Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 14. juli 2010

Jeg og min søster Pia, vi fikk julegaver, fra vår grandtante i Danmark, Unse, som er etter Odin, da vi bodde på Bergeråsen

Det husker jeg godt enda.

Det var det første året, som Pia også bodde på Bergeråsen.

(Dvs. nede hos Haldis).

Og da fikk vi begge to, mange små julegaver, som var bundet sammen, (sånn at de hang sammen, med julegave-bånd mellom seg da).

Og det var fra Unse da.

Og Anker sikkert.

Men da visste ikke vi det, at Unse var etter Odin.

Det var det ikke noen som hadde fortalt meg, ihvertfall.

Men det var artig.

Det var nok julen 1983, vil jeg tippe på.

Noe sånt.

Og da skulle Pia skrive takkebrev, (oppe i leiligheten hvor jeg bodde, i Leirfaret, av en eller annen grunn).

Og da sa jeg, 'hils fra meg også'.

Jeg mente hun skulle skrive 'Hilsen Erik og Pia'.

Men det gadd ikke Pia.

(Eller om hun misforstod).

Hun skrev istedet en linje i brevet, hvor det stod, 'Skal hilse fra Erik'.

(Sa hun ihvertfall).

Så da ble jeg litt irritert, når jeg fant ut det.

Men men, jeg hadde aldri skrevet brev til dem i Danmark før.

Men søstra mi, hu og Axel, de var nede hos Unse og Anker og dem vel.

Den sommeren som jeg og Christell og familien til faren min, var i Jugoslavia.

Axel ble døpt nede hos dem, (hos Unse og Anker), nede i Danmark, den sommeren, (sommeren 1980).

Og jeg ble jo forsøkt drept, i Jugoslavia, av min fetter Ove, (sånn som jeg forstod det).

Så det kan være sånn, at de ikke var fornøyd med meg, som baron, eller noe sånt.

Og heller ville ha Axel som baron da.

Hvem vet.

Også planla noen at jeg skulle dø den sommeren som Axel ble døpt.

Var det sånn det hang sammen?

Hvem vet.

Det er mye rart ihvertfall.

Det blir jo nesten som i kongesagaene til Snorre det her, synes jeg.

Med planlagte mord, og folk som rømmer til England osv.

Men men.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter