Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 27. juni 2010

Her er mer om min mor, Karen Ribsskog, sin fetter, i Danmark, Steffen Heegaard, bl.a. tippoldebarn av Anker Heegaard, den kjente industriherren

min mors fetter steffen heegaard

http://www.kommunikationsforening.dk/Menu/Set+og+h%C3%B8rt/Nyt+om+navne/IR-+og+kommunikationsdirekt%C3%B8r+Steffen+Heegaard,+Topdanmark+fylder+50+%C3%A5r

PS.

Jeg har også resultater innen sport, faktisk.

For jeg har vært med på å vinne Vinn Sande Cup, i fotball, med Berger IL sitt småguttelag, eller guttelag, eller hva det var.

Mens vi gikk på ungdomsskolen, husker jeg.

Så det var nok rundt 1985, kanskje.

Det var vel den eneste gangen vi vant noe som helst, med Berger IL.

Og det var ganske bra, for nå, så har de vel ikke et eneste guttelag der, tror jeg.

For Berger har bare 1000 innbyggere, eller noe sånt.

Og i den kampen så redda jeg på streken, og redda frispark!

(Det virka vel dumt å redde frispark.

Men, jeg skjønte at vi kunne vinne turneringa, hvis vi ikke slapp inn noe mål.

Det var på slutten av kampen.

Og jeg syntes det hørtes gjevt ut, hvis Berger IL vant noe da.

Når vi først spilte fotball i alle de åra, mener jeg.

Så derfor stod jeg på skikkelig i den kampen da.

Sånn som jeg husker det, ihvertfall.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på).

Som jeg ble mye mobba for etterpå, (at jeg redda frispark).

Jeg tror at det var Odd Einar Pettersen, (i klassen), som scorte vårt mål, sånn at vi vant den kampen 1-0, og ble totalvinnere av turneringa.

Vi spilte vel to eller tre kamper.

En dag like før eller etter sommerferien vel, i Sande.

Ronald Lund var der, med masse Sande-jenter, mener jeg å huske.

Enda han vel ikke spilte på fotballlaget vårt, (men var fra Berger).

Noe sånt.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter