Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 8. april 2010

Jeg skrev litt om statistikk på en kommentarfunksjon













  • Tja-ha! 11 timer siden





    2 people liked this.


    Det er pussig med undersøkelser, gitt! Og med statistikker. En gammel statistikk-vits lyder slik: Ligger du med hodet i fryseren og beina i steikeovnen, har du det gjennomsnitlig bra...
    Mye rart forskere sysler med!










  • Hei,

    hvis du ligger med hodet i fryseren, så skal den være kaldere enn 18 minusgrader.

    Mens steikovnen vel vanligvis ligger på ca. 200 grader.

    Så da har du det ikke gjennomsnittlig bra, for da vil jeg si at du har en gjennomsnittstemperatur på ca. 180 grader.


    Og det syntes jeg hørtes litt varmt ut.

    Bare noe jeg kom på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog














  • Stian 5 timer siden in reply to Erik Ribsskog





    2 people liked this.


    Gjennomsnittet av minus 18 og pluss 200 er nå strengt tatt ikke 180 grader da.









  • Hei,

    Siden man kun har beina i ovnen og bare hodet i fryseren, er resten av kroppen i en ukjent temperatur.

    Dermed blir det veldig feil å anta at gjennomsnittstemperaturen er såpass høy.

    Mulig personen ligger ute i kulden med ovnen og fryseren.


    Ubehagelig er det nok likevel.









  • Ok,

    Jeg syntes det hørtes litt søkt ut, at man skulle ligge ute om vinteren, og ha steikeovn og fryseboks utendørs.

    Men men, samme det.

    Anbefaler ingen å prøve dette hjemme, for å finne ut hva som er riktig.


    Mvh.

    Erik Ribsskog









  • Bortsett fra at hodet vil lide enormt i stekeovnen, så vil det jo være snakk om et veid gjennomsnitt. Hvis du skulle klare å få hele resten av kroppen i fryseren, så vil du få et rimelig bra gjennomsnitt. Kanskje jeg skal prøve...

    Og, selvfølgelig er et uveid gjennomsnitt av -18 og +200 ikke +180, men +91.









  • Jodajoda, men i vitsenes verden står logikken meget lavt i kurs.









  • Hva med å sette stekovnen på 50 grader eller har du en ovn uten termostat?










  • Ja,

    jeg bor i England, og da jeg kom hjem fra butikken, så så jeg at det ikke var termostat, på vifteovnen jeg kjøpte, så jeg må innrømme at jeg har en ovn uten termostat.

    Mvh.

    Erik Ribsskog










http://www.side2.no/helse/article2876709.ece

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter