Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 27. juni 2010

Jeg sendte også en e-post til han Poul E. Heegaard, som var oldebarn, etter den kjente matematikeren Poul Heegaard, for å høre om de erindringene




Gmail - Tipptippoldebarn etter Anker Heegaard










Gmail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Tipptippoldebarn etter Anker Heegaard











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Sun, Jun 27, 2010 at 6:02 PM




To:
poul.heegaard@item.ntnu.no






Hei,

jeg er tipptippoldebarn, etter den danske industriherren, Anker Heegaard.

Jeg ser på nettet, at du har sendt erindringene etter din oldefar, den danske matematikeren Poul Heegaard, til noen ved navn Munkholm, ved et dansk universitet.


Og disse erindringene, er nå publisert, på serverne til universitetet i København:



Og forskningsartikler redigert av en professor fra universitetet i Oxford, er bl.a. laget på grunnlag av disse erindringene.

Samtidig ser jeg at du har jobbet som Research Scientist.


Og grunnen til at jeg la merke til det, det var noen snodige ting, som jeg fant om, i disse erindringene, eller 'erindringene'.

Det står at din oldefar, var fetter av en Anker 'Lilleanker' Heegaard, (i kapitell 1.26).


Og at deres farfar het Poul Heegaard.

Jeg har sjekket navnene på min tipptipptippoldefar, min tipptippoldefar (Anker Heegaard), og min tippoldefar og oldefar.

Og jeg kan ikke finne at noen av disse heter noe med Poul.


Så jeg kan ikke se at Poul Heegaard, er fetter med noen av disse.

Hva kan ha skjedd her tror du?

Jeg ser din oldefar skriver, (i kapitell 1.26), at hans oldefar, var venn med kong Christian VIII, og at disse pratet sammen, privat, to timer hvert år.


Hvor sannsynlig er dette?

Din oldefars familie hadde visst også Bjørnstjerne Bjørnson på besøk, så jeg.

Er dette din fantasi eller?

Er det research-kunnskapen din, som har slått til her, og diktet opp litt research?


En gate skulle vært oppkalt etter Poul Heegaards fetter.

Men den gaten i København, den er oppkalt etter den mest berømte Anker Heegaard, som var født mer enn 50 år, før Poul Heegaard, og som ikke var noen 'to år eldre fetter'.


Det står på dansk Wikipedia:

Anker Heegaards Gade i København er opkaldt efter ham.



Er dette noe med Bohr-brødrene, som Poul Heegard, hadde en feide med den ene av, og derfor flyttet til Norge.


Han andre broren Bohr, var jo med på Manhattan-projektet.

Man skal vel helst ikke finne slike grove feil/forfalskninger i forbindelse med folk som var i konflikt med broren til en som jobbet på Manhattan-projektet.


Var atombomben en spøk for å ta over verden, fra taoister/New World Order/sionister?

Det siste er kanskje litt drøyt å spørre om.

Men hvordan var Poul Heegaard i slekt med den kjente industriherren Anker Heegard, (min tipptippoldefar, han i Wiki-linken ovenfor)?


På forhånd takk for eventuelt svar!

Kjenner du forresten en jeg chattet med på irc, på 90-tallet, som heter Torstein Bjørnstad aka. Tosh på irc.

Han jobba vel som studieveileder, ved datastudiet ved NTNU, på begynnelsen av 2000-tallet.


Han var fast medlem av min chattekanal #blablabla.

Og plutselig en dag, så hadde han visst blitt hjertegod, med ei jente som også chatta der, fra Halden, som jeg egentlig kjente, fra Dagbladet sin chat, Linda Wold.


Og de hadde skrevet et dikt til hverandre, eller hva det var.

Som lyn fra klar himmel.

Så du kjenner kanskje han?

Bare lurte, mens jeg var i farta.

Med Anker Heegaard tipptippoldebarn-hilsen


Erik Ribsskog










Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter