Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 10. juni 2010

Her kan man se at Christell sin slektning, Odd Humblen, ble kasta ut fra et bystyremøte, i Brevik, (i 1931), hvor min slektning, Cort Adeler, var fra

christell slektning kasta ut av bystyret

PS.

Humblen var visst motstander av noe ølsalg, kan det virke som.

Jeg husker at Christell en gang, på 80-tallet, ville være med i NGU.

Norsk Godtemplar Ungdom.

Men jeg vet ikke om det var noe som noen i familien hennes fra Brevik, prøvde å få til.

Christell nekta helt på, at NGU betydde Norsk Godtemplar Ungdom.

(Men sånn er det kanskje å være Neanderthal).

Kanskje Humblen-familien, har lagt Adeler-slekten for hat.

Og kanskje det er derfor Christell tulla med meg, under oppveksten, og kom opp dit jeg bodde, og kjefta på gjester, midt på natta, osv.

Hvem vet.

Det er vel kanskje ikke umulig, ihvertfall.

Vi får se.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Christell er vel forresten ganske glad i øl, sånn som jeg husker det.

(Hu dro meg med på en pub, på Bragernes i Drammen, det året jeg gikk på skole i Drammen og var 18 år.

Hu var da bare 16 år, men oppførte seg som om hu hadde vært vokst opp på en pub, og fikk kjøpt masse øl uten problemer, sånn som jeg husker det.

Så sånn var det.

Hu pleide også å dra meg med på diskotek, ungdomsdiskotek, på Park, på den tida her.

Uten at jeg egentlig skjønte hva det var, som hu dreiv med.

Hvorfor hu skulle ha meg med overalt.

Også på lokalet i Selvik, i Sande, 'Fremad', skulle hu Christell alltid ha meg med, på fredager, det skoleåret.

Uten at jeg helt skjønner hvorfor hu absolutt skulle dra meg med dit.

Men men, det er kanskje noen som skjønner det).

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter