Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 1. juni 2010

Jeg sendte en e-post til hun Dagny Holmsen, datter av fadderen min, Annikken Holmsen




Gmail - Fadderbarn av Annikken Holmsen










Gmail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Fadderbarn av Annikken Holmsen











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Tue, Jun 1, 2010 at 8:30 PM




To:
axlrose-666@hotmail.com






Hei,

det er jeg som er fadderbarn av din mor, Annikken Holmsen.

Jeg ble døpt i Svelvik kirke, i 1970 eller 1971, eller når det var.

(Jeg husker ikke noe av det nå).


Mora mi var Karen Ribsskog, datter av Johannes Ribsskog, som var bror av Dagny Ribsskog, din mormor, som du er oppkalt etter.

Så mora mi, var kusine av mora di.

Så da er nok vi tremenninger, vil jeg si.


Jeg har også en tremenning, på farssiden, som er fra Lørenskog.

Øystein Andersen, (adoptert fra Korea), født i 1972, eller noe, vel, fra Marcus Thranes vei, på Hanaborg.


Kjenner du han eller?

Dere har samme interresse.

Guns and Roses og heavy.

Er du djeveldyrker eller, siden du har 666 i e-post adressen?


Din mormor Dagny Ribsskog, var jo barnebarn av Karen Pedersdatter Fladby.

Og hun lurer jeg litt på om er etter Noah:



Jeg vet at det høres dumt ut, men jeg er kanskje ikke så smart da, det er mulig.

Du får takke din mor, mange ganger, for brevet med slektsforskning, osv., som hun sendte.


Min mor døde i 1999, og jeg har kuttet ut min far og min mors familie, så det var artig at det dukka opp en fadder i Sverige, (som jeg fant ut av, da jeg bestilte dåpsattest, fra Svelvik kirke).


Hadde vært artig å høre om du kjente Øystein.

De har sommerhus på Sand/Bergeråsen, i Svelvik, hvor jeg vokste opp.

Så Øystein var ofte oppe hos meg, (min far lot meg bo alene, fra jeg var ni år).


Og vi pleide å dra på språkreise og ferie, til England, om sommerne, da vi var i tenårene.

Men, jeg bodde på Ellingsrudåsen, på Ungbo, og tok meg av min søster Pia, som var hjemløs, da jeg var ferdig med militæret, i 1993.


Og plutselig en dag senere i 1993, så dukka Øystein opp på Ungbo, og sa at han ikke ville være kameraten min lengre.

Uten at han sa noe grunn.

Så det var veldig spesielt.


Så har han ønsket å møte meg seinere, men da har jeg vært skeptisk gitt.

Som ungdom så sneipa også Øystein en sigarett, i hånda mi, så jeg har arr enda.

Så han går jeg ikke helt god for, for å være ærlig.


Jeg kjenner også hans kamerat Glenn Hesler, fra Skjetten.

Men han er liksom en sånn som heller går med fjoner i trynet, istedet for å barbere seg.

Så han er kanskje ikke helt ordentlig, han heller.


Men han er også heavy-fan da.

Jeg har også jobba 2-3 år på OBS Triaden, i Lørenskog, og bodd hos min halvbrors familie, på Furuset/Høybråten, så jeg er litt kjent uti der og.


Øystein hadde ei kusine, som het Anita, som jobba på Robsrudjordet Grill, (og vi pleide å få gratis burgere der, noen ganger jeg besøkte Øystein, når jeg var på Oslo-tur, fra Berger, f.eks.).

Du veit kanskje hvem hu Anita er?


Hu spilte fotball for Kurland, tror jeg det var.

Men hu er vel født i 1970 kanskje, så hu er nok litt eldre enn deg.

Men men.

En ting til kom jeg på.

Østbye gård, (gården moren din ble oppvokst på vel), i Fjellhamar, der var det visst en stod opp mot svenskekongen, som bodde.


Leste jeg på nettet, det var litt artig.

Jeg spilte forresten bedriftsfotball, for mange lag i Oslo-området, da kneet mitt var bedre, for rundt ti år siden.

Og jeg trente også med et lag, i Fjellhamar-hallen.


Og spilte en omgang som keeper, på en av treningsbanene ved Åråsen vel, for det laget.

Men jeg husker ikke hva det laget heter, det var noen som Glenn Hesler kjente.


(Jeg jobba som butikksjef i Rimi, og kjente en som jobba på IT-akademiet, så jeg spilte på to Rimi-lag og for IT-akademiet også, så jeg husker ikke hva det Fjellhamar-laget het, for de spilte jeg bare en omgang for, og trente 2-3 ganger med, i Fjellhamar-hallen).


Jeg fikk e-post adressen din av moren din, som skrev et brev om slektsforskning osv., som jeg mottok idag.

Beklager at jeg skriver mye.

Jeg kjenner jo ikke deg, så jeg skriver kanskje i feil tone her.


Men jeg prøver ihvertfall å skrive noe jeg kom på her.

Håper dette er iorden!

Mvh.

Erik Ribsskog







Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter