Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 6. mai 2010

Nå fikk jeg en telefon fra min fadder Annikken, (aka. Anne/Anna), Holmsen

(For jeg har sendt tekstmelding til en av naboene hennes, igår, (som jeg fant på lokaldelen.se).

Og de var sammen, på danskebåten, mellom Sverige og Danmark).

Hun visste ikke det, at moren min, (som var hennes kusine), var død.

(Enda hun har jo vært død siden 1999).

Hun fortalte meg at det var hun som var fadder, og hun lurte på hvordan jeg hadde funnet ut det.

Jeg sa at jeg hadde fått dåpsattesten, fra Svelvik kirke.

Og at en som het Bjørn Ribsskog, hadde drevet med noe slektsforskning.

Og at jeg hadde fått vite at hun bodde i Sverige, av Ola Øyvin Ribsskog.

Og at jeg skulle hilse fra hu Jorunn Ribsskog Nagelsett, på Vestlandet, som trodde at hu bodde i Skedsmo.

(Men hun Annikken sa, at hu hadde bodd i Skedsmo og).

Jeg spurte hva hun syntes om Johannes.

Og da sa hun bare at han var død.

Og da sa jeg at han døde jo i Spania.

Også begynte hun å forklare at det var dårlig kontakt, siden de var på danskebåten, mellom Sverige og Danmark.

Og så ble det brutt.

Jeg syntes hu virka litt som mora mi nesten, at hu var vanskelig å komme inn på.

Og at hun prata litt sånn snobbete, nesten som tante Ellen.

Men hun var vel ikke så ille.

Jeg prøvde å spørre henne hvem som spurte henne, om hun kunne være fadder.

Men det var kanskje mora mi, hva vet jeg.

Det ble brutt da.

Men det var kanskje ikke så hyggelig for henne, å høre det, at mora mi døde i 1999.

Siden mora mi var kusina hennes.

Jeg prøvde å spørre henne hva hun syntes om mora mi, siden han Ola hadde sagt at mora mi hadde nerveproblemer, men det fikk jeg ikke noe ordentlig svar på.

Men jeg får se hva som skjer, om jeg ringer de tilbake seinere.

Så kanskje det er bedre linje da, så kanskje hu kan si noe om slekta mi.

Jeg lurte på hvor mora mi var i England for eksempel.

Men det virker som at folk i slekta mi, de er mer sånn at de sier minst mulig, enn at de sier mye, eller noe i det hele tatt.

Men men.

Bare noe jeg kom på.

Vi får se hva som skjer.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Jeg lurer på om det var sånn, at hu oldemora mi, Helga Ribsskog f. Dørumsgaard, og hennes mor, Karen Pedersdatter, fra Fladeby, virkelig var etter Noah?

Det virker litt som at Noah-linjen, blir tullet med av Johanitterordenen, synes jeg.

Noe sånt.

Hm.

Vi får se.

For hu der Annikken virker det også som at blir tullet med, synes jeg.

Hun var mistenksom og lurte på hvordan jeg visste, at hu var fadderen min, osv.

Så sånn var det.

PS 2.

Men faddere, de er vel kanskje ment å følge med på hva som foregår, med den de er fadder for.

Men det var ikke sånn, at hu unnskyldte seg, siden hu ikke hadde hørt fra seg.

Men hu fortalte at hu sendte postkort, (altså julekort), til han Ola Øyvin Ribsskog.

Så hu har vel antagelig kutta ut Ribsskog-familien da, hvis jeg skulle gjette.

Men hu ringte tilbake ihvertfall da.

Så det var ikke så ille, må man si.

Så vi får se hva som skjer.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter