Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 9. april 2010

Jeg sysler med planer om å starte en norsk adelsforening






Gjeddene er nok ikke så fine de heller!


Min bedre halvpart av mine foreldre stammer fra Rosendal, og for meg bekjent er dette det eneste baroniet vi har hatt her i Norge.


Jeg kan også nevne at min oldemors søster var gift med broren til Tsar Nikolaj II, nærmere bestemt Storhertug Mikhail Aleksandrovitsj Romanov, som senere ble drept i et bakholdsangrep for nærmere 100 år siden.


Dessverre så har jeg ikke arvet noen tittel, men vi har da et par påskeegg som vi drar fram hvert år.


Og så er jeg jo også en del av Toreid-ætten da, blant de eldste ættene i landet. Stamtreet som henger på veggen går helt tilbake til år 900.


Men nå har det vært nok skryt fra min side, så tilbake til hverdagen igjen.:)




Ja,


det var ikke ment som noe konkurranse om å være fine det her da.


Men min oldemors søster, Magna Dorothea Nyholm, var gift med den siste baron Adeler.


Holger baron Adeler, (etter Cort Adeler, fra Grenland).


Og de døde barnløse, (av en eller annen grunn).


Og min mormor arvet de, og min morfar satt pengene etter baron Adeler inn i min mors hus i Larvik.


Men Gjedde var ikke baroner, de var uradel.


Og Gedde de var adelige etter Charlotte von Geldern, fra Kurland.


Men jeg er vel omtrent den nærmeste slektningen, etter Holger baron Adeler, (og Cort Adeler).


Ihvertfall i England, med norsk statsborgerskap.


Så jeg har søkt om å skifte navn til Erik Ribsskog-Adeler nå.


På samme måte som Tybringene, skiftet navn til Tybring-Gjedde, siden den siste Gjedde var i slekt på morssiden.


Men det er hyggelig med norsk adel.


Kanskje vi skulle stifte en adelsforening ala den de har i Danmark?


Men da vil ikke jeg være med altså, hvis Løvenskiold skal være med, for de er ikke så fine, sa min mormor.


(For å tulle litt).


Mvh.


Erik Ribsskog





1
anbefalinger


Stilig Kis sa, 5 timer og 46 minutter siden:



RE: Løvenskiold er ikke så fine som Gjedde



Så vidt jeg kan se har du ingen slektskap til Adel så du er ikke adelig. Selv om min nabo hadde vært baron (barnløs og alt det der, så han var den siste) og han hadde skrevet i testamentet sitt at jeg skulle arve en tallerk så hadde ikke jeg blitt baron når han døde. Jeg hadde bare hatt en tallerk som en baron en gang hadde eid.



Hvis det hadde blitt stiftet en adelsforening i Norge så hadde ikke du fått blitt med Erik. Så sånn er nok det dessverre.






0
anbefalinger


Erik Ribsskog sa, 1 time og 46 minutter siden:



RE: Løvenskiold er ikke så fine som Gjedde


Min oldemors svoger, var jo Holger baron Adeler.


Så her har du nok ikke fulgt med i timen, dessverre.


Dessuten skal en Charlotte von Gelderen, i vår slekt, være av kurlands adel, (noe jeg har kontaktet universitetet i Latvia om).


Så her er du nok på villspor.


Jeg tror at Norge trenger en adelsforening, slik som Danmark og sikkert også Sverige har.


For de adelige blir tullet med av kommunister, (eller hvem de er), og slike som deg, på nettet, og omtrent alle andre steder.


Og det er ikke så mange adelige i Norge, som i Sverige og Danmark.


Så jeg tror ikke at vi kan være like strenge på reglene, i Norge.


Ihvertfall ikke i begynnelsen.


Norge har jo ikke hatt en adelsforening, så norge statsborgere, har nok ikke fått så mye hjelp, til å hevde adelsskap.


Men vi må jo starte et sted, i Norge og.


Så jeg kunne godt tenke meg å starte en adelsforening i Norge, hvis f.eks. Bård Eidem her, blir med på det.


For han er jo i slekt med den siste tsaren, i Russland, og har sikkert et krav på den russiske tronen, vil jeg nok tippe på.


Kanskje han kan begynne å jobbe deltid som tsar i Russland?


Kanskje russerne vil ha tilbake tsaren nå som kommunistene er styrta, for over 20 år siden vel.


Vi får se.


Mvh.


Erik Ribsskog




SKJØNNER IKKE HVA DU PRATER OM!


er det at du er adel som er poenget? Eller at Løvenskiold familien ikke er så mye å skryte av?


Sense, you make none of it.




Jeg prater om at sånne som deg, er en kvise på rompa til de adelige.


Så de adelige burde være organisert.


For sånne trakassører, må de adelige også ha med å gjøre, hvis de blir arbeidsledige, eller skal studere, f.eks.


Ting som er enkelt og greit, for en vanlig nordmann, blir ti ganger vanskeligere, for en adelig, siden kommunistene, eller hvem det er, har nettverk som motarbeider disse.


Kun fordi de er født av adelige foreldre.


Og man kan jo ikke for hvem ens foreldre er.


Så dette skal ikke bli noen organisasjon, for at adelen skal få privilegier.


Neida, dette er bare for at adelen skal få sine rettigheter, og ikke bli behandlet dårligere enn alle andre.


Og dette mistenker jeg at trengs i Norge, når jeg ser på hvordan jeg selv har blitt behandlet, spesielt etter at jeg flyttet til Oslo for å studere og få meg en karriære, i 1989.


Så sånn er det.


Mvh.


Erik Ribsskog











http://www.dagbladet.no/2010/04/08/nyheter/miljo/innenriks/dom/11188695/?commentId=4580586#comment_4580586

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter