Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 7. april 2010

Jeg sendte en ny e-post til Tingretten i Follo




Google Mail - Påminnelse/Fwd: Skifte etter Karen Margrethe Ribsskog










Google Mail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Påminnelse/Fwd: Skifte etter Karen Margrethe Ribsskog











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Wed, Apr 7, 2010 at 3:35 PM




To:
"Follo tingrett (postmottak)" <follpost@domstol.no>






Hei,

ja, jeg vil jo gjerne ha offentlig skifte, så vennligst sendt faktura.

Mvh.

Erik Ribsskog


2010/4/7 Follo tingrett (postmottak) <follpost@domstol.no>



Jeg har ikke glemt det, men har hatt det veldig travelt,
i tillegg til at kontoret har vært stengt i forbindelse med påsken. Jeg
har oppfattet at du begjærer offentlig skifte etter din mor som døde i
1999. Som tidligere opplyst må en dommer se på din begjæring. Det er
normalt ikke adgang til å åpne offentlig skifte når mer enn 3 år er gått etter
dødsfallet, men hvis det finnes sterke rimelighetshensyn, kan en slik begjæring
tas til følge. Imidlertid må de formelle vilkårene være oppfylt. Et
av disse er innbetalting av sikkerhetsstillelsen på kr. 21.500,-. Det
gjøres spesielt oppmerksom på at kostnadene ved offentlig skifte som regel blir
høyere enn dette. Det er den som begjærer som står ansvarlig for
omkostningene, eventuelt dødsboet. Idet det er såpass lenge siden
arvelateren døde, må en gå ut fra at det ikke finnes bankkonto i avdødes
navn. Du vil derfor få tilsendt faktura på kr. 21.500,-. Når denne
er betalt, vil begjæringen legges til dommer for vurdering av om offentlig
skifte skal åpnes. Hvis din begjæring ikke blir tatt til følge, vil
innbetalt beløp bli tilbakeført deg.

Vennligst
bekreft at faktura skal sendes deg.



Med vennlig hilsen
Britt Bergman Johansen
Follo
tingrett

telf. 64 00 30 00






-----Opprinnelig melding-----

Fra: Erik Ribsskog
[mailto:eribsskog@gmail.com]
Sendt: 4. april 2010
16:51
Til: Follo tingrett (postmottak)
Emne:
Påminnelse/Fwd: Skifte etter Karen Margrethe Ribsskog

Hei,


jeg kan ikke se at jeg har mottatt noe svar på denne e-posten, så jeg
sender en påminnelse om dette.


Håper dette er i orden!


Mvh.

Erik Ribsskog




---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date:
2010/3/18
Subject: Re: Skifte etter Karen Margrethe Ribsskog
To: "Follo
tingrett (postmottak)" <follpost@domstol.no>


Hei,


ja, jeg vil ha offentlig skifte, for jeg synes det ser ut som at søstra
mi har grabbet til seg noen fine og verdifulle smykker som hun ikke sagt noe
fra om til meg.



Og da kan jeg også få tak i papirer hos Labo, i forbindelse med skifte
etter min mormor, som døde ifjor sommer, som jeg nå ikke få tak i, siden min
søster står som ansvarlig på skifteattesten etter min mor, og jeg har ingen
mer kontakt med min søster etter at hun ikke ville være venn med meg på
Facebook etc., for et par år siden.


Så jeg vil gjerne begjære offentlig skifte her, for å finne ut hva
som har foregått.


Mvh.


Erik Ribsskog




2010/3/18 Follo tingrett (postmottak) <follpost@domstol.no>




Det
vises til mailer sendt oss. Ifølge skifteloven § 85 bortfaller retten
til å kreve offentlig skifte når det er gått mer enn 3 år siden arvelateren
døde. Det heter også i samme lov at tingretten kan ta et bo til
offentlig skifte etter treårsfristen hvis sterke rimelighetsgrunner taler
for det. Generelt kan opplyses at før offentlig skifte åpnes, må det
stilles
sikkerhet for skifteomkostningene. Hvis du fastholder din
begjæring, må altså først retten bestemme at det her kan tas til føgle, og
det neste at sikkerhetsstillelsen på
kr. 21.500,- er innbetalt. Det
vil bli utstedt faktura på sikkerhetsstillelsen som vil bli sendt deg når
retten har bestemt at offentlig skifte skal åpnes. Du bes grunngi din
begjæring om offentlig skifte hvis du fastholder begjæringen.

Vi har
vært gjennom vårt arkiv og kan ikke finne noe dokument fra LABO.

Med
vennlig hilsen
Britt Bergman Johansen
Follo tingrett
telf. 64 00 30
00













Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter