Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 12. juli 2010

Jeg sendte en klage til Rigsarkivaren i Danmark, på at min grandtante der, Unse Heegaard, som er etter Karl den Store, får de til å tulle med meg




Gmail - Angående forudbetaling










Gmail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Angående forudbetaling











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Sun, Jul 11, 2010 at 11:35 PM




To:
# Landsarkivet for Sjælland og Lolland Falster <mailbox@lak.sa.dk>






Hei,

ok, da skriver jeg denne klagen til Rigsarkivaren, i Danmark.

Jeg får ikke lov å se testamentet, til Holger baron Adeler, som min mormor arvet, i 1980.


Baron Adeler, arvet også min tippoldefar, øverstkommanderende general, Anders Gjedde Nyholm, da han døde, siden Adeler var gift med min mormors tante.

Jeg har overhørt at jeg er forfulgt av noe som kalles 'mafian', i Oslo, i 2003.


Men jeg får ingen hjelp av politiet, hverken i Norge, eller i England, hvor jeg har flyktet til.

Så det blir som en offentlig henrettelse.

Jeg har ingen penger, for jeg får ikke lov å være flyktning, her i England, men må være arbeidsledig.


Jeg har ikke råd å betale de 2-3.000 i kopiavgift, som biblioteket skal ha.

Men siden Holger baron Adeler, døde barnløs, og arvet min tippoldefar, og min mormor arvet han.


Så blir jo han nesten som en oldefar for meg.

Og jeg lurer på om jeg er baron etter baronen, (siden vi arvet, og baronen døde barnløse).

Adeler er jo et fint navn i Norge, siden han baron Adeler, var direkte etter den norske sjøhelten Cort Adeler, fra Brevik.


Så jeg da klage på at dere dansker er som kommunister, (eller 'jøder'), og nekter å sende meg testamentet etter min slektning, pga. noen lusne kopipenger.

Jeg mistenker at dette er noe som noe 'mob' hos dere, har skrevet på internett senere.


For da jeg bestilte dette, så var det stod det ikke skrevet noe sted, at man måtte betale på forskudd, fra utlandet.

Så da hever dere folks forventninger, og så tuller dere med de, når dere forrandrer på det.


Og det er trakassering og dårlig oppførsel.

F.eks. NRK i Norge, de sender faktura, på radioprogram, i ettertid, hvis man vil ha radioprogram, som ens slektninger er med i.

Fordi dette er av sentimental verdi, for folk, og burde ikke bli stoppet av byråkratiet.


Det blir nesten litt hjertesløst.

Min mormor var også oldebarn av Anker Heegaard, industriherren, som Anker Heegaardsgate, i København, er oppkalt etter.

Og min mor døde i 1999.


Likevel får jeg nå ikke et øre, i arv, etter min mormor, Ingeborg Ribsskog f. Heegaard, enda hun jo var oldebarn av en av Danmarks rikeste personer.

Nå får jeg heller ikke svar, av hennes brors familie, Erik Anker Heegaard.


Han er død nå, men var gift med Unse Marie Trock-Jansen.

Som er etter Karl den Store osv.

Så det kan kanskje være hun som tuller med meg, og får dere dansker til å nekte å sende testamente og nekte meg å være med i dansk adelsforening osv?


Det skulle ikke forrundre meg, hun var en veldig brysk dame, sånn som jeg husker henne, fra Nevlunghavn, i 2002.

Det hadde hun sikkert etter Karl den Store, eller Gange-Rolf.

Det er nok ikke umulig.


Men dere får se om dere får ræva i gir, som vi sier i Norge.

Ellers så sender jeg det til EU/Solvit.

Mvh.

Erik Ribsskog


2010/3/8 # Landsarkivet for Sjælland og Lolland Falster <mailbox@lak.sa.dk>



Kære Erik Ribsskog


Landsarkivet har ingen tilføjelser til det allerede
fremsendte.

Såfremt du ønsker det,
kan du klage til
Rigsarkivaren.


Med venlig
hilsen


Ditte
Wonsyld

Landsarkivet for
Sjælland





Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

Sendt: 5. marts 2010 11:07

Til: # Landsarkivet for Sjælland
og Lolland Falster
Emne: Fwd: Angående
forudbetaling


Hei,


altså, du kan ikke si at jeg er i utlandet, for jeg er i
Storbritannia.


Og Storbritannia og Danmark, det er samme land, nå for tiden, etter
begge disse land ble med i EU, så er Storbritannia i union med Danmark.


Så nå får dere slutte å tulle.


Storbritannia er _ikke_ i utlandet, hvis man er i
København.

Mvh.

Erik Ribsskog




---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date:
2010/3/5
Subject: Re: Angående forudbetaling
To: # Landsarkivet for
Sjælland og Lolland Falster <mailbox@lak.sa.dk>
Cc: mid@lak.sa.dk


Hei,


men det må være noe dere har lagt til etter at jeg bestilte mine
dokumenter, for det stod ikke, i de papirer som jeg signerte og sendte tilbake
til dere, i forrige måned.



Dere kan da ikke ha tilbakevirkende kraft på slike regler.


Dette skulle ha vært opplyst, da jeg sendte den
fortrolighetserklæringen.

Er ikke dette mot EUs regler.


Dette er da noe dere har endret på, for noen få minutter siden, etter
at jeg sendte min forrige mail til dere?


Med hilsen


Erik Ribsskog





2010/3/5 # Landsarkivet for Sjælland og Lolland Falster
<mailbox@lak.sa.dk>






Kære Erik
Ribsskog


Hvis du
benytter linket og ser nederst på siden, står der:



Ekspeditionstid og betaling


Arkivundersøgelser besvares inden 14 dage regnet fra den dag, hvor arkivet
har modtaget bestillingen. Hvis denne tidsfrist ikke kan overholdes meddeles
det rekvirenten, og der gives samtidig besked om, hvornår man kan vente at få
svar.


Resultatet af arkivundersøgelsen samt faktura fremsendes med posten efter
undersøgelsens afslutning. Betalingsbetingelserne er 30 dage netto.


Undersøgelser, der skal betales fra udlandet, betales
på forhånd.


Der tages forbehold
for særlige tilfælde, hvor dokumenter ikke er bevaret, hvilket i praksis kan
betyde, at en påbegyndt undersøgelse ikke kan gennemføres
fuldstændigt
.


Statens Arkiver påtager sig ikke ansvar for, om arkivalierne rummer
korrekte og fuldstændige oplysninger.



Med venlig hilsen


Ditte Wonsyld


Landsarkivet for
Sjælland








Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

Sendt: 5. marts 2010 08:47
Til: # Landsarkivet for
Sjælland og Lolland Falster
Cc: Michael Dupont
Emne: Til
Ditte Wonsyld/Fwd: VS: Fortrolighetserklæring/Fwd: Til Michael Dupont/Fwd:
Skiftesags-nummer for dødsbo etter Holger baron Adeler/Fwd:
Skiftesags-nummer/Fwd: 2010-000293


Hei,


jeg har kikket på din link nå, og jeg kan ikke se at det står noe om at
leveringer til utlandet skal betales på forskudd.


Jeg har derimot lest litt om EØS, (EEA), og har der sett at alt skal
være likt innen EEA-området.



Er du sikker på at det du skrev var riktig?



Er dette trakassering av meg?


Med hilsen


Erik Ribsskog





---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2010/3/3
Subject:
Re: VS: Fortrolighetserklæring/Fwd: Til Michael Dupont/Fwd: Skiftesags-nummer
for dødsbo etter Holger baron Adeler/Fwd: Skiftesags-nummer/Fwd:
2010-000293
To: # Landsarkivet for Sjælland og Lolland Falster <mailbox@lak.sa.dk>


Hei,


da tror jeg nesten at jeg må vente til jeg får arven etter min
mormor.


For jeg er arbeidsledig i England, skjønner du.


Så jeg får heller kontakte dere igjen, når jeg får mer penger, selv
om det ville vært veldig morsomt å sett de papirene.


Mvh.


Erik Ribsskog




2010/3/2 # Landsarkivet for Sjælland og Lolland Falster
<mailbox@lak.sa.dk>






Kære
Erik Ribsskog


Tak for
din henvendelse. Vi beklager meget, at du føler dig uretfærdigt behandlet.
Vi har imidlertid helt faste procedurer for bestillinger fra udlandet, som
altid skal betales forud. Du kan læse om dette på vores hjemmeside, helt
bestemt på linket http://www.sa.dk/content/dk/ydelser_og_produkter/servicedeklarationer/arkivundersogelser

Det
gælder altså at alle, som bestiller fra udlandet skal betale, før vi sætter
deres bestilling igang.


Hvis du
fortsat ønsker kopierne, bedes du venligst indbetale det beløb, du har fået
oplyst i det tilsendte tilbud. Derefter ekspederer vi straks din
henvendelse.


Med
venlig hilsen


Ditte
Wonsyld

Landsarkivet for Sjælland





Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

Sendt: 1. marts 2010 13:39
Til: Michael
Dupont
Emne: Fwd: Fortrolighetserklæring/Fwd: Til Michael
Dupont/Fwd: Skiftesags-nummer for dødsbo etter Holger baron Adeler/Fwd:
Skiftesags-nummer/Fwd: 2010-000293


Hei,


jeg fikk et brev fra dere i dag, hvor det opplyses at det skal betales
på forskudd, ved bestillinger fra utlandet.



Men, skulle dette blitt opplyst, i det brev jeg fikk fra dere, 12.
februar?



Er dette noe slags trakassering, lurer jeg på.


Det brevet jeg fikk i dag, er også undertegnet med rødt blekk, så
dette er noe tull, vil jeg si.


I Norge så heter det at man skal undertegne med enten svart eller
blått blekk, (også på tippekupongene til Norsk Tipping i Hamar, er det
forbudt å bruke rødt blekk).



Så dette vil jeg gjerne klage på, jeg venter en stor arv etter min
danskfødte mormor, og mange problemer i vår familie, (at vi/jeg blir tullet
med av diverse lands myndigheter), kan muligens skyldes dette slektskapet
med Holger baron Adeler, og svaret på gåten kan kanskje ligge i nettopp
disse dokumenter, så derfor ville jeg gjerne klage på denne trakasseringen,
og håper det er greit at jeg betaler når jeg får min arv etter min mormor,
Ingeborg Ribsskog født Heegaard, i Danmark, oldebarn av den kjente Anker
Heegaard, industriherren.



Håper dette er i orden!


Mvh.

Erik Ribsskog





---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date:
2010/2/12
Subject: Fortrolighetserklæring/Fwd: Til Michael Dupont/Fwd:
Skiftesags-nummer for dødsbo etter Holger baron Adeler/Fwd:
Skiftesags-nummer/Fwd: 2010-000293
To: mid@lak.sa.dk


Hei,


mange takk for brev som jeg fikk i dag, angående min oldeonkel, (min
oldemor, Karen Margrethe Nyholm, sin svoger), Holger baron Adeler, sitt
testamente.



Jeg synes det hørtes litt mye ut, at det skulle være på 300 sider, men
da står det kanskje mye interessant der om slekta osv., tenkte jeg, så det
blir veldig spennende å se hva det står der!


Jeg sender med kopi av fortrolighetserklæring, som jeg fikk i
posten i dag.



Håper dette er i orden!



Mvh.

Erik Ribsskog




---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date:
2010/1/25
Subject: Til Michael Dupont/Fwd: Skiftesags-nummer for dødsbo
etter Holger baron Adeler/Fwd: Skiftesags-nummer/Fwd: 2010-000293
To: mid@lak.sa.dk


Hei,


nå fikk jeg endelig tak i det riktige saksnummeret, for boet etter
Holger baron Adeler.


Det skal være SKS 4-537/79.



Opplyser skifteretten i Lyngby.



Håper dere har alle opplysningene dere trenger nå, for å eventuelt få
kikke på kopi av testamente osv., siden min mor fikk arven etter
Holger og Magna Adeler f. Nyholm, fra sin mor, Ingeborg Ribsskog f.
(Nyholm) Heegaard, og jeg er min mor, Karen Ribsskog, (som døde i 1999),
sitt eldste barn, og min mormor døde i sommer, dessverre.



Håper dette er i orden.



Mvh.


Erik Ribsskog




---------- Forwarded message ----------
From: Skifteretten i Lyngby <skifte.lyngby@domstol.dk>

Date:
2010/1/25
Subject: SV: Skiftesags-nummer for dødsbo etter Holger baron
Adeler/Fwd: Skiftesags-nummer/Fwd: 2010-000293
To: "eribsskog@gmail.com"
<eribsskog@gmail.com>


Tak for Deres
mail.

Sagsnummeret i boet efter Holger Adeler er SKS
4-537/79.

Med venlig hilsen

Retten i
Lyngby
Skifteretten
Lyngby Hovedgade 96
2800 Kgs.
Lyngby

Tlfnr.: 99 68 48 00
Fax. 99 68 48
99
Email: skifte.lyngby@domstol.dk
________________________________________
Fra:
Retten i Lyngby
Sendt: 20. januar 2010 14:44
Til: Skifteretten i
Lyngby
Emne: VS: Skiftesags-nummer for dødsbo etter Holger baron
Adeler/Fwd: Skiftesags-nummer/Fwd: 2010-000293


________________________________________
Fra: Erik Ribsskog [eribsskog@gmail.com]
Sendt: 20. januar 2010
14:39
Til: Retten i Lyngby
Emne: Skiftesags-nummer for dødsbo etter
Holger baron Adeler/Fwd: Skiftesags-nummer/Fwd: 2010-000293




Hei,

min mormor, Ingeborg Ribsskog f. Heegaard, som døde i
sommer, arvet i
1979, ekteparet Holger baron Adeler og Magna Adeler,
siden Magna
Adeler var hennes tante, og baronen var enebarn, og ekteparet
døde
barnløse.

Hun og hennes ektemann, Johannes Ribsskog, (min
morfar), satt pengene
inn i et hus, for min mor, Karen Ribsskog, i
Larvik.

(Jeg skal sende med kopi av en side i min mormors testamente,
som viser dette).

Jeg har senere forstått at Holger baron Adeler, var
baron etter Cort
Adeler i Norge.

(Og jeg har overhørt i Oslo, i
2003 og 2004, at jeg er forfulgt av noe
de i Oslo kaller 'mafian', og
lever derfor i landflyktighet, i
England, uten å få noe hjelp, av hverken
norsk eller britisk politi).

Min mormor var også oldebarn av Maren
Gjedde, som hun fortalte en god
del om, så jeg har drevet med noe
slektsforsking osv.

Min mormor var også oldebarn av Anker Heegaard,
industriherren.

Så jeg prøver å finne ut hvorfor min mormor flyttet
til Norge, og
hvorfor hun ikke flyttet tilbake til Danmark, etter at min
morfar
døde, midt på 80-tallet.

Og jeg lurte også på om det står
noe i baronens testamente, om
baron-titler og hvilke andre arvinger han
hadde.

For da kunne jeg ha kontaktet de andre arvingene, og prøvd å
finne ut
mer om dette.

Og da sa Landsarkivet i København, at de
gjerne kunne finne disse
papirene, men de trengte helst et
skiftesaks-nummer.

Og da trodde jeg først at baron-paret bodde i
København, siden jeg
leste min mors grandtante, Magna Adeler f. Nyholm,
var begravet i
København, og de vel begge var født der.

Men det
viser seg at Holger baron Adeler, bodde i Virum, som vel er
nabokommunen
til København, og de sa i København skifterett, at dette
hører inn under
Lyngby skifterett.

Så da lurte jeg på om jeg kunne være så snill å

skiftesaks-nummeret, for dødsboet til Holger baron Adeler, også
skal
jeg sende med en kopi fra min mormors testamente, hvor man kan se
at
det stemmer at hun arvet disse, for å vise at det er riktig.


håper jeg at det er i orden!

Mvh.

Erik
Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From:
Skifteretten i Københavns byret <skifte.kbh@domstol.dk>
Date: 2010/1/20
Subject:
SV: Skiftesags-nummer/Fwd: 2010-000293
To: "eribsskog@gmail.com"
<eribsskog@gmail.com>


Vi har nu undersøgt
sagen nærmere. afdøde boede i Virum ved
dødsfaldet. Sagen hører nok under
Lyngby Skifteret.

Med venlig hilsen



Skifteretten i
København
Hestemøllestræde 6
1464 København
K.

________________________________
Fra: Københavns
Byret
Sendt: 19. januar 2010 09:10
Til: Skifteretten i Københavns
byret
Emne: VS: Skiftesags-nummer/Fwd:
2010-000293


________________________________
Fra: Erik
Ribsskog [eribsskog@gmail.com]
Sendt: 18. januar 2010
20:01
Til: Københavns Byret
Emne: Skiftesags-nummer/Fwd:
2010-000293

Hei,
jeg sendte dere en e-post 2. januar, om
testamentet, etter Holger
baron Adeler, siden han var ektemannen til min
mors grandtante, og min
mor fikk derfor en arv, videre fra sin mor,
Ingeborg Ribsskog f.
Heegaard, da Holger baron Adeler døde, i 1979.

lurte jeg på om jeg kunne være så snill å få se det testamentet, om
det
stod noe om baron-tittelen der, osv.
Og dere ba meg kontakte Landsarkivet
for Sjælland.
Noe jeg har gjort.
Men de sier at de trenger skifte
saksnummer, for det dødsboet da, heter det vel.
Så jeg lurte på om jeg
kunne være så snill å få opplyst det nummeret.
På forhånd takk for
eventuell hjelp!
Mvh.

Erik Ribsskog

---------- Forwarded
message ----------
From: Michael Dupont <mid@lak.sa.dk>
Date:
2010/1/18
Subject: 2010-000293
To: "eribsskog@gmail.com"
<eribsskog@gmail.com>


Landsarkivet i
København har ganske rigtigt skifteretssagerne fra
1979, men vi har kun
navneregistre til materialet til og med 1970.
Derfor skal du kontakte
skifteretten og bede dem sende dig
skiftesagens nummer. Vi har i øvrigt
set på internettet, at Holger
baron Adeler døde 30. juni 1979, dødsstedet
er ikke nævnt.

Mvh.
Michael
Dupont



-----------------------------

Michael
Dupont
Overassistent og cand.mag. i Historie
Landsarkivet i
København
Jagtvej 10
2200 København N

Telefon: 7226
5320
















Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter