Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 8. juni 2010

Jeg sendte en ny e-post til Annika Horten




Gmail - Oppdatering/Fwd: Chat with christian gronli










Gmail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Oppdatering/Fwd: Chat with christian gronli











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Mon, Jun 7, 2010 at 11:27 PM




To:
annika.horten@d-ikt.no






Hei igjen Annika,

Christian sa at du ikke har kontakta han, angående hva stefaren hans heter.

Jeg husker jo at du pleide å vanke aleine rundt postkassene til Haldis, (en gang jeg og søstra mi gikk fra Haldis og opp mot Leirfaret. Du sa at du skjønte at søstra mi hadde kutta ut Christell, og at Christell hadde fett hår. Hva var det om da? Pleide ikke Christell å vaske håret?).


Og at du banka på alle vinduene og rutene mine, (sammen med Christell og søstra mi vel, en gang jeg hadde lånt videoen til Haldis.

Hva hadde du med det å gjøre da?

Og du var oppe hos meg i Leirfaret, (før søstra mi flytta til Berger, så i 1981 eller 82 vel), og du og Christell prata om at du hadde så firkanta tannstilling.


Hva var det om da?

Frode Kølner, en kamerat fra Larvik, besøkte meg sommeren 1988, jeg skulle ha 18-års fest.

Han og søstra mi, dro meg med bort på Sandvika.


(Enda jeg ville kjøpte øl og pizza, i butikken.

Men det ble ikke noe av da.

Så det var derfor den festen ble avlyst, for Kølner og søstra mi tulla med meg.

For jeg husker du spurte seinere på kvelden, da søstra mi dro meg med over til Rødtangen, hvor Turid Sand var, og fortalte at hu lot noen fra Oslo fingre seg, mens jeg og søstra mi satt et sted der.


Kølner ble redd for tremenningen min Øystein Andersen, fra Lørenskog, tror jeg.

For Øystein sa at Jägermeister-flaska til Kølner var 'hostesaft'.

Så Kølner og kamerat, dro hjem til Larvik, før festen begynte.


Men da var det blitt så mye tull og press mot meg, så jeg fikk ikke kjøpt øl engang.

Da Christian Grønli bodde hos meg, (da Petter Grønli bodde hos han Paul), sommeren 1982, var det vel.


(Jeg bodde jo aleine i Leirfaret, som du vel nok visste men).

Så tok han til takke med den vanlige senga, på det første rommet mitt.

Men Kølner og søstra mi, de insisterte på at jeg skulle låne bort vannsenga mi.


(Jeg sier 'mi' for faren min lå aldri i den).

Det hadde jeg ikke gjort siden den gangen søstra mi og Christell lå der, og søstra mi pissa i den.

Det må ha vært i 1983 vel, så da søstra mi var sånn 12 år da.


Noe sånt.

Men Kølner og søstra mi, de insisterte på at jeg lot Kølner få vannsenga.

Og det ville jeg ikke.

For gjesterommet var liksom det gamle rommet mitt.


Jeg ville ikke at kamerater skulle ha senga mi liksom, dvs. vannsenga.

Jeg sov jo der hver natt.

Jeg fikk nesten sjokk over at de ville ha senga mi.

Så spurte søstra mi, frekk som hu var, hvem skulle liksom ligge der.


Siden jeg bare var en person.

Så sa jeg, at der skal Annika og Anne ligge.

(Siden jeg var helt svimmel, pga. det tullet til de Larvik-folka).

Jeg regna med det var greit å tulle litt med deg og Anne Uglum.


Siden du pleide å la meg inspisere tenna dine, og siden hu Anne Uglum pleide å be meg om hjelp, hver gang Espen Melheim ble innpåsliten, en nyttårsaften, et par år før det her vel.

Men det var bare tull altså.


Men jeg måtte bare si noe, siden søstra mi og Kølner, var rimelige aggresive.

Jeg lurte på om de planla å knulle noen Berger-jenter i senga mi.

(Christell?).

Siden de var så skikkelig hypp på den senga.


Så derfor bare fant jeg på noe.

Jeg var jo så seint i puberteten, så at jeg skulle ha to pene, unge damer, som deg og Anne Uglum i vannsenga, det var bare fleip.

Jeg hadde ikke hatt sex engang jeg, sommeren 1988, så det var bare noe tull jeg fant på.


Fordi søstra mi og Kølner maste så jævlig.

Så har jeg forklart om det ihvertfall.

For det var nesten som at søstra mi og Kølner, dreiv med noe angrep på Berger, eller noe.


Hvem vet.

Så jeg måtte nesten bare si noe, for jeg ville ha to Larvik-sosser i vannsenga mi liksom.

Det var vel også litt homo, av de gutta, at de ville dele vannseng.

Men men.


Men hvorfor dro søstra mi og Frode Kølner meg bort på Sandvika, og kødda meg rundt, hele den dagen, så jeg fikk ikke kjøpt øl engang?

Nå har jeg ihvertfall kutta ut både søstra mi og Kølner, så noe lignende vil ikke skje igjen.


Så jeg beklager det at jeg var sleivkjefta og uhøflig.

Men jeg ble tulla med av søstra mi og Kølner, vil jeg si, angrepet kan kanskje kalle det, så jeg var ikke mitt vanlige selv, så jeg plumpa ut med noe tull om deg og Anne Uglum og vannsenga da, som jeg vanligvis ikke ville sagt.


Så jeg beklager det!

Men hvorfor sendte du ikke svar til Christian Grønli?

Er ikke både du og Christian Grønli hard-core Bergeråsen-folk?

Jeg har jo kjent begge dere, dere er jo så linka til min fars nye familie, f.eks., så jeg er litt nysgjerrig angående hva som foregår.


Hvis jeg får lov til å være det.

Hvorfor svarte du ikke han Christian Grønli, og hjalp han med å finne navnet på stefaren sin?

Så ofte som du gikk ned til 'vårs', nedafor S-svingen, så hørte du kanskje at dem sa navnet til han Willy, når du gikk forbi huset dems, i Havnehagen 4, tenkte jeg.


Hvem vet.

Du får svare hvis du har mulighet.

Da mener jeg at jeg har forklart om det meste.

Du begynte jo også å blande deg, da du og jeg og Christell og Haldis, kjørte hjem fra jobben til Haldis, CC Elektro, en lørdag.


Men hvorfor satt ikke du og Christell ved siden av hverandre da?

Christell satt foran, på passasjersetet, og Haldis kjørte.

Den dagen var vel den første dagen jeg så deg.


Så sa du at jeg ikke skulle pelle nese.

(Som om du var mora mi).

Jeg trodde ikke du var så hjemme, det var jo Haldis sin bil.

Jeg kjeda meg vel, jeg vet ikke hvorfor jeg ikke hadde pelt nese, før vi dro til Drammen, men jeg er b-menneske da, og Haldis begynte vel på jobben før klokka 9.


Men men.

Så spurte jeg hvor du pelte nese.

Og du sa på badet.

Og Christell og Haldis, sa ikke noe.

Så du har kanskje vært så mye på badet og pelt nese, at du ikke har hatt tid til å svare Christian Grønli enda?


Jeg peller nese i stua jeg, må jeg innrømme.

Jeg har omtrent hele livet hatt problemer med å blø neseblod, skjønner du.

Så jeg kan ikke bruke lommetørkle og snyte meg og sånn, for mye, for da begynner jeg å blø neseblog igjen da vet du.


Så da får jeg en stygg uvane, å pelle meg i nesa da, for da begynner det sjeldnere å blø neseblod.

Så har jeg svart ordentlig på det, siden du begynte å grave om det, i bilen til Haldis for vel ca. 30 år siden.


Så da har jeg fått forklart om det og.

Så bare en rask e-post her, jeg skriver ganske raskt, så jeg bare skreiv det jeg hadde i huet.

Håper dette er i orden, og beklager at jeg skriver så mange e-poster!


Mvh.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2010/5/31
Subject: Fwd: Chat with christian gronli
To: annika.horten@d-ikt.no


Hei Annika,

jeg sendte han Christian videre til deg jeg.


Siden du er sånn skikkelig Berger-jente.

Og jeg liker de vennene til Petter og Christian, dvs. Paul og dem.


Håper det er i orden.

Jeg skylder deg en tjeneste isåfall.

Mvh.

Erik Ribsskog



---------- Forwarded message ----------
From: christian gronli <christian.gronli@gmail.com>

Date: 2010/5/28
Subject: Chat with christian gronli
To: eribsskog@gmail.com


11:52 PM christian: er du der erik?

det er vel bedre å snakke her en å sende alle disse spørsmålene hele tiden?
11:55 PM er du der?

11:56 PM Erik?










Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter