Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 28. mai 2010

Her er resten av de selvangivelsene, som skatteetaten i Norge sendte. Igjen tusen takk til de!

img075

img072

img073

img074

img076

img077

img078

img079

img080

img081

img082

img083

img084

img085

img086

img087

img088

img089

img090

img091

img092

PS.

På de selvangivelsene, som var fra 1998 til 2002, så står det at jeg fikk 15.000 i året, i kjøregodtgjørelse.

Og det er noe alle Rimi-butikksjefer får.

Men det er nok ingen som kjører så mye.

(Som del av jobben).

Men butikksjefene får bare beskjed, av distriktsjefene, om å bare skrive noe.

Sånn at man får 15.000 skattefritt, i året.

Så det er et frynsegode, for Rimi butikksjefer.

Og det er også en slags skjult lønn da.

For jeg husker at butikksjef Monika, tror jeg det var, (på Rimi Munkelia), sa at man trengte ikke å ha bil engang, for å få den kjøregodtgjørelsen.

Selv Rimi butikksjefer som ikke hadde bil, fylte ut skjema hver måned, om at de hadde kjørt hit og dit da.

Det var en praksis, som hadde vært i firmaet i alle år, og som jeg ble forklart at det var bare å skrive skjema.

Men det må jo ha vært skattesnyteri.

Men hvem ville gå mot 500 andre butikksjefer og hele Hakon-gruppen?

Nei, da førte selvfølgelig jeg også sånne kjøregodtgjørelse-skjema.

Selv om de ikke var reelle.

Så det var litt ukultur, i Hakon-gruppen, når det gjaldt frynsegoder og kjøregodtgjørelse.

Nå hadde jeg aldri jobba i noe toppjobb før, før jeg ble butikksjef i Rimi.

(Som ikke er høyt betalt, til å være en toppjobb.

Og en Rimi butikksjef, har mye ansvar, og det er nesten som å være i fengsel, å være butikksjef, som jeg overhørte at noen briter prata om, på treningsstudioet jeg går på, for noen uker siden.

En Kiwi-butikksjef tjener dobbelt så mye ca. som en Rimi butikksjef, har jeg sett, i bransje-tidsskrifter osv.

Og man fikk sjelden spise i ro, som butikkleder.

For det var alltid tipping, retur osv.

Og man hiver jo alt mulig inn i butikkene i Norge.

I England, så er det bare mat ofte i butikkene.

Mens i Norge så er det post, tipping, pant av tomflasker, (som man ikke har i England, man bare kaster flaskene i søpla).

Selv om det er post i butikk i England og, noen steder.

Men de slipper tipping og panting da.

Så i Norge, så må du nesten være en slags professor for å drive butikk.

For du må holde så mange baller i lufta.

Så det var egentlig ikke mye lønn, å få i underkant av 300.000 for å være butikksjef.

Du hadde nesten ikke noe liv, ved siden av.

Det var vanskelig å få folk til å drive butikken i sommerferien også.

Og da trengte du gjerne ferie, for du hadde jobba som faen, hele året gjerne.

Men men.

Dette har jeg vel skrevet nok om tidligere.

Men det med kjøregodtgjørelsen, det var så innarbeidet i Rimi-systemet, at man tulla med de skjemaene.

Så det har jeg ikke tenkt så mye på.

Så det har jeg ikke skrevet så mye om tidligere.

Men det må nok sies å ha vært organisert skattesnyting.

Må jeg si nå, som jeg har Rimi-systemet på avstand.

Så dette er nok noe Stein Erik Hagen nok har ansvaret for, vil jeg si.

(Hvis jeg skulle gjette).

Organisert skattesnyting.

Så han Stein Erik Hagen, han burde man nok ta med en klype salt.

Et varsko mot han Stein Erik Hagen, vil jeg si nå, når jeg tenker mer på det her igjen.

(For som jeg kan skjønne det, så må det ha vært han, som var ansvarlig for dette.

For dette med svindelen på de kjøregodtgjørelse-skjemaene.

Det var noe som var så innarbeidet og velkjent i Rimi-systemet.

Og som hadde foregått i så mange år.

(Jeg kjente jo tidligere butikksjef Magne Winnem, som var butikksjef fra begynnelsen av 90-tallet i Rimi.

Og han sa også det, at alle bare tulla med de kjøregodtgjørelse-skjemaene).

Så det var en skjult lønn.

(For Rimi lå alltid lavest på statistikkene over lederlønninger i lavpriskjedene, husker jeg).

Som Rimi slapp å betale skatt og arbeidsgiveravgift på.

Så hvor kommer milliardene til Rimi-Hagen fra?

Jo, fra statskassen bl.a., ved hjelp av organisert skattesnyting, når det gjelder frynsegoder, mange av millionene hans, ihvertfall, vil jeg si.

Men ingen i Norge tørr vel å skrive noe stygt om Rimi-Hagen, så det blir vel bare på johncons-blogg.

Men jeg lurer på om jeg burde fjerne Stein Erik Hagen, fra CV-en min, og ikke skryte av at han kalte meg en god leder osv., som jeg skryter av nå.

Kanskje det er derfor jeg ikke får meg noe ny jobb, siden han Stein Erik Hagen, ikke er så pålitelig, og kanskje har et litt dårlig rykte?

Og at noen tror at jeg også er upålitelig da, siden jeg refererer til han, på CV-en min?

Hvem vet.

Vi får se hva som skjer.

Vi får se.

Mvh.

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter