Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 9. juni 2010

'Skap-lesba' var hu som kryna meg, tror jeg nå

søstra til lille oddis

PS.

Nå har jeg tenkt fælt her.

Og nå tror jeg at det er sånn, at hu på Facebook-bildet der, var hu som krynte meg, da jeg akte og leika, etter skolen, på vei hjem fra Berger skole.

Så gikk jeg innom Bergeråsen da, (før jeg gikk bort på Sand).

For han Geir Arne på Sand, han hadde en hel gjeng med folk, og han var uvennen min da.

Så sånn var det.

Og da så jeg nok hu på bildet der, at hu akte, ved Gamlehjemmet der, og ned mot Teskjekjærringa.

Så syntes jeg det var litt kjedelig, å gå hele den veien bort til Sand.

Så da akte jeg og da.

(Dette var vel før faren min møtte Haldis).

Og da, etter at jeg hadde akt en stund.

(Jeg bodde jo i Hellinga, like ved den akebakken, som vel må sies å starte i Hellinga).

Men men.

Så kasta plutselig hu på bildet seg over meg, (når jeg hadde blitt litt sliten), og krynte meg.

Så hu er livsfarlig, hu på bildet der.

Og når jeg så henne seinere, så stod jeg alltid bare å holdt øya på henne, mens hu gikk forbi.

Og sa ikke noe i det hele tatt.

Så hu var liksom en av fiendene mine, på Bergeråsen.

Så sånn var det.

Og da, når jeg kom bort til Ågot, (farmora mi), på Sand.

Da analyserte hu hvordan jeg så ut.

Og klagde på meg, til faren min.

Antagelig fordi at hu lesba hadde fått meg til å se litt mer våken ut.

Hu var jo ei jente, tross alt.

Men når jeg bodde hos mora mi, ihvertfall på Halsen, så hendte det at vi leika kryning og sånn da og.

Og mora mi klagde aldri da, hvis jeg og søstra mi hadde leika.

Jeg var kanskje litt gammel for å ake, og ihvertfall for å bli kryna, når jeg var ni år.

Men vi fikk jo ake-kjelker av Haldis, vinteren etter.

Da jeg var ti år vel.

Så unger vokste ikke opp så fort, på den her tida.

Det var vel enten på slutten av 1979, eller på begynnelsen av 1980, at den her kryninga av meg, fra hu lesbe-søstra til Lille-Oddis skjedde.

Men jeg synes den reaksjonen til Ågot var litt rar.

Kanskje hu var pedofil, og ikke likte det, hvis jeg så for våken og maskulin ut?

Hva vet jeg.

Jeg ga ihverfall faen i den kryninga, for jeg var vant til å bli krynt så mye, da jeg bodde på Østre Halsen, da jeg var sånn 5-6 år, osv.

Men jeg glemte aldri hvilken jente det var, som gjorde det.

(Hu på bildet, som ser mer stelt ut der da, enn hu så ut, på rundt slutten av 70-tallet, på Bergeråsen.

Da hadde hu en enklere stil vel.

Med håret rett ned osv., og uten å ha gele i det f.eks.).

Hu tenkte jeg på som rimelig farlig, etter det.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Så vi får se hva som skjer.

Vi får se.

Mvh.

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter