Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 6. mai 2010

Søskenbarna mine i Son, (dvs. fetteren min Ove, og de), de har en fetter, i Sande, som er litt 'mongo', eller noe. Jeg lurer på om det er han her?

eskild larsen sande

PS.

Noen ganger, så synes jeg at han fetteren min Ove, behandler meg så nedlatende.

Det var under oppveksten, og også seinere i Oslo, når han skulle snoke i matskapene mine der, osv.

Så jeg lurer på om han Ove blander meg med han her Eskild, som ikke er helt normal da.

Så det synes jeg er litt ekkelt, når han Ove holder på sånn.

Men jeg har kutta ut han Ove nå da, for han er ikke så fin selv.

Han stjeler mynter, og ødelegger sofaen min, og hopper over fra balkongen min til naboen osv.

Agerer helt idiot, med andre ord.

(Se avstemning jeg har hatt på bloggen).

Så tanta mi, Inger, fra Sande, som er i Jehovas Vitner, hu het nok Larsen til pikenavn da, hvis jeg skulle gjette.

Så sånn var nok det.

Bare noe jeg kom på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Det er også mulig at hu tanta mi, Inger i Sande, het Weberg, som pikenavn.

For hu her bor på samme adressen som han Eskild.

De hadde et hus, som så nesten amerikansk ut vel, og dyrka sukkererter osv., langs en landevei.

Jeg har bare vært der en eller to ganger, under oppveksten, og da var jeg nesten bare utendørs.

Jeg har vel ikke fått noe ordentlig mat der, (annet enn sukkererter), sånn som jeg husker det ihvertfall:

ruth weberg

PS 3.

Hun var født i 1928 hun Ruth Weberg, så jeg på skattelistene på nettet, så hun kan være enten mora eller storesøstra, eller noe sånt kanskje, (hvis hu Inger var en 'attpåklatt'), til hu tanta mi Inger da, fra Sande.

Antagelig mora isåfall, for onkelen min Runar, er vel født rundt 1950 vel.

Så da er nok Inger også født rundt da.

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Vi får se.

PS 4.

Og det som er litt spesielt.

Det er at hu kusina mi, Susanne.

(Hu som er litt kjent, for at hu klarer å prate som Donald).

Hu er jo også kusine til han Eskild Larsen, i Sande, som har downs, eller noe, (såvidt jeg har forstått på Ove).

Og hu gifta seg, for et par år siden vel.

Og nå heter hu _Eskildsen_

(Istedet for Olsen).

Så jeg lurer på om hu er litt lur.

Og at det hu sier er at Olsen er mongo?

(Siden han Eskild er 'mongo' da, eller hva det riktige ordet er i vår moderne tidsalder).

Noe sånt var det nok som skjedde.

Vi får se.

PS 5.

Jeg fant ikke hu kusina mi Susanne Eskildsen f. Olsen nå, på Facebook.

Men jeg fant hu yngre kusina mi, (for onkelen min Runar og kona hans Inger, de har fem unger, i Son).

Hu heter Benedicte.

Hu heter 'Mogan Olsen'.

Og Mogan er etter farmora hennes, og Olsen er etter farfaren hennes.

Så ingen av etternavna hennes er etter mora.

Vanligvis, så skulle en jo tror det, at Mogan var mora sitt navn.

Men det stemmer ikke med de søskenbarna mine i Son.

(Av en eller annen grunn).

Så sånn er det.

Hu har visst blitt sammen med en utlending nå, kan det se ut som.

Grevlingen skole, det var vel også der, som han Wiki-adminen døde, for et år eller to siden.

(Altså, han jobbet vel på den skolen.

Noe sånt).

Uten at jeg vet hva det kom av.

Men men.

Her er mer om dette:

benedicte mogan olsen

PS 6.

Jeg har faktisk sovet i senga til hu Benedicte en gang.

(Bare for å tulle litt).

I 1997, så var det familietreff, hos Runar og dem, i Son.

Og da hadde jeg en Toyota HiAce, som jeg hadde kjøpt billig av tremenningen min Øystein, i Lørenskog.

(Det var mye feil på bilen, så den gikk ikke gjennom EU-kontrollen, men).

Men jeg hadde en del sparepenger, da jeg bodde på Ellingsrudsåsen.

Da brukte jeg ikke så mye penger.

Så da fikk jeg tatt meg lappen og kjøpt meg bil.

Så hadde jeg den bilen i bortimot halvannet år vel.

Og det er jo verditap på biler uansett, så jeg tok ikke det så nøye, om en bil til 5000 ikke varte så lenge.

Det var også en som jobba på Rimi Nylænde, med mørkt, krøllete hår, som pleide å gjøre det.

En jeg var sjef for, (den første perioden jeg jobba der, som assistent, fram til 1996).

Han kjøpte gamle biler og kjørte dem så lenge dem varte.

Det er vel ganske greit når man er ungdom, mener jeg.

Ihvertfall så er det vel ikke bare meg som mener det.

Men men.

Mer da.

Jo, så kjørte jeg ut til Runar og dem i Son da, seint om kvelden, etter at jeg hadde jobba en lørdag vel.

(De selskapene dems, var alltid en lørdag jeg jobba, av en eller annen grunn).

Så var det skikkelig dårlig plass til å parkere der, men jeg måtte jo parkere.

Det var så mange år siden jeg hadde vært der, så jeg visste ikke hvor jeg skulle parkere.

Så det første Christell spørr meg om.

Er hvor jeg parkerte.

Så sier jeg at jeg parkerte utafor huset.

Og da flyr både Christell og faren min ut for å sjekke parkeringa.

Så de må ha lagd dårlig plass der med vilje, vil jeg si.

Så de er helt idioter, eller ihvertfall veldig uhøflige, vil jeg si.

Så går jeg ned for å se på bassenget, for det hadde dem skryti av i mange år.

(Og søstra mi var vel også der nede).

Og da syntes jeg han døve kavaleren til hu døve kusina mi Lene, ble litt sinna.

Men men.

Så plasserte dem meg til å sove på rommet til hu Benedicte.

Så jeg våkna at hu kom inn på rommet sitt, dagen etter.

Og det var i 1997, mener jeg.

Og hu er russ i 2011, så jeg.

Så hu er 18 i 2011.

Da var hu åtte år, i 2001.

Da var hu kanskje fire år, i 1997.

Så hu har jeg bare møtt en gang, da hu var fire år, eller noe.

Jeg bare spurte henne om det var hennes rom.

Og det var det sa hu.

Men men.

Mer da.

Jo, og da var jeg visst så overarbeida.

Så jeg hørte at onkelen min Runar, sa til faren min, eller onkelen min Håkon, at jeg så like sliten ut, selv om jeg hadde sovet ei natt.

Men det var vel like etter jul det her, tror jeg.

Så da var det mye å gjøre, i forbindelse med jula, på Rimi Bjørndal da, som jeg jobba på da.

Christell klagde på at jeg hadde lagd meg noe vekkerklokke, som ulte langt ned i Havnehagen, da jeg bodde i Leirfaret.

Så hva hu mente, det veit jeg ikke.

Men jeg var så deppa, da jeg bodde på Bergeråsen.

Siden jeg måtte bo alene, fra jeg var ni år.

Og i tillegg ble mye mobba i klassen, og tulla med av familien, da.

Så livet var lettere for meg i Oslo egentlig, enn på Bergeråsen.

Det var ikke sånn i Rimi, som da jeg bodde på Bergeråsen, at jeg var hjemme en dag i uka, eller forsov meg en gang i uka, sånn som det var da jeg gikk på ungdomsskolen, f.eks.

Men men.

Susanne smakte på noe vodka jeg hadde, som jeg blanda med noe tropisk saft, av mangel på noe annet blandevann.

Og hu spytta det ut.

Eller klagde, for hu likte ikke smaken.

Om det var for at det var sterkt, eller hva det var, det veit jeg ikke.

Men men.

Søstra mi ville ikke sitte på med meg tilbake til Oslo, med Daniel.

Fordi jeg ikke hadde barnesete i bilen.

Men jeg hadde jo ikke noe unger.

Så hu ville ta toget.

(Trodde hu at jeg var faren til Daniel eller?).

Før onkelen min Runar, fikk henne til å forrandre mening.

Fetter min Ove satt også på tilbake til Oslo.

Dagen etter, så var det noe feil på bilen, så jeg måtte ta taxi til jobben, på Rimi Bjørndal, på mandagen.

Så noen kan ha tukla med bilen min, hos Runar og dem, i Son.

Antagelig faren min da, i samarbeid med Christell, antagelig.

Noe sånt.

Så sånn var det.

Bare noe jeg kom på.

Og onkelen min Runar, han hadde konkurranse, om hva vår familie burde hete til etternavn.

Og Tommy svarte riktig, på mange spørsmål.

I noe rar konkurranse.

Men Olsen var det han mente, at vi burde hete.

Så det var sikkert noe klage, på at jeg het Ribsskog.

Men det var det mora mi, som bytta for meg, da jeg var fem år.

Og faren min skifta ikke tilbake, da jeg flytta til han, i 1979.

Enda jeg tok opp det, da farmora mi og farfaren min og onkel Håkon og faren min, var i stua til Ågot og Øivind, foreldra til faren min.

Så ble vi enige om der, i 1979, at jeg skulle hete Olsen.

Men faren min forrandra det ikke, hos Folkeregisteret.

Så lærerne på skolen, kalte meg Ribsskog.

Så jeg begynte også å kalle meg Ribsskog, da jeg var 17 år.

For det ble så dumt, å rope til alle lærerne, at jeg het Olsen, syntes jeg.

Da jeg var liksom for gammel til sånn roping, tenkte jeg.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

PS 7.

Det her syntes jeg var så rart.

For jeg hadde jo med han Wikipedia-sjefen der, og andre Wikipedia-sjefer å gjøre, siden jeg ble trakassert på Wikipedia, på den tida der.

(Jeg lurer på om han var homo, for det stod som tekst til det bildet, 'at mange irriterer seg over sukkerposen i bakgrunnen.

Hvem vet).

Og kusina mi, hu Benedicte Mogan Olsen, fra PS-et ovenfor, hu gikk jo på den skolen, hvor han jobba som lærer.

Så det var litt rart, syntes jeg.

Så sånn var det.

Her er mer om dette:

wikipedia sjef drepte mor

http://www.dagbladet.no/2009/04/22/nyheter/innenriks/drap/5868425/

PS 8.

Jeg sendte en e-post til Toyota om det her:




Gmail - Problemer med Toyota HiAce i 1997










Gmail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Problemer med Toyota HiAce i 1997











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Thu, May 6, 2010 at 2:58 AM




To:
post.okern@toyota.no






Hei,

jeg var hos Toyota Ensjø, eller noe, angående noe problemer med en Toyota HiAce jeg hadde.

En reperasjon, som kosta 1000 kroner, eller noe.

Det var en del som hadde falt av motoren, eller noe.


Har dere meg på dataen?

Kan det ha vært noe sabotasje, fra noen i familien min?

Jeg var på familieselskap hos onkelen min Runar Mogan Olsen, i Son, helga før den mandagen, som jeg ikke fikk bilen til å virke.


På forhånd takk for svar!

Mvh.

Erik Ribsskog







Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter