liksom navn, adresse og medlemskap i organisasjoner.


Jeg husker jo da jeg bodde i Larvik, som guttunge, at hvis man panta tomflasker på Domus, så måtte man skrive opp navn og adresse i en bok.

Jeg sier som i reklamen, 'skeptisk'.


Mvh.

Erik Ribsskog


2010/4/3 <Arild.Johannessen@coop.no>



Coop er en partipolitisk uavhengig medlemsorganisasjon. Her er
både høyrefolk og kommunister, i den grad slike ennå fins, medlemmer.


At du har vært aktiv i Unge Høyre, spiller selvsagt ingen rolle
for ansettelses- eller medlemskapsforhold.




Med
vennlig hilsen


Coop Norge Handel AS


Arild
Johannessen


Fagredaktør

Informasjon og samfunnskontakt


Tlf +47 22 89 95 00

Mob +47 909 54370

E-post: arild.johannessen@coop.no

Besøksadresse: Kirkegaten 4 - Oslo

www.coop.no















Fra: Erik Ribsskog
[mailto:eribsskog@gmail.com]

Sendt: 3. april 2010 05:15

Til: Johannessen, Arild

Kopi: register@hoyre.no

Emne: Spørsmål om medlemskap i organisasjoner/Fwd: VS: Referanse fra OBS
Triaden




Hei igjen,






jeg kom på et punkt til.







Da jeg begynte å jobbe hos dere i 1990, så het dere jo først
Matland.







(Men Coop var vel eier).







Så ble det OBS Triaden, fra 1991.






Og så, et halvt år senere kanskje, så ble det tatt over av OBS Lillestrøm.






Og da, så fikk jeg en ny kontrakt av butikksjef John Ellingsen.






Og da skulle man skrive på, hvilke organisasjoner man var medlem i.






Og da skrev jeg Unge Høyre, siden jeg hadde vært på noe kurs, og vært
spesialrådgiver, må jeg si, for de, for valgkampprogrammet deres, før valget i
1991.







Og seinere, så har jeg merka at jeg blir tulla med på steder
som arbeidsformidlingen på Stovner, (hvor jeg måtte gå etter militæret),
Lånekassa, HiO, Fylkesmannen i Oslo og Akershus, osv., osv.







Er denne informasjonen om min forbindelse til Unge Høyre
spredd videre i noe kommunist mafia-nettverk, som kooperasjonen er en del av?







Hva bruker dere denne informasjonen om medlemskap i
organisasjoner til?







Mvh.






Erik Ribsskog









---------- Forwarded message
----------

From: <Arild.Johannessen@coop.no>

Date: 2010/1/11

Subject: VS: Referanse fra OBS Triaden

To: haavard.braathen@co.coop.no

Cc: eribsskog@gmail.com





Haavard Bratahen/personaldirektør Coop Øst



Oversender purringen under.



Arild Johannessen


Coop Norge Informasjon og samfunnskontakt









Fra: Erik Ribsskog
[mailto:eribsskog@gmail.com]



Sendt: 11. januar 2010 17:24

Til: Johannessen, Arild

Emne: Re: Referanse fra OBS Triaden


Hei,






jeg kan ikke se å ha mottatt noe svar fra dere om disse
tingene jeg tar opp i e-posten min.







Hvordan er det f.eks. hvis jeg lurer på navnene til mine
kolleger, fra 1991 for referanse osv., er det noe jeg kan få fra Coop, eller er
det konfedensielt?






(Beklager at det ble mye spørsmål osv., i den forrige e-posten jeg sendte).






Mvh.



Erik Ribsskog






2009/12/8 <Arild.Johannessen@coop.no>



Erik Ribskog



Dette var en svært sammensatt og utfordrende fortelling.


Jeg oversender den internt i Coop.



Arild Johannessen


Coop Norge Informasjon og samfunnskontakt








Fra: Erik Ribsskog
[mailto:eribsskog@gmail.com]



Sendt: 8. desember 2009 15:57

Til: _Alle i Informasjonsavdelingen

Emne: Referanse fra OBS Triaden




Hei,






jeg jobba på OBS Triaden, på begynnelsen av 90-tallet, fra
høsten 1990 til høsten 1992, først heltid, vikariat, (ansatt av Klara), og jeg
jobbet der med John Ellingsen, som butikksjef, (han som ble sammen med hu Brit
fra Trøndelag, som satt i kassa, som kollega av meg, men som senere ble
kassaleder der vel).






Jeg fikk jobben, for jeg hadde jobba på CC Storkjøp, i Drammen, ved siden av
videregående, i skoleåret 1988/89.






Så sånn var det.







Så slutta kassaleder Helene, og begynte på Rema Furuset,
(hos en som het Paulsen vel).







Så begynte det ei ny kassaleder der, fra OBS Lillestrøm vel,
da de kjøpte opp OBS Triaden.







Men hu nye kassalederen der, hu tulla med meg, da jeg var i
militæret, og ville knapt gi meg vakter, når jeg hadde høstperm, enda vi hadde
en avtale om dette.






Så da begynte jeg i Rimi, hvor jeg jobba i 12 år, blant annet fire år som
butikksjef, (for jeg kjente en fra skolen i Drammen, da jeg jobba på CC,
som var butikksjef i Rimi, Magne Winnem, som var sjef på Rimi Munkelia).






For jeg var i infanteriet, i militæret, og da gikk det mye penger, til
myggservietter, og sjokolade og røyk og varmeposer og det som var, på øvelsene.






For jeg var så tynn, for jeg bodde alene fra jeg var ni år nemlig, for faren
min Arne M. Olsen, tulla med meg, så det var slitsomt for meg i infanteriet,
siden jeg var så tynn.






Så da trengte jeg penger, sånn at jeg skulle holde humøret oppe, med sjokolade
og røyk og varmeposer osv., på øvelser.






For militæret betalte ikke så mye, så derfor ville jeg gjerne jobbe når jeg
hadde ferie fra militæret.






Og det hadde jeg en muntlig avtalte med hu kassalederen der om.






Men når jeg kom for å få vakter, så avviste hun meg.






Så ringte ei og sa hu var syk, mens jeg stod der.






Så da fikk jeg jobbe likevel.






Men det var jo egentlig et løftebrudd, sånn som jeg så det, for det var jo bare
fordi ei ringte og var syk det, ellers måtte jeg gått hjem, uten å få jobbe.






Så etter den høstferien, så fikk jeg jobb på Rimi Munkelia, i Oslo, hvor jeg
begynte å jobbe, juleferien 1992.







Jeg sendte brev fra militæret, i Elverum, til John
Ellingsen, butikksjef, OBS Triaden, om referanse, men han skrev ikke noe
ordentlig brev til meg, enda jeg purret, jeg fikk bare et enkelt skjema.







Og en gang, noen år seinere på 90-tallet, så var jeg innom
OBS Triaden, og da var hu Brit, som ble dama til Ellingsen, mens jeg jobba der,
da var hu noe slags sjef der.






Så klagde jeg, på at jeg ikke fikk ordentlig referanse, fra Ellingsen, og da sa
hu Brit, at jeg kunne gå inn og 'ta'n', hvis jeg ville.






Men det syntes jeg ble for dumt, at kona sendte meg inn på kontoret for å ta
nærmest 'ektemannen', så det droppa jeg.






Så dere burde ikke ha ektefolk som ledere, eller samboere, det blir tull på
arbeidsplassen, mener jeg!







Men men.






Og hu Helene, fra Finland vel, hu var ikke hyggelig mot meg, når jeg handla på
REMA Furuset, da jeg var i militæret og seinere, kanskje fordi hu satt i kassa.






Hu mobba meg fordi jeg alltid spiste det samme, (pizza grandiosa, cola og
tortilla chips).






Men militæret var jo tøft for meg, så jeg trøstespiste litt da, og ble mobbet
av hu Helene i kassa, på REMA Furuset.






(For jeg bodde i Skansen Terrasse, på Ellingsrudåsen, så jeg bare gikk i ti
minutter, fra Furuset, langs Gamle Strømsveien vel, så var jeg på
Ellingsrudåsen, for jeg bodde helt Øst på Ellingsrudåsen, mot grensa til
Furuset nesten).






Så sånn var det.






Men kanskje hu Liss, som var kassaleder, deltid, kunne vært referanse, lurte
jeg.







For jeg har en arbeidssak mot Rimi, i Norge, og mot
Bertelsmann/Microsoft i England, så jeg må gå langt tilbake.







Og Ellingsen og hu Helene har jeg ikke så bra inntrykk av
lengre.






Men jeg kan ikke huske at hu Liss gjorde noe galt vel.






Og hu fra Østen, hu begynte også å jobbe på Rema Furuset, så hu blir som å ha
Helene som referanse nesten, synes jeg.







Men men.







Men kanskje han høye fra Spesialvaren, hva het han da,
Lars-Erik(?), for jeg jobba i de fleste avdelingene, og hadde ansvaret for
sommer-spesialvareavdelingen, på noen vakter, sommeren 91 eller 92.







Kanskje han kunne vært referanse?






Enten han, eller hu Liss, vil jeg si.







Noe sånt.






Men ikke Claus, for han var litt sånn useriøs, og bare ga konfektesker til
kunder, uten å føre de opp som svinn osv., noe som sikkert kundene var glad
for, hvis de klagde, så kundene ble jo fornøyde da.







Men jeg vet ikke om det var riktig å gjøre det sånn.







Vi får se.






Jeg har prøvd å kontakte Knut Hauge, som også jobba i kassa heltid, på OBS
Triaden, det året jeg jobba heltid.






Det er fordi at han var sammen med hu Lene fra Rælingen, som også jobba heltid
der.






Så det var mye par, vil jeg klage på, på OBS Triaden.






Det var Knut Hauge og hu Lene, i kassa.






Det var søstrene Britt og Elin, fra Trøndelag, i kassa.






Det var John Ellingsen og hu Britt, som ble et par, og jobba der i mange år,
vel som et par, tror jeg.






Og til og med han som var disponent der, før OBS Lillestrøm tok over, han fant
seg ei kassadame, på knapt 20 år vel, og de hadde visst hatt hete omfavnelser
på spiserommet, noe personalet prata om.






Så det var ikke helt bra det som foregikk på OBS Triaden.







Men men.






Jeg prøver å få tak i hu Lene fra Rælingen, (som seinere begynte i Se og Hør),
for han Knut Hauge, ville ikke si hva hu het til etternavn, (de er ikke sammen
lengre nå), enda de var samboere, i Groruddalen, på Ammerud, eller noe sånt.







Det husker jeg, for jeg pleide å sitte på med de hjem fra
jobben, og noen ganger ble jeg med på omveier da.






Men men.







Mer da.







Jo, så dro hu Lene oss andre i kassa, med til LO, i Oslo, av
en eller annen grunn, i 1991 eller 92.







I Storgata, i Oslo, var vel det.






Og nå har jeg en sak, som jeg nevnte, mot Rimi og Bertelsmann/Microsoft, som
jeg tar bl.a. med LO.






Og da skulle jeg likt å visst hva det LO-møte var igjen som hu Lene dro oss med
på.






For jeg husker ikke hva det var om, for jeg var ikke sånn da, som 20-22 åring,
at jeg var veldig engasjert i sånne LO-saker og sånn.






Dette var bare en jobb jeg hadde, til jeg fikk utdannelsen min ferdig, jobben
min på OBS, for jeg tok meg et friår, etter at jeg hadde gått et år på NHI, en
datahøyskole, for å spare opp litt penger, og få pause fra kjedelige studier,
siden jeg hadde gått på skole i 13 år, og det var en privat høyskole, så
vanlig studielån strakk ikke til, så jeg kunne ikke ha tatt det på to år, uten
jobb.







Jeg måtte bedre økonomien min, for jeg helt på bånn
økonomisk, så derfor hadde jeg et jobbeår, i skoleåret 1990/91, og fikk et
halvt års vikariat av Klara, på OBS Triaden, (som het Matland de første
månedene jeg jobba der).






Så jobba jeg også mye det neste et og et halvt året, etter at vikariatet utløp,
også etter at jeg begynte å studere heltid, høsten 1991.






Så jeg prøver å få tak i referanse, og jeg prøver å finne ut om det LO-greiene,
så jeg håper dere kan hjelpe meg med ihverfall etternavna på Liss og Lene, og
han høye, som var leder for Spesialvareavdelinga, på OBS Triaden, i 1991 og 92,
ihvertfall.






På forhånd takk for eventuell hjelp!







Mvh.



Erik Ribsskog










Coop tar ansvar for miljøet - tenk deg om før du skriver ut denne
e-posten






















PS.

Her er mer om dette:

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter