Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 15. juni 2010

Her ser man at faren til Frode Kølner, heter Hans. (Og kanskje også Hans Johan). Da kan det tenkes at han også er i Johanitterordenen, tenker jeg

faren til frode kølner

http://www.gulesider.no/telefonkatalogen/Hans_J_Kolner/0000262428700000000/

PS.

Hans er jo en kortform av Johannes, mener jeg.

Og Johanitterordenen, er oppkalt etter døperen Johannes.

Og da jeg fortalte Frode og faren hans, at min morfar het Johannes Ribsskog.

Da visste faren til Frode Kølner, at morfaren min hadde vært rådmann.

(Enda morfaren min ikke var fra Larvik, men fra Romerike, og hadde vært rådmann i Hadsel, i Vesterålen, i Nord-Norge).

Og det var mer enn jeg selv visste, om morfaren min, for å si det sånn.

Da var jeg vel bare 7-8 år, eller noe.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Og en gang jeg var på besøk hos bestemor Ingeborg, i den andre leiligheten hennes, (den kommunale eldreboligen), i Nevlunghavn.

Så pratet hun med faren til Frode Kølner, på telefonen, om noe greier med strømmen, siden han Hans Kølner, jobba i Larvik e-verk.

Så det var vel litt spesielt.

Fordi Kølner-familien var det liksom jeg som kjente.

Det var ikke noen jeg ble kjent med gjennom familien.

Men fra lekeplassen, oppe ved blokkene ved Larvik Sykehus.

Jeg ble introdusert av Jarle og Tin-tin og de vel.

De andre ungene der, sa at det var Frode osv.

Så de kan også ha vært med på det her, eventuelt.

Og faren til Frode, kalte søstra mi for 'Pipa'.

Og det var ikke noe jeg og Frode kalte henne.

Så hun hadde et eget Johanitterorden-navn, kan det virke som.

Så sånn var det.

For da var nok det noe Johanitterorden-tulling.

Det som skjedde den dagen på Berger, da jeg skulle feire 18-års dagen min.

Og søstra mi og Frode Kølner dro meg med på Sandvika, enda jeg egentlig ville i butikken og kjøpe øl og pizza osv.

Og Kølner og søstra mi ville absolutt at jeg skulle la Kølner og kamerat fra Larvik, låne vannsenga mi.

Og faren til Frode, satt alltid på 'Stutum' høyt.

En sommer, på begynnelsen av 80-tallet, da jeg var med Frode og faren, på hytta deres i Brunlanes, (like ved Lydhus-stranda ca. vel).

Mens mora var hos familien sin i Kristiansand, var det vel.

Hvor hu omtrent alltid var, da jeg var på besøk, etter at jeg flytta til faren min.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Nei, faren til Frode Kølner, het visst Hans Jacob Monrad Kølner, og han er vel pensjonist nå, vil jeg tippe på:

hans jacob monrad kølner

PS 3.

Frode Kølner pleide å si om faren sin, at han var sånn tøysete og dum osv.

Selv om jeg syntes vel at han var artig, da jeg bodde i Larvik, for han lærte sønnen sin, (og også meg), å samle på frimerker osv.

Mens han stefaren min, Arne Thomassen, han var ikke så jovial liksom, så han bare dro meg med på travbanen.

Men var streng osv. da, så da bare fløy jeg rundt og panta tomflasker osv.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter