Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 7. mai 2010

Nå ringte Annikken Holmsen igjen

Og hun var veldig hyggelig faktisk.

Hun fortalte at bestefar Johannes, hadde hatt problemer med søvnen, da de bodde i Nord-Norge.

Men bestemor Ingeborg ville ikke flytte derfra, for hun kjente så mange fine legefruer osv.

Det var også derfor at bestefar Johannes var mye i Spania, for han hadde problemer med døgnrytmen, om vinteren, i Norge.

Hun kjente mora mi fra fødselsdagselskaper hos sin mormor, Helga Ribsskog f. Dørumsgaard.

Og mora mi virka ikke sinnsyk, eller noe sånt, fra de fødselsdagene.

Det var mormora mi, Ingeborg, som hadde spurt om hun kunne være fadder.

Hu lurte på hva jeg jobba med, og jeg forklarte at jeg var på the Ladders, hvor de hadde toppjobber, og at jeg hadde jobba som butikksjef og studert ved HiO og University of Sunderland.

Hu sa at hu hadde bytta tilbake til å kalle seg Annikken for noen år siden, for det var det hu egentlig het.

Hu trodde jeg skulle gifte meg, at det var derfor jeg ringte, pga. noe bryllup, eller noe.

Men, jeg sa at det var nok ikke det, jeg måtte nok finne meg en bra betalt jobb først, før jeg fant meg noe kone, (siden jeg ikke har så mye formue og hus og sånn, osv).

Hu sa at hu hadde ei søster, som ble overkjørt, og fikk styret på sykkelen inn i hodet, som tenåring.

Og som gikk inn i psykose, da hu fødte en sønn.

Og som bor i Strømmen, og veier 300 kilo visstnok.

(Det er nok hun Ingrid Helga).

Og hun hadde fått nerveproblemer, (etter sykehusoppholdet, da hun fødte sønnen sin).

Og jeg fortalte at mora mi også hadde nerveproblemer.

Men men.

Hun kjente ikke noen Kjenner, i Forsvarsdepartementet, som spurte etter henne, på Romerike Blad-sidene, på Origo.

Hun sa hun hadde jobbet som nattevakt, på sykehjem, og fått plager i nakken, (for det er en hard jobb), og blitt førtidspensjonert.

Hun huska min morfar Johannes, som helt vanlig, og ikke som noe 'vrien'.

Hun visste ikke hvor min mor hadde vært i England, som au-pair, (kanskje han Ola Øyvin Ribsskog vet det).

Hun hadde flytta til Sverige, for hennes datter bodde der, med samboer og to barn.

Så sånn var det.

Hun hadde hemmelig telefonnummer, for det var noe med at hun ikke ville ha telefonsalg-samtaler.

(Men jeg tok opp at hun hadde jo vært gift med en fra Færøyene, som hun fra ved Bergen, Jorunn Ribsskog Nagelsett, hadde sagt det var noe problemer med.

Men vi diskuterte ikke det så mye).

Men jeg skulle hilse til han Ola Øyvin Ribsskog da.

Så sånn var det.

Og prøve å få sendt slektsforskinga til han Bjørn Ribsskog.

Så sånn var det.

Men det rareste var at hun ikke kjente han Kjenner fra Forsvarsdepartementet.

Jeg skal finne mer om det.

Vi får se.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Dagny, mora til Annikken, hadde sagt til min morfar Johannes, at han måtte ikke la Martin få motorsykkel.

Men morfaren min hadde sagt, at Martin var så forsiktig.

Men så skulle Dagny osv., besøke Johannes, på 'Sørlandet' som hun kalte det, (Nevlunghavn sikkert).

Og da sa Johannes at det hadde skjedd noe.

Og da hadde Martin kjørt ut med motorsykkelen, (ned i Fossekleiva, i et dypt juv), ved kafeen på Berger, sånn at han som satt bakpå hadde dødd.

Og jeg fortalte at farfaren min Øivind hadde sagt at de måtte bygge om veien, etter den ulykken, ved Berger-kafeen.

Så sånn var det.

Bare noe jeg kom på.

PS 2.

Hu kjente ikke min fars kusine Reidun Andersen og hennes mann Kai, som bodde i Marcus Thranes vei, på Hanaborg.

Som er nabobygda til Fjellhamar, hvor Annikken og de vokste opp på en gård da.

(For jeg syntes at det var litt rart, at både min far og min mor, hadde kusiner, på Lørenskog.

Enda ingen av dem er fra Lørenskog.

Men men).

Så sånn var det.

Bare noe jeg kom på.

PS 3.

Hun spurte hvordan det gikk med Joakim, (sønnen til tante Ellen).

Og jeg forklarte at han døde i 1995 eller 96.

Og jeg sa at det hadde feila han et eller annet.

Han var hjerneskadet, sa hun at det kaldtes.

Jeg sa at jeg ikke fikk noe arv, etter bestemor Ingeborg, som døde ifjor sommer, (enda mora mi døde i 1999).

Jeg fortalte at tante Ellen hadde flytta tilbake til Norge, til Stavern, og bodde sammen med en Johan Diderik Beichmann, fra Oslo, (som hun Annikken ikke visste hvem var).

Og at Martin dreiv en gård ute i Kvelde, i Larvik, og hadde fått en datter, som het Liv Kristin, i Ås, med en dame som het Kari Sundheim.

Som fikk toppkarakterer i alle fag osv.

Så sånn var det.

(Jeg glemte å fortelle om Rahel, datteren til Ellen, som er kjent teater-skuespillerinne nede i Berlin).

Men men.

PS 4.

Og hun spurte om hvordan det gikk med faren min.

Jeg fortalte, at jeg hadde ikke noe mer kontakt med faren min, siden han lot meg bo alene, fra jeg var ni år, (og har drevet med telefonsjikane nå seinere).

For han fant seg en ny dame, Haldis Humblen, og flytta ned til henne.

Hu huska at faren min var snekker.

Og jeg sa det var riktig det, men etter at han traff Haldis, så slutta han som snekker, og begynte å jobbe med vannsengbutikk, i Drammen, sammen med Haldis.

Jeg fortalte at Haldis hadde hatt en stesønn, som var i Johanitterordenen.

Og det syntes hun Annikken hørtes flott ut.

Så sånn var det.

Bare noe jeg kom på.

PS 5.

Jeg synes dette virker som at de tuller med alle som er etter Dørumsgaard, (f.eks. min oldemor Helga Dørumsgaard, som var hun Annikken Holmsen sin mormor).

(Amerikanerne, eller noe, sikkert).

Kanskje fordi Dørumsgaard er etter Noah.

Hva vet jeg.

Noe er det nok ihvertfall.

Så et lite varsko her.

PS 6.

Nå var jeg og trente.

Og da kom jeg på noe mer og.

Og det var at hu Annikken Holmsen fortalte at han Øyvin Ribsskog, (faren til han Ola Øyvin Ribsskog), som var lensmann i Aurskog.

(Og også forfatter).

Han hadde visst også drivi med noe slektsforskning.

Men det sa ikke han sønnen, (som er pensjonert rektor i Bærum), da jeg ringte her om dagen.

Men men.

Bare noe jeg kom på.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter