Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 29. juni 2010

YouTube fjernet en av videoene jeg klagde på




Gmail - Re: [#662339058] New YouTube Copyright Complaint Submission










Gmail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Re: [#662339058] New YouTube Copyright Complaint Submission











YouTube Support
<ukcopyright@youtube.com>



Tue, Jun 29, 2010 at 6:26 AM




To:
johncons123 <eribsskog@gmail.com>






Hi there,



Thank you very much for your notification. The content has been removed.



Regards,



Howard

The YouTube Team





Original Message Follows:

-----------------------

From: johncons123 <eribsskog@gmail.com>

Subject: New YouTube Copyright Complaint Submission

Date: Mon, 28 Jun 2010 12:46:39 -0700 (PDT)



 You need an HTML capable email reader to view this email.













PS.

(Det er forresten andre gangen denne videoen blir fjernet av YouTube).

Her er mer om dette:

slettet fra hat blogg

http://ribsskog-fanclub.blogspot.com/

PS 2.

Grunnen til at jeg klager på Copyright-brudd.

Det er fordi at det er det eneste, som jeg synes det hjelper å klage på.

Hvis man klager på trakassering, til politiet, eller andre.

Så skjer det aldri noe.

Det er ihvertfall sånn det virker for meg.

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 3.

'Tesco videoene', (hvor jeg klagde på at de hadde stjålet innholdet i mine e-poster til Tesco, som vel må sies å være mitt åndsverk, selv om jeg innrømmer at dette ikke var noen åndsverk av dimensjoner, akkurat. Men det virker for meg som at slike klager som jeg sendte på dette, er den eneste typen klager som blir tatt alvorlig, i vår verden, idag.

Det er slike klager f.eks. plateselskaper sender, på at noen legger ut musikk på YouTube, med deres artister.

Så YouTube er nok vant til å behandle denne typen klager.

Så den klagebehandlinga går unna som hakka møkk, virker det som.

Eller det går på skinner, blir vel det riktige uttrykket.

Her er mer om dette:

tesco klager også fjernet

PS 4.

Man kan se at de videoene, som ble slettet av YouTube.

De ble raskt lastet opp, et annet sted.

Men, jeg har jo ikke tid, til å sitte hele dagen, å slette sånne klager.

Jeg har fått noen klager selv, fra plateselskaper, for jeg trodde det var ok, å laste opp norsk musikk.

Siden det var så mye musikk, på YouTube.

Men, plateselskapene, virker det som, at gjør dette som en 'batch'-jobb.

At de tar en sjau, og sender slette-klager, en gang i mellom.

Og jeg har jo ikke tid til å bruke all min tid på dette.

Så det tror jeg er en fornuftig måte, å gjøre dette ekstra-arbeidet på.

Dette blir jo noe ekstra-arbeid for meg, som jeg må gjøre i tillegg til å kjempe for rettighetene mine, og alt annet, av vanlige ting, som folk må gjøre.

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

PS 5.

Man kan også se, at selve den Blogger-bloggen, til 'hat-bloggen', som jeg mener dette nok er, og ikke noen reell fanclub-blogg.

Den bruker også bilder fra min blogg, som jeg har tatt selv, og lastet opp på min Flickr-konto osv.

Og de bruker også logoen, som jeg har laget, for johncons-blogg.

Men til Blogger, så må man klage skriftlig, i brev.

De har ikke slike online-klageskjema for copyright-klager, som YouTube har.

Så å klage på slike ting, til Blogger, det synes jeg blir mer som et prosjekt.

Å sende brev til Amerika, osv.

Så det tror jeg at jeg får ta, seinere i uka, eller noe.

For jeg har en del møter og annet, denne uka.

Så da vil jeg gjerne befinne meg i den vanlige verden, og ikke med hue nede i en sånn klage, som jeg må lære om å skrive osv.

For det er jo ikke som noe, som man vanligvis må gjøre.

Å sende sånne copyright-klager, til Amerika.

Så det tror jeg at er best å ta, i helga, når jeg ikke får andre brev og e-poster, men når det er litt mer rolig, enn på hverdagene.

Ellers kan dette kanskje blir et stressende ekstraarbeid, å sende copyright-klage, til Blogger, tenker jeg.

Dette lukter det nesten stress av, synes jeg.

Og jeg er i jo i en situasjon, hvor jeg er forfulgt av noe 'mafian', eller lignende.

Og da vil jeg jo prøve å holde meg rolig, for å prøve å beholde kontrollen.

Så en sånn jobb som jeg mistenker kan gjøre meg stresset, den tar jeg heller i helga da.

Når jeg har gjort unna alt det andre jeg må gjøre, og har roen og kontrollen liksom.

Så den får jeg prøve å få tatt i helga, (tenker jeg nå), for å si det på en kortere måte.

Så det er ikke sånn, at jeg ignorerer det, at den hat-bloggen har masse ting fra min blogg, som bakgrunnsbilde osv.

Men det er liksom mer 'prosjekt', å klage på det.

Sånne klager til Blogger, det har jeg ikke sendt før.

Så det vil jeg gjerne ta, når jeg f.eks. har en helg fri, hvor jeg ikke har noen plikter.

For å unngå å bli stresset av dette.

Jeg har jo vært på en sånn 'karusell', (må man vel nesten kalle det), i flere år nå.

At jeg har prøvd å få rettighetene mine.

Advokat osv., og svar på spørsmål fra politiet.

Så jeg tror at hvis jeg prøver å gjøre for mye, på en gang, så kommer jeg bare til å bli helt utslitt.

Så jeg må prøve å beholde roen, og ikke bli stressa.

For jeg hvis jeg blir helt utslitt.

Så vil jeg nok miste helt kontrollen over regninger, og alt sånt.

Og bli kasta ut på gata.

Siden jeg sikkert glemmer å betale husleia.

Og ikke orker å åpne brev, for eksempel.

Og hvis jeg ikke har noe sted å bo, så blir jeg nok et lett offer, for hvem det nå er, som forfølger meg.

Må man vel si at de gjør.

Så derfor er det nok best å prøve å beholde roen, i en slik situasjon, som jeg er i.

Og prøve å ikke bli stresset, og å gjøre alt på en gang.

For dette har jo foregått, siden 2003, det er altså snart syv år, siden jeg overhørte, at jeg var forfulgt av noe de kalte 'mafian', i Oslo.

Så dette blir jo mer som en livsstil, for meg.

Og da må jeg jo gjøre dette på en bærekraftig måte, kan man kanskje kalle det.

Jeg må tenke på det, at dette kommer til å dra ut, i år etter år.

Og derfor må jeg tenke på det, at jeg også trenger litt fritid en gang i blant.

Å dra på byen en gang i blant, og ligge en halvtime i sola, en gang i blant.

For å prøve å beholde overskuddet, og lysten og motivasjonen oppe, til å gå videre.

Hvis man bare sitter inne i stua si, i årevis, og stresser skikkelig, så blir man vel tilslutt så bleik og utkjørt, at man mister overskuddet og livsgnisten, vil jeg tippe på.

Jeg tror at selv om man er i en krise-situasjon, som jeg er i.

Så drar dette ut i flere år, ettersom jeg ikke får rettighetene mine, fra myndighetene.

Så derfor tror jeg det er viktig, å ikke stresse alt for mye, og prøve å gjøre alt på en gang.

For å beholde overskuddet og livsgnisten.

Men må rett og slett se på det, å prøve å få rettighetene sine, som en jobb.

Eller en ekstrajobb, (hvis man må ta det på fritiden).

Men man nok også prøve å huske på, at kroppen trenger litt sol, en gang iblant, for å få vitaminer og overskudd, som man vel får gjennom sola.

Så derfor må man ikke prøve å gjøre alt på en gang, men prøve å gjøre dette arbeidet, å kjempe for sine rettigheter, nesten som en vanlig jobb.

For ellers så orker man nok ikke mange år med dette.

Da hadde nok jeg vært utslitt etter et år, tror jeg.

Eller to år.

Men jeg må si at dette er sånn jeg ser på dette.

Hvis andre er i samme situasjon, så vil jeg ikke si sånn, at de må gjøre sånn og sånn.

Det får de finne ut av selv.

Men jeg sier bare hva jeg tror fungerer best for meg selv da, sånn som jeg kjenner min egen kropp og sjel, for å si det sånn, selv om jeg ikke pleier å prate så detaljert om meg selv, for jeg pleier å være litt privat kanskje.

Men men.

Jeg pleier ikke ofte å dele meg selv opp i kropp og sjel, ihvertfall.

Men for å prøve å forklare da.

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Så vi får se hva som skjer.

Vi får se.

PS 6.

Hvis noen blir tulla med på YouTube, (sånn som jeg blir tulla med), så har YouTube et online klageskjema, på denne nett-adressen:

http://www.youtube.com/copyright_complaint_form

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter