Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 23. juli 2010

Jeg fikk en ny e-post fra Hurum kommune




Gmail - VS: Morfar, Johannes Ribsskog, var kontorsjef i Hurum kommune, på 70-tallet










Gmail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




VS: Morfar, Johannes Ribsskog, var kontorsjef i Hurum kommune, på 70-tallet











Postmottak.Rådmann / Hurum kommune
<Postmottak.Radmann@hurum.kommune.no>



Fri, Jul 23, 2010 at 9:08 AM




To:
eribsskog@gmail.com








Hei

At Johannes Ribsskog var kontorsjef i Hurum kommune på 60
og 70 tallet, kan jeg bekrefte.

Ellers er de øvrige opplysningene/spørsmålene ukjent for
meg.


God sommer!


Mvh

Egil Ramstad

Kommunalsjef

Hurum kommune





Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

Sendt: 21. juli 2010 04:49
Til: Postmottak.Rådmann / Hurum
kommune
Emne: Morfar, Johannes Ribsskog, var kontorsjef i Hurum
kommune, på 70-tallet


Hei,


min morfar, Johannes Ribsskog, var kontorsjef, i Hurum kommune, på 60- og
70-tallet.


De bodde i Holmsbu, Klokkarstua og Sætre.



Da de bodde i Holmsbu, så møtte mora mi, Karen Ribsskog, faren min, Arne
Mogan Olsen, der.


Han er sønn av Øivind Olsen, også fra Holmsbu, (Arnestø), men som hadde
jobba for Jebsen på Berger, som snekker, for faren hans var fisker, i
Drammensfjorden, og da måtte dem snekre fiskekassene selv.


Farfaren min var bror av Holmsbu-maler Gunnar Bergstø, blant annet, og
Idar Sandersen, som bor på Bergstø enda.


Og faren min villle ikke ha arv, etter onklene sine, så jeg kommer til
å arve en liten del av den eiendommen, på Bergstø.


Men men.



Faren min møtte mora mi på slutten av 60-tallet, i Holmsbu, og de fikk meg
da, så de måtte gifte seg.



Mora mi flytta til Larvik, i 1973, for å komme seg bort fra faren min,
mener jeg det var.



Så flytta Johannes og Ingeborg Ribsskog etter, for mora fant en ny mann i
Larvik, Arne Thormod Thomassen, som skaffa Ingeborg og Johannes et hus i
Nevlunghavn, etter en fyrvokter, som han jobba på.


Noe sånt.



Mora mi hadde nerveproblemer, og jeg var en vanlig gutt, som gutter flest,
som sparka fotball og var aktiv da.


Så mora mi orka ikke meg, men sendte meg til faren min, på
Bergeråsen.


Ingeborg og Johannes, arva Holger baron Adeler, rundt samme tida, som
jeg måtte flytte til faren min.



For Ingeborg, (hu danske), hu var etter Gjedde-familien og tanta var gift
med baron Adeler, men de døde barnløse, så de etter Cort Adeler døde ut.



Ingeborgs danske svigerinne Unse Heegaard f. Trock-Jansen er også direkte
etter Karl den Store og Odin(!), og mange fler.



Ingeborg var også oldebarn av den kjente danske industrimannen, Anker
Heegaard.


Men jeg får ikke et øre i arv, enda mora mi Karen døde i 1999, i
Drøbak, for onkel Martin og tante Ellen, (som nå begge bor i Larvik-området), de
sender ikke noe.



Jeg overhørte også i Oslo, i 2003, at jeg var forfulgt av noe de kalte
'mafian'.


Jeg lurte på om det kan ha hatt noe med familien min å gjøre?


Jeg flykta litt rundt, men havna i 2005, hos min onkel Martin, i
Kvelde, hvor etterhvert et jaktlag prøvde å drepe meg.


Så siden 2005, så har jeg bodd i Liverpool.


Men hverken politiet i Norge, eller England, vil si noe om hva som
foregår.


Så jeg lever i en tilstand av tortur, mer eller mindre.


Jeg lurte på om dere vet om det finnes noe av informasjon om min morfar
i Hurum.


Ble han også forfulgt, av noe slags mafia?


Faren min sa han var kommunist?


Stemmer dette?



Min farfar, Øivind Olsen, sa at min morfar, Johannes Ribsskog, noen gang
kunne legge fram et forslag, og så stemme mot det.


Skjedde dette ofte i Hurum.


Håper dere har sjangs til å svare på noen av mine spørsmål.


Mvh.

Erik Ribsskog

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Denne eposten er sendt fra Hurum kommune og er blitt sjekket for virus og spam.

Hurum kommune fokuserer på digital inkludering - tilgang, universell utforming og

kompetanse for alle. Vedlegg fra Hurum kommune produseres i verktøy som gir alle

enkel tilgang. Våre vedlegg er derfor i standardformater som f.eks. ODF og PDF.




This mail is sent from Hurum kommune, and has been checked for virus and spam.

Hurum kommune focus on digital inclusion - access, universal design and skills for all.

Attachments from Hurum kommune are generated using tools allowing easy access to

anyone. Standard formats are e.g. ODF and PDF.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

The information in the email and in any attachments may be confidential and

privileged. If you are not the intended recipient, please destroy this message,

delete any copies held on your systems and notify the sender immediately.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
­­









PS.

Så jeg må nesten si, at jeg er fra Drammens-området jeg da.

(Hvor jeg også er født).

For tre av mine besteforeldre, er knytta til Drammensområdet.

Min farfar, var fra Holmsbu, på Hurum, som er i Drammensregionen.

Min farmor, var fra Rollag, i Numedal, som er i Buskerud, hvor fylkesadministrasjonen til ligger i Drammen.

Og min morfar, var altså kontorsjef, i Hurum kommune, på 60 og 70-tallet.

Og Hurum ligger i Drammensregionen.

Og min mormor, Ingeborg Ribsskog, fra Danmark, hun bodde jo også i Hurum da.

Sammen med min mor og min morfar og min onkel Martin og Tante Ellen.

Først i Holmsbu, siden i Klokkarstua og så i Sætre.

Og faren min er fra Berger i Nordre Vestfold.

Og jeg også er fra Berger, nemlig fra Bergeråsen, og også fra Sand kanskje, siden jeg var mye hos mine besteforeldre der.

Og Berger, Bergeråsen og Sand, det er i Svelvik kommune, som også er i Drammensregionen.

Så jeg kan si jeg er fra Svelvik da, eller Drammensområdet.

Drammen veit jo folk flest hvor er, så jeg kan jo nesten si jeg er fra Drammen da.

Men men.

Ihvertfall Drammensregionen, det er det ingen tvil om.

Det spørs vel hvor de folka man prater med er fra.

Folk i Oslo veit vel ikke hvor Sand eller Bergeråsen er, for eksempel.

Så det hender jeg sier jeg er fra Svelvik, eller Drammen sa jeg også, det første året jeg bodde i Oslo, siden jeg også gikk et år på skole, og jobbet deltid på i Drammen, (på CC Storkjøp), før jeg flytta til Oslo.

Så sånn var det.

Men mora mi rømte jo fra faren min, og ned til Larviksområdet.

Hvor jeg bodde i seks år, på 70-tallet.

(Fra jeg var tre, til jeg var ni år).

Og jeg synes at steder som Larvik og Stavern og Nevlunghavn, er kjempefine.

Men jeg kan nesten ikke si at jeg er fra Larvik.

For ingen av min slekt er egentlig fra Larvik eller Vestfold, (dvs. 'Jarlsberg/Larvik'-delen), (dvs. midtre eller søndre Vestfold).

Berger ligger jo ikke ved Oslofjorden, det ligger ved Drammensfjorden.

(Som man kan si er en del av Oslofjorden).

Men jeg må si jeg er fra Drammensområdet.

Jeg skjønner mer og mer at det er sånn.

At jeg er mer fra Drammen enn fra Larvik egentlig.

Så sånn er nok det.

For Nordre Vestfold er jo i Drammensregionen, selv om det ligger i Vestfold.

Det at Berger ligger i Vestfold, er en konstruksjon, må man vel si.

For Berger hørte til Hurum kirkesogn, i gamle dager, og derfor Buskerud da.

Og folk på Berger pendler til Drammen, Lier og Oslo, og ikke til Tønsberg og Sandefjord og Larvik, har jeg lest.

Så Berger er nesten som en del av Buskerud, vil jeg si.

Så derfor kan jeg nesten si at jeg er fra Drammen, (for enkelhets skyld), hvis jeg prater med noen i Oslo, f.eks.

Som ikke vet hvor Berger er.

Men men, kanskje Svelvik kommune, (som Berger ligger i), burde vært i Buskerud fylke.

Da hadde det kanskje blitt litt enklere.

Men man, kanskje det er fordeler med å være i Vestfold og.

Hvem vet.

Vi får se.

Mvh.

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter