Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 13. mai 2010

Vi kan se at den vel mest kjente Ribsskog, Bernhof Ribsskog, (mannen bak normalplanen for grunnskolen osv.), han har faktisk ingen etterkommere

bernhof ribsskog ingen etterkommere

http://johncons-mirror.blogspot.com/2010/05/en-oversikt-over-slekten-ribsskog.html

PS.

Hvis ikke Rune Gerhardsen er hans sønn da?

For han ligner vel ikke så mye på faren, landsfader Einar Gerhardsen(?)

Og Rune Gerhardsen sa til meg, på e-post, for noen måneder siden, at moren hans hadde vært så begeistret for en Ribsskog.

Kanskje vår familie blir tullet med, pga. av dette, for å dekke over at en Ribsskog er far til Rune Gerhardsen?

Hm.

Hvem vet.

Vi får se.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Jeg er jo egentlig en Olsen jeg da.

Siden faren min heter Arne Mogan Olsen, og farfaren min het Øivind Olsen.

Men mora mi bytta navn på seg selv, søstra mi og meg, til hennes pikenavn, Ribsskog, i 1976.

Så derfor kjenner ikke jeg Ribsskog-familien så nøye.

Siden det navnet egentlig er fra mora mi.

Så jeg visste ikke det før nå, at han Bernhof Ribsskog, ikke hadde noen etterkommere.

Min mormor fortalte meg en gang, at det var masse konflikter mellom min morfars gren, av Ribsskog-familien, og noen viktige folk i Ribsskog-familien.

Noe sånt var det vel min mormor sa, for mange år siden.

Så jeg trodde at vår gren av Ribsskog-familien, var uvenn med noen etterkommere av han kjente Bernhof Ribsskog.

Og at det et eller annet sted, satt en sånn nesten 'super Ribsskog-familie' og hata vår del av familien.

Sånn virka det nesten på meg, fra min mormor, må jeg innrømme.

Men nå ser jeg at han Bernhof Ribsskog ikke hadde noen etterkommere.

Så da var det nesten litt beroligende å se, må jeg innrømme.

Siden jeg husker min mormor sa at det var visst noen alvorlige konflikter og vel omtrent fiendeskap, innen Ribsskog-familien visstnok.

Men etter å ha tatt masse telefoner osv., så kan ikke jeg akkurat skjønne hvem det kan ha vært da.

Jeg trodde det måtte være den kjente Ribsskog-grenen, etter Bernhof Ribsskog.

Men det kan det ikke ha vært da, siden han ikke fikk noen etterkommere, som vokste opp.

Men men.

Men det kan kanskje ha vært noen andre?

Bare noe jeg tenkte på.

Vi får se hva som skjer.

PS 3.

Her kan man se den e-posten jeg nevnte, fra Rune Gerhardsen, hvor han skriver at hans foreldre, (spesielt hans mor), ofte nevnte en Ribsskog, ihvertfall:

http://johncons-mirror.blogspot.com/2009/03/ikke-ondt-blod.html

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter