Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 4. mai 2010

Noe litt rart med han Ola Øyvin Ribsskog?

Nå har jeg vært i butikken her, og tenkt litt.

Jeg lurer på om det var noe litt rart med han Ola Øyvin Ribsskog.

Faren hans var kjent lensmann i Aurskog, som fanga både finske morder-rømlinger og nazister på rømmen, (som jeg har skrevet om på bloggen tidligere).

Og da sa han, at 'det måtte en vel ta med en klype salt'.

Men jeg har jo lest om det selv, (I VG's og Aftenposten sine tekstarkiver, på nettet), og det var på førstesida av VG og/eller Aftenposten, begge gangene, sånn som jeg husker det.

Mer da.

Jo, så sa han, at Johannes og andre i slekta, kunne være vriene.

Men så ba jeg han om å gi eksempler, men da ble han taus, (som Hamsun pleide å skrive, hvis noen ikke ville/kunne fortelle om noe).

Men men.

Og en ting til.

Faren hans var kjent lensmann i Aurskog, men han var rektor, (pensjonert), i Bærum.

Det var kanskje litt 'raritet'.

Det går liksom et skille der, sånn som jeg har skjønt det, som heter Oslo, eller ihvertfall Akerselva.

Men men.

Mer da.

Jo, han ville at jeg skulle 'melde tilbake', etter at jeg hadde prata med hun fadderen min i Sverige.

Så det virka som at han ville ha kontrollen.

Men hvorfor det.

Hvem vet.

Hvorfor ville en pensjonert rektor ha kontrollen på min business?

Kanskje fordi faren var lensmann?

Hvem vet.

Bare noen ting jeg tenkte på mens jeg var i butikken.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Jeg synes også at han ble litt sinna, når jeg fortalte at jeg hadde ringt hu kusina hans, i Nesttun, ved Bergen, Jorunn Ribsskog Nagelsett.

Faren hans skrev jo boka 'røverspråk, taterspråk og tivolifolkenes språk osv.'.

Jeg lurer på, er han Ola Øyvin Ribsskog fascist tro?

Nei, det skal jeg ikke si sikkert men.

Men et lite varsko for han, siden han sa at jeg skulle 'melde tilbake'.

Det er nok militærspråk.

Og hvis sivile sier sånn, så er dem nok fascister, vil jeg si.

Hvis jeg ikke tar helt feil da.

Vi får se.

Bare noe jeg tenkte på.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter