Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 27. juni 2010

Løftebrudd i Ungbo, i Skansen Terrasse 23, i Oslo



PS.

Etter at jeg var ferdig med militæret, sommeren 1993, så hadde jeg en hel Ungbo-leilighet, for meg selv.

Søstra mi hadde ikke noe sted å bo, og måtte sove på gulvet, på rommet mitt, i noen måneder, før hun fikk seg eget rom der.

Ei som het Hildegunn flytta inn, fra Stovner vel.

Og min tremenning, Øystein Andersen, sin kamerat, Glenn Hesler, flytta inn.

Uten at han sa akkurat hvorfor han flytta inn.

Men han var jo min kamerat og, nesten ihvertfall.

Så jeg syntes det virka som noe artig, at det ble nesten som Norges svar på Friends.

Så sånn var det.

Men jeg hadde ikke fått smaken for Seinfeldt, enda, jeg likte bedre Våre Værste År, så jeg var ikke helt på bølgelengde, med søstra mi og Glenn.

Så skulle plutselig søstra mi og Hildegunn, ha inn Hildegunns nye kjæreste, i det siste rommet der.

Men han Rune, han var visst homo, skjønte jeg.

Men de hadde rotta seg sammen, som et par plutselig, søstra mi, (Pia Ribsskog), og Hildegunn.

Så jeg måtte nesten gi meg, for det var et overraskelsesangrep.

Som lyn fra klar himmel.

Så jeg sa, 'greit, så lenge det ikke går ut over meg (at Rune er homo)'.

For jeg var fra Berger, ved Drammensfjorden, og jeg hadde aldri sett en homo før da, engang, tror jeg.

Men men.

Så skulle søstra mi, eller hvem det var, ha middagsselskap der.

Så ble jeg invitert da.

Søstra mi ba vel noen venninner dit, Monica Lyngstad, eller noe vel.

Og da, like før middagen.

Så satt han Rune, på den sangen, DeLillos, 'Kokken Tor'.

På full guffe, fra rommet til Hildegunn, som var det nærmest stua.

Jeg hadde ikke hørt den sangen før.

Jeg hørte 'du skulle hatt deg en på trynet', så jeg tolka det nesten som en trussel.

Men nå hørte jeg på den sangen igjen, tilfeldigvis nå.

Og i den sangen, så synger jo han Lars Lillo Stenberg, heter han vel.

Blant annet at 'min kjæreste hadde visst litt dårlige instinkter'.

Noe sånt.

Og det menes vel da, at Lars Lillo Stenberg, er skap-homo.

Eller bifil.

Og at hans kjæreste ikke skjønte at han var homo.

Så den sangen, 'Kokken Tor', den er vel veldig homo-erotisk, må man vel kalle det.

Men det skjønte jeg ikke da, i 1993 eller 1994, eller når det var.

Men det syntes jeg det virka som nå.

Da tenkte jeg mest på jobb i Rimi, osv.

Og hadde et år i infanteriet, fortsatt ganske nærme.

Så jeg var vel litt prega av Rimi og infanteriet, vil jeg tippe på, samt av å være arbeidsledig, etter militæret.

Og dårlig karakter på kryssordprogram, fra NHI.

(Noe jeg mener må ha vært et plott, fra Johanitterordenen, eller noe.

For det programmet var bra, mener jeg.

Det har jeg klagd på til Kunnskapsdepartementet.

Men men).

Men da brøt vel Rune og søstra mi og Hildegunn, det løftet de ga meg.

Jeg sa det var greit, at homoen Rune.

(Eller bifil må han vel ha vært, siden de kalte han for kjæresten til Hildegunn).

Og de hadde et rom som soverom, og et rom som stue.

Jeg sa det var greit, at homoen Rune, bodde der.

Så lenge det homo-greiene ikke gikk ut over meg.

Men, den sangen som Rune satt på høyt.

'Kokken Tor'.

Det var vel en måte å prøve å sjekke opp meg på?

Det var vel noe homo-sjekking, eller homo sex-press, mot meg, sånn som jeg tenker på det nå.

Sånn 'sexuelt ufredande', som de kaller det i Sverige.

Og sånt er visst kriminelt der.

At jeg ble gjort til et sex-objekt, av homoen Rune, ved den middagen, ved at han spilte den homo-erotiske sangen 'Kokken Tor', av DeLillos, høyt, mens vi satt ved spisestuebordet, og skulle spise.

Det var jo akkurat sånt jeg tenkte på, at jeg ikke ikke ville ha noe av, når jeg sa til søstra mi og Hildegunn, at det var greit, bare det ikke gikk ut over meg.

Men der brøyt søstra mi og Hildegunn dette.

De hadde vel ikke noen kontroll, kanskje.

Men jeg var sky for homoer.

For jeg var fra Berger i Vestfold, og da kunne man nesten ikke prate til, eller ha noe med homoer å gjøre.

Det ble bare feil liksom.

Jeg vet ikke hvordan ellers jeg skal forklare det.

Jeg hadde jo aldri sett en homo engang før.

Så jeg var veldig keitete, eller hva man skal kalle det, i forbindelse med det, at en homo bodde sammen med oss, på Ungbo.

Jeg vet ikke hva man skal sammenligne det med.

Men at en gutt, (som Rune), var homo, det var skikkelig tabu, på 80-tallet, og også i 1993 litt, vil jeg si.

Ihvertfall for meg, som ikke var fra Oslo.

Så det tabuet, det gjorde at jeg kom på avstand da, fra Hildegunn og Rune, og også søstra mi.

Jeg brydde meg ikke noe om, hvordan de gjorde de femi/homo-greiene sine.

For å si det sånn.

Så det er mulig at han Rune, gjorde mye dritt, under dekke av tabuet, rundt hans homofilitet.

En gang hadde han spurt søstra mi, Pia, om å få låne bankkortet hennes.

Så hadde han prøvd å ta ut penger på det, på postkontoret på Ellingsrudåsen.

Sa søstra mi, i et Ungbo-møte, hvor bare jeg og søstra mi, og Ungbo-rådgiver-dama var.

Så spurte jeg, i det møte, søstra mi.

Om hvorfor hun ga han Rune bankkortet sitt.

Sånn uten videre.

Og da svarte ikke søstra mi.

Jeg mener, det er jo helt evneveikt.

Hvorfor vil du gi noen bankkortet ditt, sånn uten videre.

Det er jo sånn som ikke engang en som har downs, ville ha gjort.

Så han Rune, han var helt klart ikke bare homo, men også kriminell, vil jeg si.

Det er mulig at han bare skrøyt på seg, å være homo, eller hva man skal kalle det.

At han lata som at han var homo, for å få spillerom, på Ungbo, for å gjemme seg bak det tabuet, som det vel ennå var rundt homofilitet, rundt 1993/94.

Så han kan ha tulla mye.

Men søstra mi, hu bare oppførte seg som et viljeløst vesen, når han Rune ba om bankkortet hennes, i Postbanken, var det vel.

Så jenter, de tørr nok ikke å stå opp, mot kriminelle.

For de mangler testosteron, er det vel kanskje på grunn av.

Hva vet jeg.

Så jeg tror nok at de fleste damene i Oslo, er under kontroll, av slike folk som Rune, som er i noe mafia-nettverk da, eller hva man skal kalle det.

Hvis man tok nattbussen, til Ellingsrudåsen, en natt til søndag.

Så sang ofte alle gutta fra Ellingsrudåsen, på bussen:

'Og alle damer er horer, og alle damer er horer, og alle damer er hooorer, det er derfor vi er her'.

Så jeg vet ikke om de mente, at de var der, for at de ikke fikk seg noe dame, fordi alle damene var horer?

Hva vet jeg.

Men alle damene i Oslo, er nok horer, vil jeg si, mer eller mindre.

Kontrollert av sånne som Rune da.

Siden de ikke tørr eller vill, stå opp mot sånne 'mobstere', eller hva man skal kalle de.

Så for vanlige, norske folk, (som meg), så var det vel så godt som umulig, å finne en ok dame, som så ok ut, og oppførte seg ok.

De var nok 'mobstere', de fleste.

Kanskje hvis man bevegde seg, til Oslo Vest.

Men der, så var det jo så snobbete.

Så da måtte man ha penger i banken, og toppjobb vel.

Så det var ikke så enkelt alltid, i Oslo.

Det var ikke så mange vanlige damer der, akkurat, som jeg kunne finne, ihvertfall.

Og sånn er det nok her i Liverpool også, vil jeg si.

At mange av damene, er med i noe 'mob', vil jeg tippe på.

Frivillig eller ufrivillig, det aner jeg ikke.

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Og da hadde visst han Rune sagt, sa søstra mi.

For Postkontoret, eller politiet, hadde sagt det til henne.

At da hadde Rune sagt det, at han skulle hente noen penger, for kjæresten sin.

At søstra mi var kjæresten hans, (hadde han jugi om, sa søstra mi, til Ungbo-dama).

(Enda han Rune jo var sammen med Hildegunn, som alle visste).

For han hadde da rappa en giro, noen dager før.

For alle vi fem fikk jo posten i samme postkasse.

En giro fra Arbeidsformidlingen kanskje, om at Pia fikk noen dagpenger da.

Eller noe sånt.

Så prøvde han å heve de pengene.

Men ble stoppa av en våken ansatt der.

På Postkontoret på Ellingsrudåsen.

Men da lurer jeg på, om de hadde andre regler, for å være kjærester, i Oslo, enn på Berger eller i Larvik.

For kanskje i Oslo, så er det sånn, at man blir kjærester, hvis man låner bankkortet.

Mens på Berger, og vel også Larvik, så var det sånn, at for å bli kjærester, så måtte begge si at de 'var sammen'.

Så det er mulig at det er andre regler i Oslo.

Det vet jeg ikke.

Jeg vet ikke hvorfor søstra mi ga han Rune bankkortet.

Kanskje hun tenkte på det som en kul ting å gjøre.

For å hjelpe han å snyte noen andre?

Kanskje hun trodde at Rune skulle gå ut på byen, i drag, og trengte et jente-leg?

Hva vet jeg.

Men på Berger, så ville det kanskje vært greit, å lure seg inn med falsk leg, på kinoen i Drammen.

Men ikke å bruke falsk leg, for å heve en kamerat sin bankgiro.

Mens det kanskje var greit i Oslo?

Hva vet jeg.

Det var litt kulturforskjeller, må man vel kanskje si, tror jeg, mellom Larvik/Berger og Oslo.

Og kanskje også mellom Larvik og Berger og Østre Halsen også da.

Selv om kanskje ikke det var så klart.

Det er mulig.

Det virker nesten sånn for meg nå, ihvertfall.

Enda alle de fire stedene er i Norge.

Så er det nok kulturforskjeller mellom by og land, og Østlandet og Sørlandet kanskje?

Hva vet jeg.

Det er nok ikke umulig ihvertfall.

Så derfor synes jeg det er viktig, at folk får rettighetene sine, når de trenger de, fra politiet osv.

Og at disse ikke dømmer folk, pga. noe forkvaklet moralisme.

For moralen og kulturen, er forskjellig, på de forskjellige stedene i Norge.

Men jeg lurer på om politiet i Oslo, eller andre steder i Norge, har gått i noe moralisme eller kultur-felle, og glemmer å tenke rettigheter her.

Det er mulig.

Hva vet jeg.

Det er sånn det virker for meg, ihvertfall.

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Så vi får se hva som skjer.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter