Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 13. juni 2010

Her er han fabrikkeier Jebsen, som min farmor og farfar jobbet for, på Berger

fabrikkeier berger

fabrikkeier 2

PS.

Også skjedde jo det, under krigen.

At en sånn 'Jebsen-høvding'.

(Antagelig sønnen til han på bildet ovenfor).

Bestilte dram fra polet i Drammen, på rasjoneringskortet, til farmora mi.

Så endte det med at farmora mi, Ågot Mogan Olsen, tok med seg flaska ned til 'n Ola.

Og drakk opp flaska da.

Og faren min og Håkon, har mørkt hår, og Runar, den yngste broren, har lyst hår.

Kanskje faren min og Håkon, (som ble født under krigen, eller like etter), er sønnene til Jebsen?

For dem har liksom sånne 'firkanta' huer, som Jebsen hadde.

Også kanskje farfaren min, er faren til Runar.

Ikke godt å si gitt.

Men man kan vel lure ihvertfall.

Det var vel en grunn til at farmora mi fortalte meg den historia om spritflaska, fra polet i Drammen, under krigen.

Hvem vet.

Vi får se om det er mulig å finne ut mer om dette.

Vi får se.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Så han på bildet er nok oldefaren min da.

F*en alts.

Men men.

Så det er mye rart, det er helt sikkert.

Vi får se hva som skjer.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter