Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 30. juni 2010

Jeg skrev litt om arbeid og fritid, på Dagbladets kommentarsystem også






Så kan det være dumt, å ha mange ansatte, på Facebook.


For når man jobber som leder, så er man ofte under mye press, fra sine egne sjefer/eiere, om at firmaet skal tjene penger.


Og som toppleder, så er det mye ansvar, f.eks. i drift.


Så det kan tenkes, at sjefen trenger litt fri fra jobben, en gang iblant.


At sjefen trenger avkobling.


Hvis man da har mange ansatte på Facebook, så kan det hende at jobb og fritid, går i et, og at man blir overarbeidet, og møter veggen.


Derfor kan det kanskje være lurt, for sjefer, å ikke ha ansatte på f.eks. Facebook eller MSN.


Hilsen en tidligere Rimi-butikksjef, som havna i den fella litt vel, selv om jeg prøvde å ha det i bakhue, den kjente regelen, fra gamle dager, som sier "don't mix business and pleasure".


Mvh.


Baron Erik Ribsskog





1
anbefalinger


Erik Ribsskog sa, 42 minutter siden:



RE: Hvis man ser det fra sjefens side.


Dagbladet skjønner visst heller ikke det her.


Overskriften er 'ikke bli venn med sjefen'.


Men det er ikke det som er poenget, som han i Adecco prøver fram.


Det er at sjefen ikke bør ha ansatte på Facebook.


Adecco advarer sjefene, og ikke de ansatte.


Dagbladet, og folk i Norge, de skjønner visst ikke at sjefer også er mennesker.


Men glemmer at det også går ann å se ting fra sjefens synsvinkel, som menneske, på fritiden.


Her tror jeg hele avisa, inkludert redaksjonen og alle leserne, mister poenget.


Det er greit at alle i Norge pleide å være bønder.


Men det går vel ann å tenke seg litt om ihvertfall fordet.


Det virker som at i Norge så er det konkurranse om å være dummest mulig.


Og man må være dum, for å ikke skille seg ut.


Sånn ser det ihvertfall ut for meg, fra hvordan Dagbladet vinkler denne artikkelen, og fra hva folk skriver av kommentarer her.


Mvh.


Baron Erik Ribsskog





0
anbefalinger


Ikke Barebare sa, 2 minutter siden:



RE: Hvis man ser det fra sjefens side.



jaha, baron ribbskog... var det ikke i din karriere på rimi, du ble forfulgt, spionert på, baksnakka og utsatt for skumle hensikter i ett og alt, iflg bloggen din? er det det du mener med "don`t mix business og pleasure" ?






0
anbefalinger


Ikke Barebare sa, 5 minutter siden:



RE: Hvis man ser det fra sjefens side.



he he, den rimi-jobben din som jeg har lest om via bloggen din, baron ribbskog, var det ikke der alle var ute etter deg, spionerte på deg, hadde alskens div baktanker osv... det du mener med "mix business and pleasure"?






0
anbefalinger


Erik Ribsskog sa, få sekunder siden:



RE: Hvis man ser det fra sjefens side. Valgt innlegg


Hei,


nå er du usaklig.


Det går vel ann å diskutere en ting av gangen?


Noen ganger skjønner jeg ikke hvorfor jeg gidder å diskutere på sånne steder som dette, når man møter folk som er helt 'lost', eller helt på jordet, og som ikke kan en døyt om folkeskikk eller debattering.


Og hva man mener med "Don't mix business and pleasure'.


Må jeg forklare hva det betyr?


Det er jo et kjent begrep.


Det hører man jo i mange filmer osv.


Du skjemmer deg jo ut, når du spørr sånne dumme spørsmål.


Da er vi tilbake til det jeg skrev ovenfor igjen, at i Norge så virker det noen ganger som at det er en konkurranse om å være dummest mulig.


Så nå ligger du bra ann, ihvertfall, vil jeg si.


Gratulerer!


Mvh.


Erik Ribsskog











http://www.dagbladet.no/2010/06/30/kultur/facebook/personvern/data_og_teknologi/internett/12360946/?commentId=4820045#comment_4820045

PS.

Her kan man se overskriften til Dagbladet, (som er helt på jordet, og viser at avisen ikke skjønner hva de egentlig skriver om, mener jeg, (som jeg forklarte i en av kommentarene ovenfor)):

dagbladet ikke bli venn med sjefen

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter