Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 4. mai 2010

Jeg sendte en ny e-post til Rigsarkivet i Danmark




Gmail - Oppdatering/Fwd: Spørsmål angående gave fra danskekongen til L.C. Nyholm










Gmail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Oppdatering/Fwd: Spørsmål angående gave fra danskekongen til L.C. Nyholm











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Tue, May 4, 2010 at 1:38 PM




To:
"Nils G. Bartholdy" <ngb@ra.sa.dk>






Hei,

jeg sendte deg en e-post i forrige uke, var det vel, som jeg ennå ikke har fått svar på.

Men jeg fikk svar fra det danske hoffet nå, at dere kanskje visste noe om den gaven, (et fint sølvølkrus, som min tipptippoldefar, L.C. Nyholm, fikk i gave fra den danske konge, ifølge min mormors testamente).


Eller om dere har noe andre interessante dokumenter om min tipptippoldefar L.C. Nyholm, hofjægermesteren, eventuelt.

På forhånd takk for eventuelt svar!

Mvh.


Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Heinen Birgit <BH@kongehuset.dk>

Date: 2010/5/4
Subject: SV: Spørsmål angående gave fra danskekongen til L.C. Nyholm
To: "eribsskog@gmail.com" <eribsskog@gmail.com>







Med venlig hilsen

Birgit
Heinen

Hofmarskallatet
Amaliegade 18
1256 København K
Tlf.
33 40 25 13
bh@kongehuset.dk









Fra: Erik Ribsskog
[mailto:eribsskog@gmail.com]
Sendt: tirsdag 23. marts 2010
08:12
Til: Hofmarskallatet
Emne: Spørsmål angående gave
fra danskekongen til L.C. Nyholm


Hei,


jeg er barnebarn av Ingeborg Ribsskog, f. Heegaard, som døde i fjor
sommer.



Hun var oldebarn av Maren Gjedde, på morssiden, og Anker Heegaard, på
farssiden.



Min mormor ga meg et sølvkrus, til min 34 års dag, i 2004.



Hun omtaler også dette kruset, i sitt testamente, og skriver at det var
en gave fra danskekongen, til L.C. Nyholm.



Kan dette stemme, lurte jeg.



I testametet står det at min onkel Martin Ribsskog, skal få kruset.


Så min mormor tullet.


Hun sa også at de var etter en gammel dansk adelsfamilie, Gjedde, men
jeg klarer ikke å spore de tilbake til Ove Gjedde.


Var dette falske Gjedder, hadde jeg nær sagt.



Hennes morfar var Anders Gjedde Nyholm, øverstkommanderende general, i
Danmark, i mellomkrigstiden.



Hvis han stammet fra en falsk Gjedde-familie, (på Thisted musum sine
nettsider så står det at hans morfar var Anders Christensen Gjedde,
'bondesøn'), så var vel det ikke gunstig?



Han var også bror av Didrik Galtrup Gjedde Nyholm.



Og jeg disse brødrenes dokumenter, av min mormor, på 80-tallet, men hun
ville visst ha de tilbake, ihvertfall forsvant de fra min farmor, Ågot Mogan
Olsen, sitt hjem, mor til min far Arne Mogan Olsen.


Det samme med sølvkruset, min mormor ville ha det tilbake.


Så jeg tror det var noe galt, for vanligvis fikk jeg kun et postkort
til min bursdager, og 34-års dag, er jo ikke noe rundt tall.



Jeg har overhørt at jeg er forfulgt av noe de kaller 'mafian', i Oslo, og
har flyktet til England.


Jeg får ingen hjelp av norsk politi, så jeg forsker litt på min
slekt, for å finne ut hva som foregår.


Min onkel Martin virker litt som en kriminell, synes jeg nå.



Min mormors tante, var også gift med Holger baron Adeler, (som jeg
forsøker å få Landsarkivet i København, til å sende meg testamente til, siden
jeg er en av hans nærmeste etterkommere, siden de døde barnløse, men de vil ha
betaling på forskudd, noe jeg ikke makter å sende, siden det var mange
dokumenter, før jeg får arven etter min mormor, siden min mor døde i 1999,
Karen Ribsskog, så kanskje dere kan høre om de kan være så snille å sende de
papirene, etter Holger baron Adeler, og slutte å tulle, for kanskje det er
hans memoarer, tenker jeg).



Jeg vet ikke hvor papirene etter Anders Gjedde Nyholm og Didrik Galtrup
Gjedde Nyholm har blitt av, men de er kanskje i boet etter min mormor, som min
tante Ellen Savoldelli, gift/forlovet med Didrik Beichman, og onkel Martin
Ribsskog, holder tilbake.



Min mormor har vært død i tre-kvart år, og jeg har ikke fått et rødt øre,
og jeg er arbeidsledig flyktning i England.


Jeg får ikke lov å registrere meg som vanlig flyktning, men må være
arbeidssøkende, selv om jeg har mye problemer i Norge, som burde kommet
før.


Men men.


Jeg sender med min mormors testamente, siden hun var av fin dansk
slekt vel, og var på ball på slottet deres, i Danmark, har hun fortalt.



De bodde et år i Tyrol, etter at hennes far mistet jernstøperiet i
Fredriksværk, til en svoger, og hennes far ble så agent for to store tyske
firma, og de fikk en leilighet i København, hvor en dame spilte piano, mens de
spiste.



Så det var vel på den tiden hun var på slottsball, før krigen, etter
krigen dro hun til Norge og giftet seg med min morfar, Johannes
Ribsskog.



Min mormor hadde himmelseng, og min morfar hadde et annet rom, med en
vanlig dobbeltseng, så jeg vet ikke hvordan jeg skal tolke det.



Men men.



Jeg håper dere kan forklare om det sølvkruset, hvis dere har skrevet opp
gaven til L.C. Nyholm.



Min mormor skrev også i et brev, at hun hadde en halv-fetter, i
Klampenborg, som sa at en Gjedde-eier, av slottet Højris, Christoffer Gjedde,
hadde en tønne gull i kjelderen.



Og at han ga en mann en lusing, en gang, for ikke å ta av luen.



Men jeg har sett listen over eiere av Højriis slott, på Wikipedia, (hvor
min tipptipptippoldefar Anders Christensen Gjedde bodde, og hans datter Maren
Gjedde m. flere), og der står det ingen eiere ved navn Christopher Gjedde, så
jeg tror at han halv-fetteren fra Klampenborg, kanskje forteller
røverhistorier?



Jeg sender med testamentet, i tilfelle dere har tid å lese om det
aktuelle sølvkruset der.



Jeg fikk reddet et dokument, etter Anders Gjedde Nyholm, generalen, og
det var angående at danskekongen ikke kunne komme i bursdagen hans.



(Iallefall en general i slekt med Anders Gjedde Nyholm, var det, for det
var fler Nyholm-generaler, som det også kan vært, jeg husker ikke navnet i
hodet).


Men dette ligger i Oslo, og jeg bor i Liverpool, og sølvkruset ligger
også i Oslo, men jeg får ikke hentet dette, for jeg blir tullet med av
politiet, sånn at jeg ikke får lån i bank, ikke får arv, og ikke får jobb,
virker det som.



Jeg sender med testamentet etter min mormor, og håper at dere har
mulighet til å svar om sølvkruset og muligens også hjelpe med landsarkivet i
København, (selv om det kanskje blir mye)!



Mvh.



Erik Ribsskog







Ribsskog Erik. Gave fra danskekongen til L.C. Nyholm.doc
99K






Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter