Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 24. juni 2010

Jeg er litt åpenhjertig, på Nettavisens kommentarsystem






Er det ikke mye å sette seg inn i, når man er på Stortinget?

Jeg synes det er greit at de får litt ekstra fritid, de trenger vel å være på topp, når de skal ta avgjørelser, som er viktige for landet.

Det er vel ikke de millionene som går til Stortingsrepresentant-lønner, som gjør at AS Norge går i pluss eller minus.


Det finnes nok mye større utgiftsposter, på statsbudsjettet.

Jeg synes man skal være forsiktig med å hetse stortingsrepresentantene for mye også, for de skal jo liksom være i balanse, når de tar avgjørelser som er viktige for landet.


Dette lukter av Jantelov, synes jeg.

Se på lærerne som også har lang ferie.

Se på den situasjonen som var, at en Stortingsrepresentant, (Saera Khan), måtte slutte, fordi hun brukte mobilen for mye.


Uten at det var satt noen grense.

Her ble noen straffet uten at de egentlig brøt noen regler, mener jeg.

Man bør vel først lage regelen, og så passe på at den blir fulgt.

Her surret Jagland, mener jeg.


Stortingspresidenten klarte ikke å være saklig.

Her var det ikke gjennomsiktighet og åpenhet, mener jeg.

Så det er mye trangsynhet ute å går i Norge, vil jeg si.

Men men, det er kanskje konsekvensene av mange år med innavl, høyt oppe i nord?


Jeg skriver selv en blogg, om at jeg er flyktning, og blir tullet med:

http://johncons-mirror.blogspot.com/


Og det har jeg gjort i mange år.

Og byråkratene får fritt tulle med meg, enda jeg publiserer om alt det korrupte tullet de gjør.

Ingen løfter en finger, og ingen journalist skriver.

Kan man kalle dette sivilisasjon da?


Nei, ikke vet jeg.

Trangsynthetens og jantelovens (og innavlens?) høyborg, det er Norge, vil jeg si.

Skammekroken det er et begrep som er gått i glemmeboka eller i beste fall er i fremmedordboka.


Så sånn er nok det.

Mvh.

Erik Ribsskog









http://www.nettavisen.no/nyheter/article2931546.ece

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter