Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 15. juli 2010

Jeg sendte en ny e-post til Agder Lagmannsrett




Gmail - SV: Påminnelse/Fwd: Klage på skifteretten i Larvik










Gmail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




SV: Påminnelse/Fwd: Klage på skifteretten i Larvik











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Thu, Jul 15, 2010 at 8:53 AM




To:
"Wallevik, Reidun" <Reidun.Wallevik@domstol.no>






Hei,

jeg skjønner ikke hva som skal være meningen med det.

Jeg har selv lest hva den loven sier.

Men her blir jeg bare overkjørt, uten noe forklaring engang.

Dette lukter det av, vil jeg si.


Erik Ribsskog


2010/7/15 Wallevik, Reidun <Reidun.Wallevik@domstol.no>


Det vises til vårt svar
av 14. juli nedenfor, og har ikke noe mer å tilføye.


Med vennlig
hilsen


Reidun
Wallevik

lagmann


-----Opprinnelig melding-----

Fra: Erik Ribsskog
[mailto:eribsskog@gmail.com]
Sendt: 14. juli 2010
17:15
Til: Wallevik, Reidun
Emne: Re: Påminnelse/Fwd:
Klage på skifteretten i Larvik

Hei,


ja, men nå har ikke jeg så mye penger, siden jeg ikke får arven
min.



Jeg skjønner ikke hvordan Tingretten kunne la min onkel og tante, få
arven, når jeg ikke er på talefot med de.



Det heter seg, at man vanligvis, skal kreve betaling på forskudd, for
offentlig skifte.


Men nå er jeg i en spesiell situasjon, hvor jeg er arbeidsledig og
flyktning, i utlandet, (for jeg ble forsøkt drept, på min onkels gård, i
Kvelde, i 2005).


Så da burde man sett bort fra dette med forskuddsbetaling, i dette
tilfellet, mener jeg.


Siden det her foreligger ekstra-ordinære omstendigheter.



Jeg håper dere ser dette på samme måte som meg!


Mvh.


Erik Ribsskog




2010/7/14 Wallevik, Reidun <Reidun.Wallevik@domstol.no>



Hei.


Undetegnede har i dag tatt kontakt med Larvik
tingrett for å få informasjon om hvilken avgjørelse som ble fattet av
tingretten. Det ble der opplyst at Deres begjæring om offentlig skifte ikke
kunne tas til følge da De ikke hadde betalt inn kr. 30 000,- i forskudd til
dekning av skifteomkostninger innen den fastsatte frist.

Larvik tingrett har også oversendt meg kopi
av brev til Dem datert 6. april 2010 der De ble underrettet om
regelverket. De ble i brevet også opplyst om at det er anledning til,
selv om privat skifte er gjennomført, å begjære offentlig skifte innen tre
år etter arvelaterens død, jf. skifteloven § 85. De ble gjort oppmerksom på
at det fortsatt vil gjelde krav om forskuddsinnbetaling til dekning av
skifteomkostningene.


Med vennlig hilsen


Reidun Wallevik

lagmann




-----Opprinnelig
melding-----
Fra: Grande, Agathe Duun
Sendt: 14. juli
2010 10:57
Til: Wallevik, Reidun
Emne: VS:
Påminnelse/Fwd: Klage på skifteretten i Larvik



-----Opprinnelig
melding-----
Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sendt: 13. juli 2010
09:49
Til: Agder lagmannsrett (postmottak)
Emne:
Påminnelse/Fwd: Klage på skifteretten i Larvik


Hei,



jeg kan ikke se å ha mottatt noe svar på denne e-posten, så jeg
sender en påminnelse om dette.



Mvh.



Erik Ribsskog




---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date:
2010/4/12
Subject: Klage på skifteretten i Larvik
To: agder.lagmannsrett@domstol.no


Hei,


jeg og mine medarveringer etter min mormor, Ingeborg Ribsskog, er
ikke på talefot.


Og min mormor er fra fine adelsfamilier, i Danmark, som Gjedde og
hofjægermester L.C. Nyholm, og dommer i Haag og Egypt, og nominert til
Nobels Fredspris, i 1931, Didrik Galtrup Gjedde Nyholm, og industriherre
Anker Heegard, osv., osv.


Så min mormor var nesten som en dronning.


Ikke langt fra ihvertfall.


Så hun hadde veldig mye fine malerier og antikviteter og alt
sånt.


Selv om min onkel Martin, fikk mye penger til Fiskedammen i
Spydeberg, som gikk konkurs, så bestemor måtte selge huset.


Men hun hadde fortsatt masse fint og verdifult innbo, blant annet
malerier som har hengt på Højriis slott, i Danmark.


Men likevel, så gir Tingretten alt dette til min tante Ellen, som
jeg ikke er på talefot med.


Jeg er arbeidsledig i England, og har ikke 30.000 til offentlig
skifte.


Men jeg sier jeg skal betalte det så fort jeg får råd.


Men likevel så nekter Tingretten i Larvik, å gjøre dette.



Her har det skjedd en urett mot meg, og jeg vet ikke hva annet jeg
kan gjøre, enn å sende en klage på tingretten i Larvik til dere, for jeg
har ikke fått et øre i arv, etter min mormor, som døde ifjor sommer.


Og hun hadde allerede gitt meg fine dokumenter, (notater fra
Egypt osv.), fra Didrik Nyholm, som jeg regner med må ha vært del av
boet.



Det er referanse 10-040915DBO-LARV



Jeg synes ikke det er riktig at norske folk skal bli voldtatt på
denne måten av rettsystemet og miste arven sin.


Med hilsen


Erik
Ribsskog











Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter