Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 25. mai 2010

Jeg sendte en ny e-post til Wikipedia




Gmail - Re: [Ticket#2010010610016951] Update/Fwd: Responsible person/Fwd: Complaint about the Norwegian Wikipedia/Fwd: Klage: Dette her e [...]










Gmail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Re: [Ticket#2010010610016951] Update/Fwd: Responsible person/Fwd: Complaint about the Norwegian Wikipedia/Fwd: Klage: Dette her e [...]











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Tue, May 25, 2010 at 12:42 AM




To:
Wikipedia Info Team <info-no@wikipedia.org>






Hei,

ja, jeg ble litt lei av det her 'kronglete' systemet deres nå, så nå har jeg anmeldt det her til politiet.

For disse æreskrenkelsene har stått på Wikipedia siden januar.


Er det fortsatt deg jeg skal ta dette med da, mener du?

Det jeg anmeldte, var disse postene:

Hei,


jeg vil også anmelde trakassering av meg, på Wikipedia.

På diskusjonssiden, tilhørende Baroniet Rosendal-artikkelen, til Wikipedia, så står det at jeg er sinnsyk, sånne ting, (jeg er omtalt der, fordi min mormor arvet Holger baron Adeler, og jeg har referert til Wikipedia-artiklene om adelskap osv., i andre sammenhenger, i en nettdiskusjon, også har noen bare forrandret Wiki-siden, og Wiki-adminene har ikke endret på dette).


Men jeg synes ikke det er riktig at jeg skal bli kalt sinnsyk og det som er, av Wiki-adminer.

Her er det en som sier at jeg, (mitt nick Johncons), har paranoid psykose, det er ikke sant:


For noe tull. Skal jeg diskutere mine konstruktive bidrag med en permanent utestengt bruker som omgår blokkeringen sin, som ikke bidrar med noe som helst fornuftig og som i følge en journal han har lagt ut på sin egen blogg har paranoid psykose - og hvis primære motivasjon for å ønske å redigere denne siden er at han tror han er forfulgt av Baroniet Rosendal? At det går an. Se for øvrig svaret OTRS sendte ham[1] Jeg har overhodet ingen planer om å diskutere noe som helst med denne brukeren, både fordi han er utestengt og derfor ikke får lov å redigere på Wikipedia, og fordi han ikke har noe fornuftig å bidra med annet enn tull og fantasier ("arbeide"), noe han har demonstrert til gagns på Wikipedia (og som var grunnen til at han ble utestengt). Jeg beklager sterkt dersom en oppgradering av denne artikkelen skal forhindres med en slik begrunnelse. Jeg oppfordrer deg til å låse opp siden og tilbakestille din egen ukonstruktive tilbakestilling av mitt arbeide. "Kommuniser med hverandre!" er ikke annet en hån mot folk som bidrar fornuftig på artikkelen. Nulvein 5. jan 2010 kl. 10:06 (CET)

Hva i all verden er meningen med tilbakestillingen av konstruktive bidrag? Det foregår ingen redigeringskrig på denne siden, derimot har jeg begynt på en oppgradering av artikkelen som nå blir forhindret. Dette har forsåvidt ingen direkte sammenheng med IP-brukerens redigeringer. IP-brukeren har innrømmet å være permanent utestengt bruker johncons og løsningen for å hindre evt. redigeringskrig er å blokkere IPen, ikke sperre artikkelen fra enhver forbedre og slettes ikke tilbakestille konstruktive bidrag som ikke har noe med IP-brukeren å gjøre!Nulvein 5. jan 2010 kl. 10:06 (CET)


Og her er det en som sier jeg er fra 'Koko'-huset:


Jeg håper alle har forståelse for at vi noen ganger sliter litt med personer fra «Hotell Koko-huset», og at vi alle kan se humoren i det hele. Vedkommende er ikke av de verste, men han kan av og til lage en del støy. — Jeblad 5. jan 2010 kl. 22:52 (CET) (Don't feed the trolls!)


Dette er ikke sant, jeg har ikke noe diagnose i det hele tatt, og er ikke sinnsyk, eller noe sånt.


Men, Wikipedia er så kronglete bygget opp, når det gjelder mobbing og æreskrenkelser.


Wikipedia er bra bygget opp, for å være leksikon.


Men Wikipedia er så kronglete, når det gjelder å rydde opp i trakassering/æreskrenkende skriverier/mobbing.

Så det blir som noe 'kafka'-isk, over det.


Så jeg må gi opp å ordne dette, innen Wikipedia.

Jeg tror at det er bedre at jeg anmelder dette, så skjønner Wikipeida også at jeg står utenfor Wikipedia, og blir æreskrenket på Wikipedia.


For dette har stått der i mange måneder nå, og ingen gjør noe.


De klarer ikke å fortelle meg hvem som er ansvarlig engang, for det er så spesielt organisert, med frivillige osv., og få eller ingen ansvarlige.


Jeg ønsker gjerningspersonene tiltalt og straffet.


Mvh.

Erik Ribsskog

Mvh.

Erik Ribsskog


2010/5/25 Wikipedia Info Team <info-no@wikipedia.org>

Hei, Erik Ribsskog, og takk for din e-post.

05/24/2010 22:43 - Erik Ribsskog wrote:



> Hei,

>

> jeg prøver bare å finne ut hvem som er ansvarlig for hva som står på

> Wikipedia (bokmål).

>

> Jeg vil gjerne begynne der.

>

> Jeg prøvde å sende dette til internasjonale Wikipedia.

>

> Så at dette ender opp hos en norsk Wiki-admin, det ser jeg på som litt rart,

> kanskje som noe Kafka kunne ha skrevet om.

>

> Men jeg får nesten prøve å fokusere på en ting her.

>

> Hvem er ansvarlig for det som blir skrevet på Wikipedia bokmål?

>

> Mvh.

>

> Erik Ribsskog



Den personen som skriver noe på Wikipedia på bokmål er ansvarlig for det som er

blitt skrevet. Hver person har et eget ansvar.



Dersom noen legger ut noe ulovlig innhold på Wikipedia på bokmål er det overordnet

Wikimedia Foundation som er ansvarlig.



Tekst fra "Om Wikipedia", lenke nederst på hver side på bokmåls-wikipedia:



"Wikipedia utgis av den private stiftelsen Wikimedia Foundation Inc., som er

basert i Florida i Amerikas forente stater. Dette gjelder også de norske utgavene,

som er internasjonale prosjekter basert på det norske språk. Wikipedia har ingen

tilknytning til Kongeriket Norge og den norske stat. Wikipedia forholder seg til

Floridas rettssystem, og er ikke underlagt norske lover. Bidragsytere må også

forholde seg til eventuelle lover som gjelder der man oppholder seg og/eller i

landet/landene de eventuelt har statsborgerskap i."



Med vennlig hilsen,

Hans-Petter Fjeld



--

Wikipedia - http://no.wikipedia.org

--

NB: Alle e-post til denne adressa besvares av frivillige, og svar anses ikke som

offisielle uttalelser fra Wikimedia Foundation. For offisiell korrespondanse kan

du kontakte sideoperatørene på <http://www.wikimediafoundation.org>.











Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter