Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 12. juni 2010

Her er mer fra bestemor Ingeborg, (eller er det bestefar Johannes?)

mat 1

mat 2

PS.

Jeg tror det leserinnlegget ovenfor, må ha vært skrevet av bestefar Johannes.

For, han skriver at det var en fryd å be om Kong Haakon-kaker, under krigen.

Og under krigen, så bodde jo bestemor Ingeborg fremdeles i Danmark.

Så det ville vel ikke hun visst om da.

Men hvorfor de gjorde det sånn, at min morfar skrev under min mormor sitt navn, det vet jeg ikke.

Kanskje de samarbeidet om tekstene?

Min mormor fortalte meg en gang, at Johannes sin mor, Helga Ribsskog f. Dørumsgaard, skrev noen dikt, eller lignende, som ble publisert under hennes bror, Asbjørn Dørumsgaard, sitt navn.

De tok visst ikke det så nøye, om det var søstra eller broren som hadde skrevet det, sa min mormor.

På 80-tallet, eller når det kan ha vært.

Det er mulig det var senere, og at jeg blander.

Kanskje Johannes syntes dette var urettferdig ovenfor sin mor?

Også har han vært irritert på sin onkel, dikteren og ordfører i Rælingen mm., Asbjørn Dørumsgaard?

Min mormor sa at det hadde vært noen konflikter i familien.

Var dette min morfars artige, eller 'artige', måte å hevne dette på?

Å tulle, sånn at han skrev under sin kones navn.

For å tulle med Asbjørn Dørumsgaard tilbake?

Min morfar var jo fra Leirsund i Skedsmo.

Men han ville ikke bo på Romerike.

Han ville bo i Nevlunghavn, som er nesten på Sørlandet.

Og før det bodde han i Hurum, som også er et stykke unna Romerike.

Og før det igjen, i Nord-Norge.

Og før det igjen i Lillehammer vel.

Så han skydde nesten Romerike, virker det som.

Og min morfar tok meg aldri med på besøk, hos slekt, på Romerike, enda min søster og jeg, var hos min mormor og morfar, nesten hver søndag, under oppveksten, fra 1975 til 1979, (da jeg bodde hos min mor i Larvik).

Det var alltid bare søndagsmiddag i Nevlunghavn, og så å gå tur, etter middagen.

Er det noe hat i Ribsskog/Dørumsgaard-familien enda, som ligger og ulmer?

Er det derfor jeg blir tullet med?

Hvem vet.

Vi får se hva som skjer.

Vi får se.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Min mormor kalte jo petit-samlingen sin, (fra etter at Johannes døde), for 'de lykkelige år med Ankerita i Nevlunghavn'.

Så det virker som noe min morfar ville ha skrevet.

For han levde jo sammen med Ankerita, (Ingeborg).

Ingeborg var jo Ankerita.

Så hun levde jo ikke sammen med Ankerita.

Da ville hu jo vært schizofren, eller noe.

Men men.

Bare noe jeg tenkte på.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter