Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 25. mai 2010

Jeg sendte en ny e-post til Wikipedia




Gmail - Re: [Ticket#2010010610016951] Update/Fwd: Responsible person/Fwd: Complaint about the Norwegian Wikipedia/Fwd: Klage: Dette her e [...]










Gmail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Re: [Ticket#2010010610016951] Update/Fwd: Responsible person/Fwd: Complaint about the Norwegian Wikipedia/Fwd: Klage: Dette her e [...]











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Mon, May 24, 2010 at 11:43 PM




To:
Wikipedia Info Team <info-no@wikipedia.org>






Hei,

jeg prøver bare å finne ut hvem som er ansvarlig for hva som står på Wikipedia (bokmål).

Jeg vil gjerne begynne der.

Jeg prøvde å sende dette til internasjonale Wikipedia.


Så at dette ender opp hos en norsk Wiki-admin, det ser jeg på som litt rart, kanskje som noe Kafka kunne ha skrevet om.

Men jeg får nesten prøve å fokusere på en ting her.

Hvem er ansvarlig for det som blir skrevet på Wikipedia bokmål?


Mvh.

Erik Ribsskog


2010/5/24 Wikipedia Info Team <info-no@wikipedia.org>

Hei, Erik Ribsskog, og takk for din e-post.

05/23/2010 17:51 - Erik Ribsskog wrote:



> Hi,

>

> I can't see that I've received an answer to this e-mail, so I'm sending a

> reminder about this.

>

> Hope this is alright!

>

> Best Regards,

>

> Erik Ribsskog

>

>

> ---------- Forwarded message ----------

> From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

> Date: 2010/2/18

> Subject: Responsible person/Fwd: [Ticket#2010010610016951] Complaint about

> the Norwegian Wikipedia/Fwd: Klage: Dette her er bare trakassering av meg.

> Med hils [...]

> To: info@wikimedia.org

>

>

> Hi,

>

> I was wondering, is there a person, who is responsible, for what's written

> on Wikipedia in Norwegian?

>

> (There is harassment and lies written about me there).

>

> The admins on Wikipedia in Norwegian, tells me that no person in Norway, are

> responsible for what's written there.

>

> Wikipedia collects a lot of money, each year, there should be a person who

> is responsible, for Wikipedia.

>

> Which person could I contact, that is responsible for what's written about

> me on Wikipedia?

>

> Yours sincerely,

>

> Erik Ribsskog

>

>

> ---------- Forwarded message ----------

> From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

> Date: 2010/2/18

> Subject: Re: [Ticket#2010010610016951] Complaint about the Norwegian

> Wikipedia/Fwd: Klage: Dette her er bare trakassering av meg. Med hils [...]

> To: Wikipedia Info Team <info-no@wikipedia.org>

>

>

> Hei,

>

> du kan vente deg en anmeldelse for trakassering.

>

> Du skriver at jeg har paranoia, det er ikke sant.

>

> Hele norsk Wikipedia er en vits, uten noen form for ansvarlige.

>

> Du vrir og vrenger på det jeg skriver.

>

> Du oppfører deg som en kommunist i Stalins Russland, og sånn var det også da

> jeg ble bannet fra Wikipeida, det var noe som Stalins hemmelige politi kunne

> være stolte av.

>

> Jeg har vært på internett siden 1996, og har hele tiden hatt nettiquette, i

> bakhodet.

>

> Wikipedia trakasserer folk, som bruker vanlig nettiquette og som er elite på

> internett, kan man si.

>

> Dere er gjennomkurrupte og en skam for landet.

>

> Det er sånn at et sånt kommunist-aktig reir, det vil man helst ikke ha noe

> med å gjøre.

>

> Dere kunne hatt et styre som representerte Wikipedia utad.

>

> Dere har ingen person som er ansvarlig for Wikipedia, og som representerer

> Wikipedia utad.

>

> Nå står jeg utenfor Wikipedia, og ønsker å klage på ting som er skrevet på

> Wikipedia, og Wikipedia har bare en som er russ til neste år, som ikke har

> noe ansvar, som svarer meg.

>

> Wikipedia skulle hatt en ansvarlig person, som kunne svare folk på en

> ordentlig måte.

>

> Så hadde folk sluppet dette pisspreiket fra folk som drømmer om plass i

> russestyret.

>

> Hvis du ser på det her som løst, så er vi uenige.

>

> Jeg får ta det oppover i systemet, med Wiki i Amerika.

>

> Wikipedia samler inn millioner i støtte årlig.

>

> Det må være noen som har en ansvarlig stiling i Wikipedia.

>

> God bedring til Wiki Norge, dere kunne trengt en god skammekroken, etter å

> ha kommet med en slik svada som jeg har prøvd å lese meg gjennom nå.

>

> God bedring igjen, din uhøflige russe-aspirant!

>

> Erik Ribsskog

>

>

> 2010/2/18 Wikipedia Info Team <info-no@wikipedia.org>

>

> Hei, Erik, og takk for din e-post.

> > 02/16/2010 22:21 - Erik Ribsskog wrote:

> >

> > > Hei,

> > >

> > > igjen takk for svar!

> > >

> > > Jeg synes det høres merkelig ut at Wikipedia bokmål kan operere uten å ha

> > en

> > > ansvarlig redaktør, eller et ansvarlig styre.

> > >

> > > Jeg synes ikke du eller andre hos Wikipedia tar trakassering alvorlig.

> > >

> > > Du nevner et tilfelle, men det har vært mange slike tilfeller hos dere,

> > som

> > > ikke blir ryddet opp i.

> > >

> > > Jeg prøver å ta det opp på irc-kanalen deres, og da blir jeg bannet der.

> > >

> > > Jeg prøver å ta det opp på Wikipedia, og da blir jeg bannet der.

> > >

> > > Jeg mener at de tilfellene hvor jeg har blitt trakassert hos dere, og

> > blitt

> > > utsatt for æreskrenkelser, ikke har blitt ryddet opp i.

> > >

> > > Ingen sanksjoner er innført mot de som har mobbet meg.

> > >

> > > Så dette synes jeg er alt for dårlig.

> > >

> > > Hva har du tenkt å gjøre med disse tingene:

> > >

> > > 1) Jeg er bannet fra Wikipedia bokmål, uten å ha gjort noe galt.

> > >

> > > 2) Jeg er bannet fra Wikipedias irc-kanal, uten å ha gjort noe galt.

> > >

> > > 3) Det har forekommet mange tilfeller av trakassering mot meg, på

> > Wikipedia

> > > bokmål, som ikke har blitt ordnet opp i.

> > >

> > > F.eks. så bruker dere metoden bortforklaring, og sier at Flums, tok en

> > > 'practical joke' mot meg, når han sa at Orkla nektet meg å skrive på

> > > Wikipedia.

> > >

> > > Dette skrev han på leksikonet Wikipedia bokmål.

> > >

> > > Og jeg hadde aldri engang pratet med han.

> > >

> > > Og dette er personen som jeg har lest styrer Wikimedia Norge, deres

> > > uavhengige organisasjon.

> > >

> > > Ingen vilje vises fra dere til å ønske å rydde opp disse tingene.

> > >

> > > Jeg har også klage mot Harry Was, Kjetil Ree, og Jeblad, og Bombadill.

> > >

> > > Men ingen har f.eks. bannet eller degradert disse, enda det er åpenbart

> > at

> > > de trakasserer meg åpenlyst.

> > >

> > > Har du noe forslag til hvordan man kan løse disse tingene jeg har nevnt

> > nå?

> > >

> > > Mvh.

> > >

> > > Erik Ribsskog

> > >

> >

> > Jeg forstår ikke hvorfor du mener at et nettsamfunn skal ha et styre. Hva

> > slags

> > funksjon skulle de hatt? Jeg syntes tanken på et styre på Wikipedia er

> > merkelig.

> > Det er umulig å gjennomgå alle redigeringer som blir gjort på wikipedia for

> > å

> > godkjenne dem, og alle er ansvarlige for hva man selv gjør. Dersom det blir

> > lagt

> > inn noe som bryter med lover og regler så er det totalt sett Wikimedia

> > Foundation

> > som er ansvarlige.

> >

> > Men slike lokale konflikter som dette blander dem seg ikke borti.

> >

> > Du er blokkert fra å bidra til Wikipedia, og uønsket som bidragsyter på

> > prosjektet. Det virker ikke som om du klarer å samarbeide med andre

> > bidragsytere,

> > og da jeg tidligere fjernet blokkeringen din med melding om at du måtte

> > prøve å

> > holde deg unna konflikter du tidligere hadde vært part i. Du viste ingen

> > vilje til

> > å følge den meldingen, samarbeide, eller arbeide i samsvar med prosjektets

> > formål.

> > Derfor har jeg ingen planer om å gjøre endringer på blokkeringen av deg fra

> > wikipedia-prosjektet, og om jeg må vil jeg aktivt argumentere sterkt imot

> > at noen

> > andre gjør det.

> >

> > Det beste for Wikipedia er om du ikke bidrar. Dette er ikke en straff, men

> > en

> > helhetsvurdering av hva som er det beste for prosjektet.

> >

> > IRC-kanalen til Wikipedia er en annen historie. Den har ingen særlige

> > regler og

> > retningslinjer, og jeg kjenner ikke spesielt til hvorfor du er bannet

> > derfra. Jeg

> > har dog ingen planer om å endre på dette da du ikke er spesielt ønsket der,

> > og det

> > ikke er spesielt skadelig for samarbeidet som foregår der at du ikke

> > deltar.

> >

> > At du ikke ønsker å tro på den forklaringen du har fått ang Flums utspill

> > må nok

> > tilskrives din egen paranoia. Det at du ikke tror på den forandrer ikke

> > fakta, og

> > jeg ser ingen konstruktiv måte å overbevise deg.

> >

> > Flums er en del av styret til Wikimedia Norge, i år har han hatt rollen som

> > kasserer. Han er ikke den som styrer foreningen.

> >

> > Jeg er ikke helt enig i det du sier, at vi ikke har ryddet opp. Vi har

> > blokkert

> > deg, og med det har vi effektivt fjernet kilden for konflikten og tatt godt

> > vare

> > på de bidragsyterne som samarbeider godt med alle andre og jobber for

> > prosjektets

> > formål.

> >

> > Det kan godt hende du syntes dette er feil, urettferdig eller på andre

> > måter galt.

> > Du har ikke kommet med særlig tunge argumenter for å overbevise meg om

> > dette, og

> > ettersom alle andre enn deg virker fornøyd med løsningen slik den er nå så

> > ser jeg

> > på dette som løst.

> >

> > Med vennlig hilsen,

> > Hans-Petter Fjeld

> >

> > --

> > Wikipedia - http://no.wikipedia.org

> > --

> > NB: Alle e-post til denne adressa besvares av frivillige, og svar anses

> > ikke som

> > offisielle uttalelser fra Wikimedia Foundation. For offisiell

> > korrespondanse kan

> > du kontakte sideoperatørene på <http://www.wikimediafoundation.org>.

> >

> >

>



Mitt svar var:

"Mailen til info@wikimedia.org ble satt videre til meg, og det kommer nok

fremtidige mail til å gjøre også. Det kan sikkert virke litt frustrerende, men

dette er ikke noe de andre frivillige ønsker å bli dratt inn i. Gi meg en oversikt

over hvor du mener det står usanne ting om deg, så har jeg fortsatt såpass

godvilje mot deg at jeg kan se på den saken.



Jeg syntes det er trist at du mener jeg har trakassert deg, jeg har i all

oppriktighet tatt meg tid til å gi deg seriøse og velmenende tilbakemeldinger på

de mailene du har sendt. Det virker som om du ble sint i din forrige mail, og det

får du lov til, men jeg skulle ønske du ikke besvarte min innsats med et slik angrep.



Og om du ser på russekortet mitt, som du det virker som om du har, så ser du at

det står 2003 på det. http://no.wikipedia.org/wiki/Fil:Russekort_sognruss2003.jpg



Vi to er tydeligvis ikke enige om alt, men det skal mer enn slike sinna mail til

før jeg ikke kommer til å være såpass behjelpelig at jeg svarer deg, men jeg håper

du i fremtiden kan beherske deg litt før du trykker på "send"-knappen. Jeg

mistenker at det er i tråd med nettiquette, og vil nok medføre at du vil oppleve

responsen som mye mer behjelpelig enn ellers."



Det virket ikke som om du var fornøyd med det svaret, men det får være din sak.



Med vennlig hilsen,

Hans-Petter Fjeld



--

Wikipedia - http://no.wikipedia.org

--

NB: Alle e-post til denne adressa besvares av frivillige, og svar anses ikke som

offisielle uttalelser fra Wikimedia Foundation. For offisiell korrespondanse kan

du kontakte sideoperatørene på <http://www.wikimediafoundation.org>.











Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter